עמוד הבית » איזה מין צעצוע

איזה מין צעצוע

צילום: pexels
אביזרי מין, נתפסים עד היום בקרב רבים לנחלתם של אמיצים בלבד. יש שעדיין מייחסים להם חציית גבול בהיבט המוסרי והחינוכי. אמנם כיום, יותר ויותר זוגות מכירים ומשתמשים בצעצועי מין.

בעבר, ההתעניינות והרכישה של אביזרי מין הייתה כרוכה באומץ – להיכנס לחנות מין מבלי שיראו אותך ולהיתקל בתוכה באנשים או בדברים מביכים, בפרט אצל הזוגות הדתיים והצנועים שמבחינתם חנות שכזאת הייתה קו אדום בוהק. אך כיום, ניתן לרכוש אביזרים רבים בהזמנות דרך הרשת, מה שגורם לזוגות רבים יותר לרכוש אותם ולהשתמש בהם.

לא אפרט את סוגי אביזרי המין הקיימים, ל-מה הם מיועדים וכיצד משתמשים בהם, אינני מעלה בד"כ על הכתב דברים פרקטיים הקשורים למיניות, אך עדיין ישנם כמה דברים שכדאי לדעת בכל הקשור לאביזרי מין מבחינת ההשפעה שלהם על הזוגיות שלנו.

אז בשביל מי מיועדים האביזרים הללו ולמה צריך אותם בכלל?

יש מקום להניח שהשימוש בהם בשלבים המוקדמים של הקשר הזוגי לא נצרך כל כך. בדרך כלל כדאי לזוג להנות יותר מה-'ביחד' וללמוד 'להנות מהטבע'. זהו המצב האופטימלי. יש הרבה דברים שאפשר וכדאי לנסות ולמצות כדי להנות מיחסי מין זוגיים בריאים גם בלי כל הצעצועים והאביזרים הללו.

צילום: pexels

ובכל זאת, כשעובר הזמן, בין שנים בודדות ובין תקופה ארוכה יותר, השגרה המינית הקבועה, כשבאמת ניסינו או עשינו הכול, עלולה ליצור שעמום והרגל ולאבד את הברק. כאן אביזרי וצעצועי המין יכולים ליצור גיוונים מעניינים ולהעשיר את חיי המין של הזוג כדי לשמור על הלהט והתשוקה לאורך זמן. הרצון לגיוון על ידי אביזרים צריך להיות הדדי. יתכן שאחד מהצדדים ירצה לגוון על ידי מכשירים והצד השני ייבהל או יסרב. שום דבר אי אפשר לעשות בכוח, בלחץ ובדחיקה, סופסוף מדובר בהנאה זוגית שמשתתפים בה שניים. יתכן שהסירוב הוא זמני ויתקרר עם הזמן, וגם אם לא, זה עדיין לא סוף העולם.

כדאי מאד לדעת מה המצב של בן הזוג שלנו לגבי כל העניין הזה של אביזרים וצעצועים, לפני שמפתיעים אותו על ידם. מכירים את הסיטואציה של: "תראי/ה מה קניתי לך הפתעה" – טה דם…! לא תמיד מה שבטוח בעיניכם שיהיה הפתעה משמחת לבן הזוג שלכם יתברר בסוף ככזה. לפעמים עצם ההפתעה עצמה של קניית אביזר מין, עלולה ליצור לחץ ואף לגרום לצד השני להרגיש לא בנוח ואף לדחות את המתנה. כל שכן אם אנחנו מעוניינים לקנות אביזר מין בתור מתנת יום הולדת לבן הזוג שלנו עצמו, שאם אנחנו לא בטוחים מספיק שבן הזוג בעניין, ההפתעה בקלות יכולה להפוך לאכזבה.

כשיש הסכמה בעניין של שדרוג מיניות הזוג על ידי אביזרים למיניהם, כדאי מאד להחליט עליהם יחד, אחרי שלמדתם והבנתם ל-מה כל אביזר מיועד והחלטתם מה אתם רוצים לנסות ולחדש. לדתיים ביניכם, יש ארגונים צנועים ללא תמונות נלוות לא קשורות, שיש להם פרוספקטים המציגים את האביזרים בלבד, אותם אפשר לרכוש בצורה דיסקרטית.

עד כאן נגענו קצת בפן הזוגי. אך מה עם הפן האישי? כלומר, מה קורה אם יש רצון לאחד מבני הזוג, בדרך כלל מדובר באישה, לרכוש אביזר שישמש רק אותה לבדה? האם זה תקין או שיש ממה לחשוש?

החשש שאני מדבר עליו, הוא חששם של גברים רבים, החוששים שבת הזוג שלהם עלולה 'להתמכר' לאותו אביזר, כגון ויברטורים למיניהם, מה שיוביל אותה בסופו של דבר 'לדעת להסתדר לבד' בלי צורך לקיים יחסי מין רגילים עם בן הזוג, כי היא משיגה את סיפוקה בדרך אחרת – עם עצמה.

השאלה הזאת היא מאד אינדיבידואלית. לטעמי אפשר לחלק את התשובה לשתיים – מצב של זוגיות בריאה ומצב של זוגיות חולה.

נתחיל מהקשה לקל. כשמדובר בזוגיות לא בריאה, או שהמיניות בין בני הזוג לוקה בחסרים משמעותיים של חוסר הקשבה והדדיות, או ביצועים גרועים, יתכן מאד שאביזר המין שבו משתמשת האישה בהחלט יכול להוות איום לגיטימי על בן הזוג, כי כשלא מרוצים, ומוצאים תחליף כלשהו למצב מעיק, בהחלט יכולים להתנחם בו ואף להתרגל אליו.

צילום: pexels

אמנם כשמדובר בזוגיות טובה שגם המיניות שסביבה היא בריאה, החשש של התמכרות האישה לאביזר הוא קטן בהרבה וכמעט לא קיים. כשמדובר בזוג ששומרים נידה, שממילא לא שוכבים בתקופה הזאת, האביזר הוא בהחלט כעין ברירת מחדל, כדי גם להגיע לסיפוק נשי וגם להמשיך לשמור נידה, זהו סוג של פשרת פרס ניחומים. אך גם כשמדובר בזמן פוטנציאלי שאפשר לקיים בו יחסים, אז על אף שההמלצה היא שלא כדאי להפריז בשימוש באביזר מין מחמת התמכרות, אך הסיכוי להתמכרות ולתחליף המצב הטבעי הוא נמוך יחסית.

זאת משום שעם כל הכבוד לוויברטור החשמלי, הוא עדיין מכשיר נטול רגשות, שלא יכול להחליף באמת את החוויה המינית הנעשית מתוך בסיס של אהבה ורגש. כשיש קשר טוב, האינטימיות הפיזית מתבקשת הרבה יותר מהאורגזמה שיניב הוויברטור, ולא משנה כמה עוצמתית היא תהיה.

צילום: pexels

כדאי לדעת שלפעמים הוויברטור מועיל לאישה על מנת להכיר את המיניות שלה יותר. בפרט כשמדובר באישה שקשה לה לגמור או לא גמרה מעולם, שהשימוש בוויברטור או בדילדו (זה חשמלי וזה לא…), יכול לעזור לה להגיע לאורגזמה בייתר קלות או בפעם הראשונה, ובכך להשרות אצלה ביטחון שאין לה בעיה פיזית מינית כלשהי.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה