עמוד הבית » ביצוע קניית זהב – איך זה קורה בפועל?

ביצוע קניית זהב – איך זה קורה בפועל?

צילום: pexels
רוצים למכור פריטים מזהב שיש לכם ולהבין איך ביצוע קניית זהב קורה בפועל? כאן תקבלו את כל המידע!

הרלוונטיות של קניית זהב

התהליך של קנייה ומכירה של זהב הוא דבר הרבה יותר שכיח מכפי שוודאי חשבתם. למרות שלא מדובר עליו הרבה, הוא קורה לעתים קרובות מאוד והוא אפילו די מבוקש הן בקרב הקונים והן בקרב המוכרים. זאת, מפני שהזהב הוא משאב טבע מבוקש ויקר ולכן יש לו ביקוש גדול מאוד. זוהי גם הסיבה לרלוונטיות של קניית זהב, מפני שבאפשרות הקונים למכור אותו הלאה או להשתמש בו למטרות שונות ולהפוך אותו לחפצים שונים.

הרלוונטיות של מכירת זהב

אחרי שהבנו את הרלוונטיות של קניית זהב עבור הקונה, זהו הזמן להבין מהי הרלוונטיות של מכירת הזהב עבור המוכר. אם כן, למרות שהזהב הוא משאב טבע מבוקש, לא תמיד הוא באמת משרת אותנו ולמעשה, פעמים רבות הוא רק צובר עליו אבק. לדוגמה, אם יש לנו מטבעות זהב עתיקים, הרי שאיננו יכולים לרכוש באמצעותם דבר! במקרים כמו זה, הדרך היחידה שלנו ליהנות מהזהב הזה היא על ידי מכירת הזהב וקבלת כסף מזומן תמורתו, בו נוכל להשתמש בכל דרך שנרצה.

ביצוע קניית זהב ומכירה שלו

אז איך ביצוע קניית זהב ומכירה שלו מתבצעים בפועל? ובכן, הכל מתחיל, ולמעשה גם נגמר, בפגישה ביניכם – המוכרים, לבין הקונה. במהלך פגישה זו תציגו בפני הקונה את הפריטים שאתם מעוניינים להציע למכירה והוא יבצע הערכת שווי שלהם ויגיש לכם הצעת מחיר. בתום השלב הזה, תעבירו אליו את הפריטים והוא יעביר לידיכם כסף מזומן לפי הסכום שהסכמתם עליו לצד מסמכים המתעדים את כל פרטי המכירה והקנייה.

חישוב מחיר הזהב

אחד החלקים החשובים של ביצוע קניית זהב הוא חישוב שווי הזהב המוצע למכירה ולכן חשוב שנתעכב על כך גם אנחנו. אם כן, כדי לחשב את מחיר הזהב יש להתחשב בשלושה נתונים עיקריים: משקל הזהב, מידת הטוהר שלו וערך המנייה שלו בבורסה. כאשר כופלים את שלושת הנתונים הללו, מקבלים הערכה גסה של ערף הפריטים.

ביצוע הערכה יותר מדויקת

מן הסתם, אם ביצוע קניית זהב ומכירה שלו מעניין אתכם, ודאי תרצו לדעת אילו גורמים נוספים משפיעים על שווי הפריטים שאתם מעוניינים להציע למכירה. אם כן, היות שפריטים אלה יכולים להיות מסוגים שונים, גם הנתונים הרלוונטיים לגביהם יכולים להשתנות.

לדוגמה, אם מדובר על עגיל מזהב יש להתחשב גם במתכות אחרות שאולי מעורבבות בו, שיבוץ של יהלומים ואבנים טובות, העיצוב שלו וכך להאה. כמו כן, גם אם מדובר על מטבעות זהב עתיקים, יש להתחשב גם במידת המקוריות והנדירות שלהם. כך גם לגבי כל פריט אחר מזהב וכדי לקבל את ההערכה המדויקת ביותר, יש להיפגש עם קונה זהב ולקבל ממנו הצעת מחיר.