עמוד הבית » ד"ר זאב צילקר מסביר כל מה שצריך לדעת על טיפולי הזרקות

ד"ר זאב צילקר מסביר כל מה שצריך לדעת על טיפולי הזרקות

צילום: PEXELS
טיפולי אנטי אייג'ינג הם טיפולים בענף האסתטיקה הרפואית, אשר נועדו לספק מענה ופתרונות להזדקנות העור ותחלואי הגיל, לפגמים אסתטיים ולשיפור והצערה של מרקם העור.

מרבית הטיפולים בענף הם טיפולים לא פולשניים, בהם שימוש בחומרים מתקדמים וטכניקות הזרקה, לצד שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, מחליפים את ההליך הכירורגי ניתוחי ומשיגים תוצאות מעולות. ד"ר זאב צילקר, מעיד על גידול טבעי ומתמשך בפניות למרפאה, בקרב מגוון סוגי מטופלים ומטופלות, בטווח גילים נרחב.

ד"ר זאב צילקר הוא רופא בכיר בענף הרפואה האסתטית ובעל רשת המרפאות ביוטי פייס, המספקות שירותים  בתל אביב- קניון רמת אביב, מרכז העסקים עזריאלי בחולון ובהרצליה- קניון לב העיר. ד"ר צילקר הוא רופא מומחה בכיר ברפואת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר, בעל ניסיון רב שנים במרכזים הרפואיים המובילים בישראל, בניהם בית החולים בילינסון ובית החולים איכילוב, לצד ניסיון בן עשור בתחום האסתטיקה הרפואית, במרכזי טיפול פרטיים בניהם מרכזי הטיפוח מבית רונית רפאל.

טיפולי הזרקות

טיפולי הזרקות הם הטיפולים הפופולריים ביותר בתחום האסתטיקה הרפואית, ובאמצעות פיתוח של חומרי הזרקה המדמים את הרכבם של חומרים טבעיים בגוף, ניתן לקבל מענה למגוון ליקויים ובעיות אסתטיות בעור.

חומרי ההזרקה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות:

בוטוקס– בוטוקס הוא חומר המורכב מחלבון רעלן עצבי מסוג בוטולינום, אשר גורם לשיתוק עדין ומקומי של השרירים. הזרקת בוטוקס מיועדת למניעת היווצרות קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים: במצח, סביב העיניים ובין הגבות, וכן סביב הפה והשפתיים הנוטים לקמטוטי הבעה וכיווץ. הזרקת הבוטוקס עשויה להחליק קמטים קלים בתחילת ההתהוות שלהם, ולמנוע העמקה והחמרה של הקמט.

חומרי מילוי- חומרי המילוי להזרקה מבוססים ברובם על חומצה היאלורונית, ומגיעים בדרגות סמיכות וצמיגיות שונות, בהתאמה לאזורים שונים בפנים. החומצה ההיאלורונית מיוצרת מחומרים טבעיים או מן החי, ומדמה את החומצה הטבעית הקיימת בגוף בין רקמות החיבור, ואחראית על קשירה ושחרור של מולקולות מים, לחות, אלסטיות, מוצקות וגמישות העור. חומצה היאלורונית מתאימה למילוי קמטים בפנים, למיצוק העור והרמת אזורים נפולים בפנים, מילוי שקעי עיניים ושקעי לחיים, פיסול וחיטוב הפנים ועוד. חומצה היאלורונית מספקת מענה יעיל ומתאימה למרבית סוגי המטופלים, ועשויה להוות גם טיפול משלים לבוטוקס.

בין טיפולי הרפואה האסתטית המבוססים על חומצה היאלורונית:

  • מילוי ועיבוי שפתיים
  • מילוי קמטים והחלקת קמטוטי עור
  • מילוי שקעים מתחת לעיניים וטיפול בעיגולים כהים מתחת לעיניים
  • מילוי שקעי לחיים
  • עיצוב קו לסת
  • פיסול אף
  • טיפול כללי לשיפור מרקם העור

חומרים ושיטות טיפול והזרקה מתקדמות

טכנולוגיות רפואיות מוסיפות להתפתח ולספק מענה לצרכי ענף הרפואה האסתטית והמטופלים הרבים, שמבקשים לעכב את תופעות ההזדקנות ולהנות ממראה עור רך, טבעי, חלק ומלא ברק.

