עמוד הבית » איך מפסיקים את המריבות עם הילדים סביב האוכל?

איך מפסיקים את המריבות עם הילדים סביב האוכל?

צילום: Playte
המריבות סביב האוכל הן תופעה נפוצה בקרב הורים וילדים. לעיתים, ילדים מסרבים לאכול מאכלים מסוימים או דורשים רק מאכלים אהובים, מה שעלול לגרום לחיכוכים ולחצים במשפחה. הנה מספר טיפים שיכולים לעזור להפחית את המריבות ולהפוך את זמני הארוחות לנעימים יותר:

יצירת שגרה קבועה של ארוחות

קביעות וזמנים מסודרים לארוחות יכולים להקל על הילדים ולהפחית את ההתנגדות שלהם. ילדים מרגישים בטוחים יותר כשיש להם סדר יום קבוע. חשוב להציע ארוחות בזמנים קבועים ולהימנע מחטיפים בין הארוחות.

לערב את הילדים בהכנת האוכל

כשהילדים מעורבים בהכנת האוכל, הם מרגישים יותר מחוברים למזון שהם אוכלים. אפשר לשתף אותם בבחירת המנות, בקניות בסופר ובבישול. זה גם יוצר תחושת גאווה וסיפוק כשאוכלים משהו שהכינו בעצמם.

לצור חווית אכילה נעימה לילדים

ארוחות צריכות להיות זמן למשפחה ליהנות יחד. השתדלו ליצור אווירה רגועה ונעימה, ללא הסחות דעת כמו טלוויזיה או טלפונים. שוחחו על נושאים מעניינים ולא רק על האוכל עצמו.

לתת לילדים לבחור מה לאכול

תנו לילדים תחושת עצמאות בבחירת הכמויות והמאכלים שהם רוצים לאכול. חשוב להקשיב לצורכיהם ולהתחשב בהעדפותיהם, גם אם זה אומר שלעיתים הם יאכלו פחות ממה שאתם חושבים שנחוץ.

להפוך את הארוחה למשחק

משחק הוא בחירה להתמודד עם אתגרים, והדבר הזה נכון גם בארוחה. משחק מוסיף כיף, אתגר, אטרקטיביות ועניין, ואם משלבים אותו נכון – הוא יכול לשנות לחלוטין את האופן שבו מתנהלת הארוחה המשפחתית שלכם. זה מתחיל ב"הנה באה הרכבת" בגיל חצי שנה, אבל יש פתרונות הרבה יותר מתוחכמים ומעניינים מזה, כבר בגיל שנתיים ואפילו בגיל 8 ו-10. באתר של Playte תוכלו למצוא צלחות שתוכננו במיוחד למטרה הזו, והן בעצם לוח משחק שהודפס על צלחת, כשחוקי המשחק הופכים את פיסות המזון לחיילי המשחק – וכך הילדים צריכים לאכול כדי להתקדם במשחק, ולנצח.

לסיכום

המפתח להפחתת מריבות סביב האוכל הוא יצירת אווירה חיובית ונעימה, תוך מתן עצמאות ובחירה לילדים. בעזרת סבלנות, התחשבות ושיתוף פעולה, ניתן להתגבר על קושי של ילדים לאכול, להפוך את זמני הארוחות לזמן איכות משפחתי ולא למקור למריבות ולחצים.