עמוד הבית » עורך דין לענייני גירושין

עורך דין לענייני גירושין

צילום: Freepik
באתר נעמה אדב, תמצאו את כל המידע הדרוש לכם כדי למצוא עורך דין לענייני גירושין אשר ילווה אתכם לאורך תהליך לא פשוט מהסוג הזה. השדה המשפטי עלול להיראות למתבונן מהצד נושא סבוך ולא תמיד מובן. בדיוק בגלל זה אנחנו פה.

כדי לתת לכם את כל הידע הדרוש לכם בשביל שתוכלו לבחור נכון עבורכם. אז אם אתם מתעניינים בנושא, אם אתם מחפשים עורך דין לענייני גירושין או פשוט רוצים להבין מה תפקידו בכוח, המאמר הזה נכתב למענכם.

במה מתמחה עורך דין לענייני גירושין?

כאשר אנחנו נישאים, אנחנו בהכרח לא חושבים על הרגע בו נפרק את החבילה. אבל כאשר הרגע הזה מגיע, הוא מביא עימו הרבה מאוד אתגרים. נתחיל בעובדה הפשוטה כי ברגע בו אתם בוחרים להקים משפחה משותפת, אתם לא רק מחזקים את הקשר ואת מערכת היחסים. אלא, אתם הופכים לתא כלכלי משותף, בעיני המדינה ובמידה רבה גם בעיניים שלכם. בנוסף, אם בחרתם להביא ילדים במסגרת החיים המשותפים שלכם, הרי שאנחנו מכניסים עוד גורם משמעותי אשר הופך את תהליך ההיפרדות מורכב יותר.

בכל תהליך של פירוק יחסים מהסוג הזה יש אתגרים. האתגרים הופכים משמעותיים יותר אם אין הסכמה בין שני הצדדים ואם בצד השני יש מי שעושה כל מה שאפשר כדי לחבל בתהליך, הרי שאנחנו נכנסים לזירה מורכבת ולא פשוטה. התפקיד של עורך דין לענייני גירושין זה קודם כל לתת ייעוץ וליווי משפטי. כלומר, הוא כאן כדי לעזור לכם לכלכל את צעדיכם בצורה נבונה. הוא זה אשר ילחם על האינטרסים שלכם במידת הצורך. יתרגם את הסיפור שלכם לשדה המשפטי ועוד.

הכנה לתיק גירושין, מה צריך לדעת

במדינת ישראל כדי להתגרש, יש לפתוח תיק גירושין ברבנות. אבל, כאן יש נקודה חשובה אליה אנחנו צריכים לשים לב, אמנם רק בית הדין הרבני יאשר כי היה כאן הליך גירושין. שכן, במדינת ישראל, הגירושין צריכים להיעשות בהתאם להלכה היהודית. שלושה דיינים צריכים לאשר כי ההליך עצמו, ההליך ההלכתי נעשה כדת וכדין. אבל, בכל הנוגע לדיון על הסכם הגירושין. ההסכם הכולל עליו שני בני הזוג צריכים להסכים, נוכל לערוך אותו או בבית הדין לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. ההבדל הוא כמובן באופן בו מפרשים הדיינים בבית הדין הרבני או השופטים, בבית משפט לענייני משפחה, את הנתונים. האם לאור ההלכה היהודית או על פי חוקי מדינת ישראל. כאן נכנס מה שקוראים לו בשפה המקצועית: 'מרוץ הסמכויות'. כלומר, המקום הראשון אליו תגיעה הבקשה לגירושין, יהיה המוסד בו יערכו הדיונים כהכנה לקראת ההליך עצמו.

אנחנו רוצים להבדיל בין שני מקרים:

  1.     כאשר הבקשה מוגשת בהסכמה של שני בני הזוג לתהליך.
  2.     כאשר צד אחד בוחר להגיש את הבקשה מיוזמתו.

במקרה הראשון, לתיק, יצרפו בני הזוג הסכם גירושין חתום על ידי עורך דין. הסכם אשר מפרט את אופן חלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים וכן הלאה. במקרה כזה, בית הדין הרבני ייבחן את המסמכים המצורפים לבקשה, יעניק להם תוקף חוקי כל עוד המסמכים נכתבו בהתאם לחוק ויקבעו מועד לטקס הגירושין.

במידה והתביעה לגירושין באה מצד אחד בלבד, בית הדין הרבני יפעל בניסיון להשיג 'שלום בית' בין הצדדים. כיוון שההלכה היהודית רוצה למנוע גירושין, התובע או התובעת, ידרשו להביא טענות לבקשה להתגרש. אגב, הבקשות הללו צריכות לגעת בנושאים הנובעים מההלכה היהודית. לא כל נושא יכול להתפרש בתור עילה לגירושין על פי בית הדין הרבני ובעניין הזה כדאי להתייעץ עם עורך דין.

עורך דין לענייני גירושין יעזור לכם להגיש את הבקשה בצורה מסודרת, תוך צירוף כל המסמכים הרלוונטים. בניסיון לקצר את התהליך כמה שניתן ולשמור עליכם ועל האינטרסים שלכם לאורך כל הדרך.

מעוניינים לקרוא עוד מידע משפטי על דיני גירושין? היכנסו עכשיו לאתר נעמה – המרכז לייעוץ משפטי המציג את כל המידע הרלוונטי בצורה ברורה וממוקדת > https://www.naama-adv.co.il/

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה