עמוד הבית » "דפנה כתבה על דברים על אנושיים – כוחות שבעזרתם תחזיר את החטופים הביתה"

"דפנה כתבה על דברים על אנושיים – כוחות שבעזרתם תחזיר את החטופים הביתה"

דפנה דרוקר וניר פוראי, צילום: ראובן חיון
הצמד המוזיקלי ניר & דפנה, דפנה דרוקר וניר פוראי, מוציא סינגל ראשון בשם "מִכְתָּב לַחֲטוּפִים", בעיבוד ובהפקה מוזיקלית של ראובן חיון, המוקדש לחטופים ולחטופות בעזה.

המוזיקאים דפנה דרוקר וניר פוראי, ששיתפו פעולה בעבר, מוציאים כצמד ניר & דפנה סינגל ראשון שלהם בשם "מִכְתָּב לַחֲטוּפִים" המוקדש לחטופים ולחטופות בעזה.

דפנה דרוקר: "השיר 'מכתב לחטופים' נכתב מתוך משאלת-לב להצליח, בכוח הכתיבה והדמיון, לברוא מציאות טובה ויפה יותר, שבה ניתן לפתח כוחות מיוחדים ולהציל את החטופים, להשיבם סוף-סוף הביתה. הקריאה בפזמון לשוב הביתה היא גם משאלתי האישית, לחזור לביתי הנטוש שבצפון. כתבתי תוך מספר דקות את השיר הכולל שלושה בתים וחשבתי שהשיר מתאים להלחנה. לכן שלחתי אותו לחברי הטוב ושותפי ליצירה בחמש השנים האחרונות, ניר פוראי".

ניר פוראי: "מאז שאני מכיר את דפנה היא כותבת נדירה ומיוחדת מאוד. כשאמרה לי שכתבה על החטופים, וקראתי פשוט נדהמתי, כי היא כתבה על דברים על אנושיים – כוחות שדפנה רוצה שיהיו לה ושבעזרתם תחזיר את החטופים הביתה. ניגשתי להלחין וראיתי שחסר לי משהו. לא היה פזמון. אז כתבתי, ואז הלחנתי".

מִכְתָּב לַחֲטוּפִים / דפנה דרוקר וניר פוראי

אֲנִי רוֹצָה לְהַצְמִיחַ כְּנָפַיִם בִּלְתִּי נִרְאוֹת
שֶׁחוֹדְרוֹת דֶּרֶךְ קִירוֹת
וְכַפּוֹת יָדַיִם חֲזָקוֹת שֶׁיֹּאחֲזוּ בָּכֶם
וְיִשְׁלְפוּ אֶתְכֶם מִתּוֹךְ הַמִּנְהָרוֹת.

פזמון:
אני רוצה אתכם בבית
,
אני רוצה אתכם כבר בבית.

אֲנִי רוֹצָה לְהַמְצִיא שִׁקּוּי פְּלָאִים
שֶׁיְּרַפֵּא פִּצְעֵי נְפָשׁוֹת וְגוּפִים
שֶׁיָּבִיא לָכֶם תְּרוּפָה וּמָזוֹר
וְיַחֲזִיר לְעֵינֵיכֶם אֶת הָאוֹר.

פזמון:
אני רוצה אתכם כבר בבית,
אתם צריכים להיות כבר בבית,
אני רוצה אתכם בבית
.

אֲנִי רוֹצָה לְהַמְצִיא מִנְהֶרֶת זְמַן,
שֶׁתִּקַּח אוֹתָנוּ רָחוֹק מִכָּאן,
שֶׁתִּמְחֹק מִזִּכְרוֹנְכֶם כָּל סֵבֶל וְעִנּוּי,
שֶׁתַּחֲזִיר אֶתְכֶם לְבַיִת רָאוּי.

פזמון:
אני רוצה אתכם בבית,
אני רוצה אתכם כבר בבית
,
אתם צריכים להיות כבר בבית.

