עמוד הבית » איך אדע אם הוא מתאים לי למערכת יחסים רצינית? איך אדע אם היא מתאימה לי?

איך אדע אם הוא מתאים לי למערכת יחסים רצינית? איך אדע אם היא מתאימה לי?

צילום:pexels
אחר שעברנו בהצלחה את הדייט השלישי, כשהיחסים קיבלו משמעות מעבר לכיבוש הראשוני, אחרי שצלחנו יחד מספר שבועות, לאחר מפגשי היכרות עם חבריו ואולי משפחתו וילדיו, וגם ששרדנו ריב ראשון או חילוקי דעות... איך נדע שהקשר יש לו עתיד. האם אפשר לדעת?

יש זוגות שכבר במפגש ראשון זיהו וסימנו את אשת חייו, הגבר של חייה. לא אחת הקשבתי בערגה לסיפורים של חברים או מכרים על המפגש האקראי שהוביל למשפט: "איך שראיתי אותה- ידעתי שהי תהיה אישתי…" וגם ההיפך.
לי זה לא קרה. אני מהטיפוסים שלוקח זמן להשיל קליפות, לרכוש אמון ולצאת למסע משותף. וככל שהגיל מתקדם ועמו ההתנסויות- כך החשדנות גוברת והלבד לא נשמע מפחיד כל-כך.

צילום:pexels

זוגיות פרק ב'

שמטרתה למצוא חבר ושותף לחיים של מחויבות כיפית, אינטימיות ותשוקה- איך אדע שהוא הגבר שעמו ארצה לחלוק את השנים הבאות? שהוא הגבר שאתו ארצה להזדקן? איך תדע שהיא אשת חייך? האם יש מדד זמן קבוע שאפשר להישען עליו? נוסחא?
בראשית קשר לדעתי לא הזמן הוא הקובע אלא כמות החוויות המשותפות שדרכן אנו חווים את הצד השני, ראיית אופיו ומידותיו. לכל אחד ואחת מאתנו חשובים אותן תכונות אופי אבל בסדר שונה ובמינון אחר.

ובסופו של דבר כולנו רוצים להרגיש אהובים, בטוחים, מוגנים בקשר, מוערכים, וטובים יותר כשאנו איתו / איתה. בחודש ראשון להיכרות אנו מקבלים אינדיקציה חשובה על הערכים של הפרטנר והאם הם מסונכרנים ותואמים לערכים שלנו. ערכים משפחתיים, כספיים, זוגיים ואינטימיות, ערכים חברתיים, חופש אישי וכדומה. ככל שנגיע לקשר עם מודעות ובעיניים פקוחות, כך נאפשר לעצמנו לראות מי עומד ממולנו. הרי אם נזהה חוסר כבוד, אלימות מילולית, חוסר הקשבה- לא נטאטא את זה מתחת לשטיח. זה לא יעלם עם הזמן רק יחריף עם הזמן, וכמובן שלא נאפשר להכניס לחיינו אנרגיה שכזו.

צילום:pexels

ערכים לדוגמא?

ערכים משפחתיים: יחסיו עם ילדיו, האקס/ית, הורים, אחים. כמה זמן הוא מקדיש למשפחה והאם בתקופה הקצרה שאנו יחד כבר הייתה היכרות עם משפחתו? האם הוא משתף אותי בחוויות משפחתיות? אם כן, סביר להניח שהקשר בינינו משמעותי. ערכים כספיים: התייחסותו לכסף, האם הכסף מטרה או אמצעי. האם הוא מחושב? נדיב? פזרן? ועד כמה הוא מפנק אותי…

צילום:pexels

תמיד יש צד אחד שרוצה יותר זמן זוגי מהשני, מי שיהיה זקוק ליותר תשומת לב מהשני, האחד עם יכולת ביטוי גבוהה יותר, והזמן-הוא אכן קובע. ככל שנהיה בטוחים יותר בקשר כך נרגיש בטחון להיפתח ולבטא את צרכינו במערכת היחסים הנבנית, ללא החשש להישמע גרידים או לא מובנים. אין נוסחה קבועה במערכות יחסים. אך יש לזכור שככל שערכינו יהיו דומים, ככל שנכיר אחד את השני ואת צרכיו/צרכיה ונרצה להיות יחד, כך נוכל להשלים פערים ולחוש קירבה ונוחות. זוגיות היא דבר נלמד, מתפתח, מפתח. גם מינית וגם רגשית. הכלי שהכי נזדקק לו בשלב זה בעיקר- הוא

ס ב ל נ ו ת.

שבוע מהמם לכולכם שופע סבלנות וסובלנות
רונית נוביק, מנטורית ויוצרת רב-תחומית

הוספת תגובה

הוספת תגובה