עמוד הבית » שתהיו בריאים: טיפים לניהול אורח חיים בריא

שתהיו בריאים: טיפים לניהול אורח חיים בריא

צילום:Shutterstock
כולם רוצים לחיות חיים בריאים ומלאי אנרגיה, אך אנשים רבים לא בהכרח יודעים באילו פעולות עליהם לנקוט על מנת לשמור על הבריאות שלהם. אז מה תוכלו אתם לעשות בחיים שלכם כדי להפוך אותם לבריאים יותר, וכמה קל זה באמת? הכל במדריך הבא

ככל שחולפות השנים, המודעות לשמירה על הבריאות ומניעת מחלות רק הולכת וגוברת. על אף שיש כיום נגישות רבה יותר למידע בתחום, דווקא עודף הידע הזה עשוי לבלבל אנשים רבים ולגרום להם לוותר לחלוטין על הניסיון לחיות חיים בריאים יותר, או לחילופין, לגרום להם להתמקד בפעולות זניחות ולא מהותיות, שלא בהכרח יקדמו אותם אל עבר המטרה שלהם. אם גם אתם מתקשים להבין כיצד ניתן לנהל אורח בריא יותר, במדריך הבא תוכלו לקרוא מספר טיפים חשובים, אך יחד עם זאת פשוטים, שהקפדה עליהם תסייע לכם לשמור על הבריאות שלכם לאורך זמן.

רכשו ביטוח בריאות

אחד הטיפים הראשונים לניהול אורח חיים בריא הוא רכישת ביטוח בריאות, בשל כמה סיבות: ראשית, ביטוח בריאות יספק לכם שקט נפשי ויסייע בהפחתת רמות הסטרס והחרדה סביב הנושא הבריאותי. שנית, הביטוח יאפשר לכם לבדוק לעומק מיחושים או בעיות רפואיות שאתם עלולים לסבול מהם, להבין את מקור הבעיה באופן מהיר יחסית ולטפל בו באופן אפקטיבי, ללא תלות במערכת הבריאות הציבורית. בנוסף לכל אלה, במקרים חריגים, ביטוח בריאות איכותי יספק לכם מעטפת תמיכה כלכלית, שתאפשר לכם לצלוח את התקופה המאתגרת ויאפשר לכם להתפנות לטפל בעצמכם. עוד לפני הרכישה, הקפידו לבצע השוואת ביטוח בריאות על מנת לוודא שהביטוח שאתם רוכשים אכן מותאם לכם ולצרכים שלכם באופן אידיאלי.

הפחיתו את רמות הסטרס

ואם כבר דיברנו על נושא הסטרס – אין ספק שמדובר באחד הגורמים העיקריים לתחלואה בעולם המערבי. אם אתם חשים שחיי היומיום שלכם מלאים בסטרס, נקטו בפעולות שיסייעו לכם להירגע ולחיות חיים נינוחים ורגועים יותר. בין היתר, שלבו מדיטציות, יוגה או ריצה קלה במהלך השבוע, הקפידו להיחשף לשמש באופן מבוקר, אמצו תחביבים ועשו כל שביכולתכם על מנת להפחית את רמות הסטרס למינימום ההכרחי, גם אם זה כרוך בשינוי אורח החיים שלכם באופן מהותי.

הקפידו על תזונה בריאה

על מנת לתפקד באופן אופטימלי, הגוף שלנו זקוק ל"דלק" מזין ואיכותי, שיאפשר לתמוך בתהליכים הטבעיים שלו. תזונה טובה ואיכותית לא רק תאפשר לגוף שלכם לקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם, אלא גם תתרום לתחושה נמרצת וטובה יותר בגוף באופן כללי. למרבה הצער, נושא התזונה הוא נושא מורכב, שלא ניתן לכסות את כולו במאמר אחד או אפילו עשרה. עם זאת, ישנם בכל זאת מספר קווים מנחים שניתן להקפיד עליהם כדי ליהנות מגוף בריא ואנרגטי יותר: שתו מספיק מים, צרכו פירות וירקות על בסיס יומיומי, הפחיתו בצריכת בשר אדום, הימנעו מסוכר וממזון מעובד וצרכו שומנים בריאים – כמו למשל אגוזים, זרעים ושקדים.

קדימה, לכו לישון

אמנם אנו יודעים כי כמות ואיכות השינה תקבע את רמות האנרגיה שלנו ביום למחרת, אך חשוב להבין כי לשינה יש תפקיד משמעותי במיוחד גם בתפקוד הפנימי של הגוף. במהלך השינה הגוף נהנה ממנוחה והמערכות שלו מתייצבות, מאגרי האנרגיה משתקמים ומתחדשים, הפסולת המטבולית מפונה מהמוח ונוצרים חיבורים בין תאי עצב שונים. לא פלא, אם כך, ששינה מועטה משפיעה על הגוף באופן משמעותי, וההשלכות שלה עלולות להיות הרסניות – החל מעלייה בסיכון לטרשת עורקים ועד למחלות לב. על מנת לאפשר לגוף לתפקד באופן אופטימלי ולשמור על הבריאות לאורך זמן, חשוב מאוד להקפיד על 9-7 שעות שינה בלילה.

בצעו פעילות גופנית על בסיס יומיומי

פעילות גופנית היא ללא ספק אחת מהפעולות הבריאות והחשובות ביותר שתוכלו לבצע עבור הגוף שלכם. הפעילות הגופנית תורמת להפחתת רמות הסטרס, להשריית רוגע, לזרימת דם טובה יותר, לשמירה על סיבולת לב-ריאה, להעלאת מסת השריר, לזירוז קצב חילוף החומרים, להפחתת רמות הסוכר בדם ולעוד המון יתרונות בריאותיים, שקצרה היריעה מלהרחיב על כולם. מסיבה זו, חשוב מאוד להזיז את הגוף על בסיס יומיומי. אין פירוש הדבר שעליכם לבצע פעילות גופנית מאומצת בכל יום, אך ניתן להכניס מעט ספורט לחיי היומיום שלכם מבלי שתחושו בכך כמעט. נסו, למשל, להתחיל לעלות במדרגות במקום במעלית, לוותר על נסיעה ברכב וללכת ברגל כשהעניין מתאפשר, לחנות במרחק הליכה של מספר דקות מהיעד שאתם צריכים להגיע אליו, לרקוד בסלון למוזיקה שאתם אוהבים ועוד. השינויים הקטנים האלה, שנראים אולי זניחים, יתרמו לבריאות שלכם באופן משמעותי בסופו של דבר.

שיהיה לכם לבריאות!

אם עד עתה גם אתם קצת נבהלתם כששמעתם את הביטוי "אורח חיים בריא" – אנחנו לא מאשימים אתכם. יתכן ובראש שלכם מדובר בשינוי קיצוני שמוציא מהחיים הנאות, יצרים ותאוות וממצב אותם בתוך מסגרת קפדנית – אך אין דבר רחוק יותר מהמציאות. בריאות אמיתית כוללת את בריאות הנפש והגוף גם יחד, וככל שתשלבו אל תוך חייכם את הטיפים הפשוטים הללו, לצד בילויים, הנאות, חברה וצחוק, תרגישו את הבריאות שלכם משתפרת מיום ליום.

הוספת תגובה

הוספת תגובה