עמוד הבית » הרוזציאה שמתבטאת באדמומיות בפנים והטיפול בבעיה

הרוזציאה שמתבטאת באדמומיות בפנים והטיפול בבעיה

צילום יחצ
אדמומיות בפנים אינה נובעת תמיד מסומק בלחיים. במקרים רבים הסיבה לאדמומיות הקבועה היא מחלת עור בשם רוזציאה המאופיינת באדמומיות מוגברת של עור הפנים, בעיקר על פני הלחיים, המצח והסנטר. התופעה שכיחה בעיקר בקרב נשים עם עור בהיר, לרוב אחרי גיל 30 ומכונה לעיתים כאקנה של הגיל המבוגר.

המחלה מתבטאת בתפרחת אדומה של עור הפנים, המלווה בתחושת צריבה ונימיות דם מורחבות (קופרוז) ולעיתים אף בפצעונים קטנים דמויי אקנה. בתחילת המחלה הסומק מופיע ונעלם, אולם בהמשך הופך קבוע ומהווה בעיה אסתטית.

ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור, משיקה בימים אלה בישראל שיטה חדשנית לטיפול בבעיה,  באמצעות אלמה קיו לייזר.

אלמה קיו הינו לייזר חדשני אשר משלב בתוכו מספר אפשרויות טיפול- ברוחבי גל שונים, ולכן ניתן באמצעותו לטפל בשלל בעיות כמו קמטוטים, כתמים ואודם.

הטיפול משלב 2 סוגים שונים:  אלמה קיו פיקסל ואלמה קיו קוואזי. הטיפול הנ"ל מהפכני מכיוון שניתן באמצעותו לשפר נקבוביות ואודם בפנים בלי כאב, בלי תופעות לוואי ובלי צורך בזמן החלמה ובהימנעות משמש. אודם בפנים ונימים מורחבים ע"פ הפנים מהווים בעיה אסתטית שכיחה אשר הפתרונות לה היו עד כה בעלי יעילות חלקית ולעיתים מלווים בתופעות לוואי ונדרש זמן החלמה מהטיפול.

לרוב, רוזיצאה מאובחנת בשוגג כסומק, כווית שמש, סבוריאה או אקנה והטיפול שניתן אינו פותר את הבעיה. לכן, חשוב לפנות לרופא עור על מנת לאבחן כראוי את המחלה.  חשוב להבין שזו בעיה רפואית בעלת גלים של התלקחויות והטבות – אשר דורשת טיפול רפואי. הטיפול המשלים באודם הקבוע- זה הטיפול אשר אינו כלול בסל.

 

אלמה קיו פיקסל : לייזר מתוחכם אשר מצליח לחדור לעומק העור בלי לפגוע דרך שכבת העור העליונה. קרן הלייזר נקלטת בעיקר בקולגן (שכבת הדרמיס). לייזר זה בעל אורך גל של  1064 ננומטר אשר חודר לעומק ומייצר מיקרו פגיעות אשר מעודדת ייצור קולגן חדש. כלומר- כל תהליך החידוש מתחיל מתחת לפני העור: הטיפול אינו כואב ולא מותיר אודם או סימנים כל שהם. אורך הגל הזה נקלט גם הפיגמנט החום ולכן הטכנולוגיה יכולה לשפר גם כתמים.

 

אלמה קיו קוואזי: לייזר ייחודי אשר מגיע לעור בצורה איטית יותר מהלייזר הקודם. רוחב הפולס הייחודי של הלייזר הזה, מאפשר חימום מאד עדין והדרגתי של העור- בדרך זו החום נקלט בכלי הדם הקטנטנים שיש בעור (קופרוז, אודם כללי בעור) ומצליח להעלים אותם בצורה יעילה ונטולת כאב או תופעות לוואי. החימום שמייצר הלייזר תורם אף הוא לעידוד בייצור קולגן חדש.

צילום יחצ

 

צילום יחצ

מחיר לצרכן לטיפול:  1200 שח (לטיפול משולב).

לעיתים נדרשת סדרה של 4 טיפולים תלוי בחומרה

5 טיפים ועצות מד"ר להבית אקרמן – בנושא רוזצאה:

 אם אתם סובלים מאודם שבא וחולף, ומפצעונים דמויי אקנה פתאום באמצע החיים- ייתכן ואתם סובלים ממחלת הרוזצאה. חשוב לדעת שלבעיה זו יש טיפול רפואי יעיל ומומלץ לפנות לרופא עור.

  1. לעיתים אודם וגרד יכולים לנבוע בשל הימצאות טפיל ע"פ העור- זה נראה דומה מאד לרוזצאה חשוב להבדיל בין המצבים ולטפל בהתאם.
  2. אודם בפנים יכול להחמיר עקב שתיית אלכוהול, מאכלים חריפים וסתם מזג אוויר עם טמפ' גבוהות (ולא רק שמש).
  3. לפעמים תכשירי איפור סמיכים כמו קרם לחות כבד או מייקאפ שאינם מותאמים לסוג העור יכולים לעורר פריחה דמוית אקנה- ברגע שמפסיקים להשתמש זה חולף.
  4. חשיפה לשמש גורמת להרחבת כלי דם בעור ולעליה בשכיחות של הופעת נימים ע"פ העור- ולכן מומלץ שימוש קבוע במסנן קרינה הייחוד לאנשים בעלי נטייה לאודם.
דר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור צילום אלון שפרנסקי

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה