עמוד הבית » בלעדי: שמירה על כפות רגלנו בימי הסגר

בלעדי: שמירה על כפות רגלנו בימי הסגר

קרולין צמח פודיאטרית B.Sc (Hons), M.C.Pod יו"ר העמותה לפודיאטרים ופודולוגים בישראל. מומחית בכירורגיה ושיקום הציפורן. צילום רוני פרל
גם בתקופת הקורונה אנו ממשיכים בחיינו אומנם בשגרה מעט שונה אך הציפורניים ממשיכות לצמוח, היבלות ממשיכות להציק וכמובן אנחנו עדין רוצים/ות להיות יפים/ת ולהרגיש טוב עם עצמנו. להלן הטיפים עפ"י קרולין צמח פודיאטרית B.Sc (Hons), M.C.Pod

אז נתחיל מהבסיס- גזירת ציפורניים, אם אין בעיה של ציפורן עבה, מומלץ לגזור את הציפורניים אחרי מקלחת. הגזירה צריכה להיות ישרה, כלומר לא נעגל פינות כדי שלא נייצר ציפורן חודרנית פוטנציאלית. גם אם הקצה לבן מעט לא משנה.

אם אתם סובלים מפטרת או מציפורן עבה (מכל מיני סיבות) אז קבלו ממני טיפ, גיגית עם מים וכף סודה לשתייה ל 10 דק' ירככו את הציפורניים שלכם ויאפשרו גזירה קלה יותר.

אין ספק שהמכשיר איתו אתם קוצצים מאוד חשוב, ולכן הבחירה תהיה בין קוצץ ציפורניים בקליפס או קוצץ ציפורניים גדול יותר, מספריים פחות מומלץ יותר קשה לגזור איתן.

עור קשה- אז עור קשה הוא לא תמיד חייב טיפול מסיבי, יש הרבה דרכים נכונות לטפל לדוגמא: לשייף את הכף רגל עם אבן או מגרדת לפני במקלחת, כך שהשיוף יותר חזק על עור יבש, כמו כן מכשיר עם גלגלת חשמלית גם טובה חשוב לא להגזים בהורדה של העור.

הכי טוב מקלחת אחרי וקרם לחות טוב ומזין ייתן תחושה של רכות וניקיון. ניתן גם להסיר עור קשה בזמן המקלחת במידה ותעשו זאת תדעו כי ההורדה מעוטה יותר אבל גם אפקטיבית.

אפשר לעשות זאת כל 3 שבועות או יותר, ככל ונשייף פעמים רבות יותר ניצור חידוש של עור מהר יותר.

אפשר למרוח קרם לחות כל יום או  3 ימים גם זה טוב מאוד לרגליים.

מה עושים עם לק- אז לק ללא בסיס הוא פתח לפטרת, לכן גם אם אתן מורחות בבית לבד תדאגו תמיד שיש לכן בסיס שקוף ואז למרוח את הלק ולא להשאירו יותר משבוע. בדרך זו נשמור על רעננות הציפורן ולא נחנוק אותה.

יבלות- פה יש סיפור לא קל לטיפול בבית, אבל אציין כי אם אין כאבים של היבלות פשוט תטפלו כמו שהסברתי על עור קשה, עם שיוף וקרם.

הימנעו מפלסטרים שעלולים לייצר פצעים, או כל מיני סוגי סכינים שיכולים לפצוע.

אם יש כאבים אפשר לגשת לפודיאטר.

חשוב כמובן לשטוף רגליים כל יום ולייבש היטב, וגם אם אנחנו כל היום בבית תחליפו גרביים על בסיס יומי כך נמנע ריחות ופוטנציאלים ופטרת.

כמו כן, בתקופה זו חלקנו עלו במשקל אז לא אטיף על דיאטה אך כן אציין שבגלל עליה במשקל ונעילת כפכפים או נעלי בית רוב היום, עלולים להתפתח כאבים בכף רגל, לכן ממליצה בחום גם בבית בבוקר כשאנו מתלבשים תנעלו נעלי ספורט, הכי נוח, הכי נכון והכי נעים לכף הרגל.

אם יש לכם מדרסים ביום יום אפשרי כמובן גם בבית, אני בטוחה שאף אחד לא יושב רגל על רגל כולנו בסוף מוצאים את עצמנו מבשלים, מנקים, מסדרים וכו'…

שמרו על עצמכם ומקווה בשביל כולנו שנחזור לשיגרה במהרה.

הכתבה באדיבות: קרולין צמח פודיאטרית  B.Sc (Hons), M.C.Pod

יו"ר העמותה לפודיאטרים ופודולוגים בישראל.

מומחית בכירורגיה ושיקום הציפורן. www.mypodclinic.com