עמוד הבית » טבעונות בסוכות

טבעונות בסוכות

צילום: דגנית צירלין
טבעונות כבר לא טרנד חולף ... ישראל בין המדינות המובילות בעולם בתחום וזה לתפארת מדינת ישראל, הבחירה בטבעונות נובעת לרוב מטעמי מצפון או בריאות, כמעט בכל בית בישראל יש מישהו טבעוני.

הורים רבים מספרים שהטבעונות מגיעה מהילדים מטעמי מצפון ובקרב המבוגרים הטבעונות מטעמי בריאות דוגמה טובה לטבעונות ובריאות היא העבריים מדימונה טבעונות מוקפדת אפס מחלות .

מה עושים בארוחות ערב ובחגים? חג סוכות הוא חג הכנסת אורחים לסוכה "אושפיזין" אוכל בשפע מתנות של אמא אדמה. חג משפחתי שנהוג להכין בו ארוחת חג מפוארת שולחן בסוכה השופע במגוון במוצרי חלב.

מה עושים הטבעונים?

בארוחת חג של הטבעונים היא שופעת ירקות בשלל צבעים סלטים חיים, אנטיפסטי ממרחים לחמים מחמצת נפלאים וגבינות טבעוניות העשויות מחומרים משובחים כגון שקדים, קשיו ושלל אגוזים . היתרון הגדול הוא גם בחג האוכל מאד בריא משובח וטעים.וקצת לפני שנגיע למתכון קליל לגבינת קשיו מדהימה נדבר על הערכים התזונתיים של השקדים ואגוזי הקשיו המהווים את הבסיס לגבינות טבעונית ביתיות בריאות.

צילום: pixabay

השקדים מתנת הטבע לגוף האדם, עשירים בחומרים מזינים ויטמינים מינרלים סיבים תזונתיים ושמנים בריאים. כמות החלבון כמו בבשר, סידן כמו בכוס חלב ושפע של ברזל.אכילת שקדים מיטיבה עם מערכת העיכול בשל הסיבים התזונתיים השקדים מסייעים במניעת סרטן המעי הגס ונהדרים לסובלים מעצירות.השקדים מועילים במיוחד לסובלים מצרבות ומחומציות יתר.

שקדים ובריאות הלב וכלי הדם הם עשירים באנטיאוקסידנטים שמגנים מפני חמצון כמו כן הם מסייעים בהורדת כולסטרול.הם מומלצים מאד לחולי סכרת במיוחד בארוחה בעלת אינדקס גליקמי גבוה הם עוזרים בהפחתתעלית הסוכר בדם לאחר הארוחה.

צילום: pixabay

ונעבור למתנות הבריאות של אגוז הקשיו...

קשיו הוא האגוז העשיר ביותר בברזל מבין האגוזיים הוא עשיר בוויטמינים מקבוצת B ובשלל מינרלים כמו השקדים הוא מסייע במניעת מחלות לב וכלי דם .

אז כל שנותר הוא להיכנס למטבח להכין ממרח שקדים וקשיו.

רכיבים:

1 כוס שקדים מושרים לילה (8 שעות)

1/2 כוס  קשיו מושרה שעתיים

1 שן שום

כף לימון (חמיצות לפי הטעם)

1/2 כוס מים

1/2 כפית מלח גס

לקלף את השקדים הדרך הקצרה היא לשפוך עליהם מים רותחים להמתין מעט שיתקרר השקדים מתקלפים בקלות רבה , לטחון את החומרים יחד למרקם חלק וקטיפתי. להניח על צלחת הגשה לניגוב להוסיף שמן זית ותערובת זעתר.

צילום: דגנית צירלין

מאת: יפעת מלילי סופר מטפלת בתזונה וצמחים, הרצאות סדנאות וקורסים