שיר "מִכְתָּב לַחֲטוּפִים" בביצוע של ניר & דפנה:

 

ניר פוראי הוא זמר יוצר, תושב ראשון לציון, כותב ומלחין מקורי, פורה ומוכשר, שהוציא אלבומים רבים ומופיע בקביעות בבית היוצר של אקו"ם. דפנה דרוקר, תושבת קריית שמונה בשנים האחרונות, פונתה מתחילת המלחמה עם משפחתה לתל אביב ולאחרונה עברה לגור בקיבוץ איילת השחר. היא יוצרת, סופרת ומשוררת, שהוציאה לאחרונה אלבום בכורה בשם "לא מאוחר", שבו רוב הלחנים הם של ניר פוראי, בהפקתם של ראובן חיון ועדי דרוקר. לפני יותר מארבע שנים החלה בהגשמת חלומה להקליט שירים שלה לאלבום, בעידודו של חברה הטוב ושותפה ליצירה, הזמר והיוצר ניר פוראי, שהלחין את רוב שירי האלבום.

רוב השירים באלבום הוקלטו ועובדו על ידי המפיק המוזיקלי ראובן חיון מאולפניOov Studio  בגבעתיים, ולאחר שעברה לחיות בצפון עבדה עם המפיק המוזיקלי והמעבד עדי דרוקר מאולפני Music Project באמירים. שניים מהשירים, "בזמן הבום" ו"בחושך שרוי ביתי", נכתבו והוקלטו בזמן המלחמה ומביעים מצד אחד את החרדה, חוסר הודאות והגעגועים לבית ולשגרה ומצד שני תעצומות נפש, אופטימיות וחשיבה חיובית.


דפנה דרוקר
, בת 54 מקריית שמונה, מעצבת גרפית בהכשרתה העוסקת לפרנסתה בתחום השיקום בבריאות הנפש, מעבירה ברחבי הארץ את הרצאתה "ניצחון הרוח", שבה היא מספרת על ההתמודדות, תהליך השיקום וההחלמה שעברה מתוך מטרה לעזור למתמודדים אחרים, בני משפחותיהם ואנשי הטיפול והשיקום, ובכלל למגר את הסטיגמה הרווחת בציבור אודות מתמודדי נפש, שלדעתה מסוגלים לחיות לצד המחלה, חיים נורמטיביים ומספקים בזכות האמונה העצמית, החשיבה החיובית וכוחות הנפש והיצירה הטמונים בכל אדם.

במשך כל חייה כתבה דרוקר פרקי יומן, סיפורים, מכתבים ושירים. בשנות ה-2000 פירסמה את חלקם באתר "במה חדשה" וגם ניהלה בלוג באתר "תפוז". בימים אלו יצא לאור ספר הסיפורים האוטוביוגרפי שלה "זר עלי דפנה" בהוצאת עמדה, הנמכר בחנויות הספרים ברחבי הארץ. הסיפורים בספר לקוחים מהמציאות ומחייה האמיתיים ועוסקים בילדות לא פשוטה, התבגרות, אהבה, פרידות והתמודדות נפשית של בני משפחתה ושלה. חלקם פרקי יומן, מכתבים, חלקם סיפורים קצרים המשובצים בשירים שכתבה וחלקם פורסמו בספרי השירה "יום אחד" ו"להתייאש אסור". "המסר העיקרי מכל הסיפורים בספר הוא שהצלחתי להתמודד עם כל האתגרים והמשברים בחיי בעזרת האומנות, המוזיקה, הכתיבה, החשיבה החיובית ובעזרת האמונה בעצמי ובכוחות שהצלחתי לגייס" היא מגלה.


קרדיטים לשיר "מִכְתָּב לַחֲטוּפִים":

מילים: דפנה דרוקר וניר פוראי,
לחן: ניר פוראי,
ביצוע: ניר & דפנה,

מאת יהורם גלילי