עמוד הבית » גבולות או לא להיות

גבולות או לא להיות

צילום:pexels
הכוכבים התורנים בשמיי חציית גבולות הטרדה ופגיעה מינית לא מפסיקים להפציע. בכל יום, כמעט בכל מהדורת חדשות אנחנו נחשפים לעוד שמות ידועים יותר וידועים פחות שהרשו לעצמם לחצות את הגבול אל עבר גבול של מישהו אחר. לרוב זו מישהי.

תארו לעצמכם,מה היה קורה אילו חציתם גבול למדינה מבלי לבקש רשות ומבלי לקבל אישור, מן הסתם הייתם נאשמים בהסגת גבול על כל המשתמע.

שוב ושוב נחצים הגבולות, שוב ושוב גברים (תודו שזה הרוב ) פוגעים, מטרידים, אונסים או רוצחים רחמנא ליצלן.

צילום:pexels

חוצים גבולות.

כשם, שגבולות בין מדינות חשובים כי הם מייצרים הפרדה, אוטונומיה וביטחון, כן גבולות אישיים חשובים, נחוצים והכרחיים בין אדם לאדם.

גבול הוא קו דמיוני המפריד ביני לבין האחר. על מנת שאשמור על גבולותיי כדאי שאכיר אותם. ע"י כך שאקשיב לעצמי, ע"י כך שאדע מה נכון לי ומה לא נכון לי, ע"י כך שאדע להגיד לא,עד כאן, לא מתאים, לא רוצה!

נכון, כאשר אנחנו מציבים גבולות אנחנו לוקחים סיכון, ועוד איך לוקחים סיכון. סיכון שידחו אותנו, שלא יאפשרו לנו להתקדם, להתקבל, להיות חלק מ..זה סיכון שאנחנו צריכים להסכים לקחת בחשבון כאשר אנחנו מציבים גבול.

צילום: pexels

 מה הקו האדום שלנו? כאשר אין גבולות או כאשר אנחנו מאפשרים למישהו או מישהי לחצות את הגבול שלנו אנחנו בעצם מאשרים לו להיכנס לקודש הקודשים שלנו. הבשורה המרה היא שגבולות מטושטשים יטושטשו עוד ועוד כי אין מי שילחץ על הבלם. הבשורה הטובה היא שאולי נאבד אדם, משרה, תפקיד או הזדמנות אבל נרוויח אותנו.

סיכון מול סיכוי

הצבת גבול הוא לא נגד מישהו הוא רק בעד מישהו.

המישהו הוא אנחנו.

מאת: סמי אקושוטי מאמנת בכירה וסופרוויזרית

Simi.lifecoacher@gmail.com

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה