מאת: מיטל אור
בשיתוף: תיק קו
כדי לענות על השאלה ״איך תוכלו לבחור את תיק הגב המושלם״ פנינו למספר חברות שמתמחות בעיצוב וייצור תיקי גב וקיבלנו מהן מדריך מסודר ומפורט.
בין הוותיקים בתחום, פנינו לחברת תיק קו. תיק קו היא אחת מהחברות המובילות בארץ בעיצוב ופיתוח תיקי גב עבור ארגונים גדולים כמו חברות הייטק, עיריות וגם עבור עסקים קטנים, קייטנות דומיהם. לקטלוג המוצרים של חברת תיק קו >> . להלן התובנות מהפגישה:
שלב ראשון – הבנה של קהל היעד שלנו
הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא מי קהל היעד. ילדים זקוקים לתיקים שיתאימו למבנה הגב שלהם בעוד שמבוגרים זקוקים לתיק שונה לחלוטין. תיק איתו הולכים ללימודים או לעבודה אינו זהה לתיק שמיועד לחדר הכושר. לכן, בשלב הראשון ההמלצה היא להבין למי אנחנו קונים את התיקים.
תיק ללפטופ לעובדים ולסטודנטים
חברות אשר רוצות להעמיק את הקשר של העובדים עם המקום, אוניברסיטאות ומכללות אשר רוצות שהסטודנטים ירגישו הזדהות, יוכלו למצוא תיק ללפטופ שיעשה עבורם את העבודה. התיק שימושי ביום יום, הוא מכיל תא ייחודי לשמירה על המחשב, הכתפיות שלו מרופדות כדי להפחית את הלחץ ויש בו תאים קטנים לאחסון פריטים חשובים כמו העכבר, האוזניות והמטען. ללא כל ספק זוהי הבחירה הנכונה עבור ארגונים אלו.
תיק גב לילדים
בעלי קייטנות, בתי ספר ומנהלי חוגים אשר מחפשים מוצר קד״מ ומוצר שמתאים לאירועים מיוחדים, ימצאו תיקי גב לילדים מותאמים באופן אישי. אפשר למצוא תיקים קטנים ותיקי בית ספר כשניתן למתג אותם באופן אישי בהדפסה או רקמה. זהו מוצר פופולארי אשר שם במרכז את הגוף הקטן של הילדים ומביא בחשבון את ההליכה היום יומית עם התיק, הארגונומיה ובמקביל את הצורך בקידום.
תיק לחיילים
עיריות רבות רוצות להביע את ההערכה שלהן למתגייסים החדשים ותיק איכותי וגדול שיכול לשאת את כל הציוד ובמקביל להיות נוח, הוא אחד המוצרים המוערכים על ידי החיילים. תיק שכזה מגיע עם כתפיות מרופדות היטב, הבד שלו אטום למים והוא מחולק בצורה שמאפשרת לשאת כל מה שחשוב. המיתוג כמובן חשוב גם כן כשרקמה יפה היא מזכרת של הבית ומגבירה את תחושת השייכות בזמן שהחיילים נמצאים בצבא.
שלב שני – בחינת הצורך שלנו
לאחר שהבנו מי קהל היעד שלנו הגיע הזמן לשאול מהו הצורך שלנו. הצורך של עירייה אשר רוצה לפרגן למתגייסים שונה מהצורך של מקום העבודה שרוצה לצ׳פר את העובדים. אנחנו צריכים לשאול מהי המטרה שלנו, כמה תיקים נרצה לקנות וכיצד נוכל להפוך את המתנה לאישית. היום ישנה אפשרות ליצור מוצר קד״מ בלי להתחייב לכמויות גדולות וישנה אפשרות ליהנות ממחירים משתלמים.
אנחנו צריכים להגדיר את סדר העדיפויות שלנו. האם חשוב לנו שהתיקים יעבירו מסר לקהל שלנו, האם נרצה שישתמשו בהם לעתים קרובות וגם לבחון את התקציב שלנו. עלינו לשים את הצרכים והתקציב שלנו במרכז ובהתאם לחפש את המענה המתאים הן בצורת התיק הנכון והן בצורת החברה הנכונה לאספקה.
שלב שלישי – פניה לחברה המתמחה בתחום
בסופו של דבר אנחנו רוצים שהלקוחות, העובדים, הסטודנטים שלנו ייהנו מהתיק שהם ילכו איתו ושאנחנו נדע שהוא ״עושה את העבודה״. לכן, חשוב לבחור בחברה שמכירה היטב את הצרכים השונים, שמתמחה במיתוג ושתוכל לעזור לנו בבחירת התיק ובעיצוב. לא תמיד מתאים לשים את הלוגו שלנו בגדול על התיק ולפעמים בכלל נרצה להעביר מסר כתוב.
בבחירת התיק עלינו לחשוב על הסוג שלו, על הצבעים שנציע לקהל שלנו (או אולי צבע יחיד) והאם אנחנו רוצים או לא רוצים לבצע הדפסה או רקמה מותאמת. חשוב מאד למצוא את החברה הנכונה, זו שמכירה את התחום ושמתמחה בעולם התיקים והמיתוג תוכל לתת מענה מדויק, על פי הצורך. היא לא תחייב בכמויות גדולות והיא תוכל לתת מענה של דפוס או רקמה מותאמים באופן אישי.
שלב רביעי – עיצוב מותאם אישית
אחר שהבנו איזה תיק נחוץ לנו, כמה תיקים נרצה, מה המסר שנרצה להעביר ולאחר שמצאנו חברה שמתמחה באופנה ומיתוג, הגיע הזמן לעצב את התיק המיועד. אם ההחלטה היא להניח את הלוגו של המוסד המזמין על התיק כדאי לשים לב שהוא יהיה צנוע ולא בולט מדי כך שאנשים ירגישו בנוח ללכת עם התיק. אם נרצה ליצור לוגו עדין נוכל לעשות זאת דרך רקמה אשר יכולה להחמיא מאד לעיצוב.
מעבר ללוגו, אפשר גם להדפיס משפט על התיק ודווקא הוא יכול להיות בולט יותר. כמובן, יש לחשוב על צבעים משלימים ושהעיצוב הכולל יהיה מרשים ושמקבלי התיק ישמחו להתגאות בו. בכל הנוגע לעיצוב, השמיים הם הגבול ויש לשתף את החברה במטרות, ברעיונות השונים ורצוי לתת לה להביא את הניסיון שלה לידי ביטוי. ברגע שקיבלנו את המראה המועדף, אפשר להתקדם לדפוס ולקבל את התיקים המיועדים בזמן ובמקום הנדרש.
הוספת תגובה