בין החומרים והטיפולים הפופולריים בשנת 2023:

מזובוטוקס

טיפולי מזובוטוקס הם טיפולי הזרקה ייחודיים המשלבים בין יתרונות טיפולי המזותרפיה לתרומתו של הבוטוקס בעיכוב ובטיפול בקמטים. הטיפול כולל הזרקה של מספר חומרים פעילים, בניהם ויטמינים ומינרלים, בתהליך היוצר פילינג טבעי וחידוש של העור. הפעולה מתבצעת תוך פציעה מבוקרת של העור באמצעות מחטים זעירות וחלולות, והחדרת החומרים הפעילים אל שכבות העור העמוקות יותר, להשגת תוצאה מיטבית, לשיפור מרקם העור ואיכותו ולמראה טבעי ולא קפוא.

סקולפטרה

סקולפטרה הוא חומר מסדרת חומרי ההזרקה, אשר מבוסס על חומצה פולילקטית ומונמור, תרכובת הכוללת מולקולות טבעיות הנקשרות בתהליך ייחודי ליצירת פולימר טבעי הנספג בעור בצורה מהירה, מביא לעיבוי ולשיפור מרקם העור והמוצקות שלו, לספיגה מהירה ולעמידות גבוהה. הטיפול באמצעות הזרקת סקולפטרה מספק מענה למילוי קמטים וטיפולים בליקויים אסתטיים נקודתיים, אולם בעיקרו בא לתת מענה לשיקום, בניה וחידוש עור הפנים כטיפול כולל.

פרופילו

פרופילו הוא חומר מסדרת חומרי המילוי, אשר מבוסס על חומצה היאלורונית. הפרופילו כולל ריכוז גבוה במיוחד של חומצה היאלורונית, ובעל מבנה מולקולרי היברידי ייחודי, שקושר חומצות קצרות לחומצות ארוכות, תוך התערבות כימית מועטה. פרופילו הוא חומר הזרקה נקי וטהור במיוחד, שיותר התעוררות של העור ומעודד את ייצור הקולגן והאלסטין הטבעיים, ומספק מענה למגוון צרכים רחבים ונקודתיים, בניהם: הצערת עור הפנים, מילוי נפחים, שיפור האלסטיות והגמישות, טיפול בקמטים,  טיפול בפיגמנטציה ואחרים.

סקין בוסטר

סקין בוסטר הוא טיפול משולב העושה שימוש בטכניקת הזרקה ובחומרי הזרקה, המתבססים בעיקרם על חומצה היאלורונית,להעשרת הלחות הטבעית של העור, לחידוש מרקם העור ולהגברת ייצור הקולגן. בשונה מהזרקה של חומצה היאלורונית באופן מקומי,  סקין בוסטר אינו מיועד לטיפול מקומי בקמט בודד או לעיצוב ופיסול אזורים שונים בפנים, והטיפול בו מספק תוצרה רחבה יותר לאנטי אייג'ינג וטיפול כולל בעור הפנים, באמצעות  פיזור חומרי ההזרקה על פני כלל שטח עור הפנים.

ההזרקה פועלת מבוססת על מינוך נמוך של חומצה היאלורונית, תוך החדרה עמוקה ופיזור מותאם, להשגת תוצאה אופטימלית, לשיפור מרקם העור, הגמישות והשבת הברק הטבעי.

האם טיפולי ההזרקה כוללים תופעות לוואי?

חומרי ההזרקה מיוצרים מחומרים טבעיים בתהליכי ייצור קפדניים, ובמרבית המקרים המוחלט אינם מביאים לדחיה או לתופעות לוואי לחומר עצמו. לאחר הטיפול עשויים להופיע סימני נפיחות, רגישות, אדמוניות או שטפי דם מקומיים, כתופעת לוואי לפעולת ההזרקה עצמה.

עמידות וזמני חידוש

עמידות החומר משתנה בין סוגי חומרים וטיפולים, ונעה בין 4 חודשים לחומרים דוגמת בוטוקס, ל-18-24 חודשים לחומרי מילוי מתקדמים.

ד"ר זאב צילקר ממליץ לבסס כל טיפול ובחירה על ייעוץ ואבחון רפואי, התאמה אישית וטיפול מקצועי ואחראי בתנאי סטריליות ובמקצועיות, באמצעות רופאים מוסמכים בלבד.