עמוד הבית » אם אין ים "נבנה" לכם אגם

אם אין ים "נבנה" לכם אגם

צילום: pexels
חופי הים שמוגבלים בהיקפם ויקרים, אילצו יזמים וקבלנים לחפש פתרונות יצירתיים שיאפשרו להם להציע דירות שפונות לחופים. הפתרון הוא לפתוח את חלון המרפסת ולהביט באגם מלאכותי ונוף פתוח - וזה כמובן יעלה לכם יותר, לדברי עו"ד שיר הספרי ממתגת ערים ונדל"ן.
במקרים רבים עתודות הקרקע האחרונות באגמים קיימים, פארק הירקון, פארק הלאומי, אגם המונפורט במעלות, הן עובדה קיימת ובימים אלה בהן נדרשים היזמים לאלתר גימיקים שיווקיים- הפתרון כבר חלק ממציאות קיימת.
אחד המוקדים הבולטים במעלות הוא אגם מונפורט למרגלותיו צפויה כאמור לקום שכונה חדשה שתקום למרגלות האגם ועתידה למשוך אוכלוסייה צעירה וחזקה בין היתר בזכות הקרבה למקומות תעסוקה רבים למשל, אזור התעשייה תפן הסמוך המושך אליו גם פעילות של חברות הייטק.  הרשות המקומית הגישה תכנית לבניית 700 חדרי מלון, 12,000 מ"ר למסחר ו-2000 יח"ד סביב האגם ורשות מקרקעי ישראל צפויה להשקיע כ-120 מיליון שקל בתשתיות תב"ע ונוף.
צילום: יחצ
מספר השכונות שיש בהן אגם לא רב, אך נראה כי לנוכח השפעתם על היקף הביקושים נראה בעתיד עוד מקורות מים מעשה ידי אדם. וזה כמובן יעלה לכם יותר. קיומו של אגם מבטיח שבשכונה יהיו גם פארק, מתקני שעשועים ואזורי בילוי לרווחת התושבים, והציפייה היא כי אלה ימצבו את השכונה כאיכותית. אגם הנמצא למרגלות הפרויקטים או בלבו של הפארק, הופך את הדירות שפונות אליו לאטרקטיביות, ואלה נמכרות בפערי מחיר שעשויים להגיע גם ל-20% יותר בהשוואה לדירות אחרות באותה שכונה, אך נמצאות במיקום פחות אטרקטיבי.
צילום: pexels
האגם המלאכותי מהווה חלק מהקונספט התכנוני של הפרויקט כבר מראשיתו והקמתו אינה בהכרח יקרה יותר מפיתוח סביבתי רגיל ברמה גבוהה. כבר הדגשתי, כי ישנם פרויקטים בהם האגם הוא חלק מתוכנית מתאר קיימת וכי הפיתוח בידי הרשות. עם זאת התחזוקה היא המבחן האמיתי של האגם, אף שעלויות אלה אינן גבוהות מהרגיל. בשונה מפיתוח סביבתי רגיל, שהזנחתו תפגע בעיקר בנראות הפרויקט, הזנחת האגם תהפוך אותו לביצה ומפגע תברואתי. הרגולציה וההתחייבות לאגם המלאכותי הן לאורך זמן ומתן היתר להקמת אגם בפרויקט חייב לכלול את הסדרת תחזוקתו וטיפוחו לטווח הארוך.

 

מאת עו"ד שיר הספרי – מיתוג ערים ונדל"ן

הוספת תגובה

הוספת תגובה