עמוד הבית » טיפול בעיגולים השחורים מתחת לעיניים

טיפול בעיגולים השחורים מתחת לעיניים

קרם לעיניים ולצוואר רימונים וחמאת שיאה צילום מורז
עיגולים שחורים, נפיחות מתחת לעיניים והרגשה כללית של דביבון ישנוני הגוררים הוצאה חודשית של מאות שקלים בכדי להסתיר את התענוג שמביא אתו הגיל, חוסר שינה והבעות פנים.

כשאנחנו צעירות , אנחנו לא מכירות את המושג קמטוטים, קמטים ודומיהם והעיניים נראות נפוחות בעיקר לאחר בכי. מדוע?

העור שלנו מורכב מ3 שכבות- שומן תת עורי, דרמיס ואפידרמיס שזו השכבה שאנו רואות ונוגעות.

העור שלנו מורכב מתאים רבים וביניהם-תאי שומן השומרים על הלחות וקולגן . סיבי קולגן ואלסטין הנמצאים בשכבת הדרמיס ובעצם אחראים על נראות ואלסטיות העור.

עד גיל 35 לערך הגוף שלנו יודע לייצר קולגן בכמות מספקת , ברגע שייצור הקולגן פוחת אנו נתחיל להרגיש עור פחות חיוני ונתחיל לשים לב לקמטים וקמטוטים ולתופעת הדביבון עקב אבדן האלסטיות בעור הדק המקיף את העיניים.

אז מה עושים?

ראשית, ישנים טוב! שינה של  7עד 8 שעות נותנת לעור את ההזדמנות לחזור למתח הטבעי שלו ולשקם את סיבי הקולגן והאלסטין לאחר הבעות הפנים היומיות שלנו.

אוכלים טוב- תזונה מגוונת וצבעונית מזינה את הגוף והעור בכלל הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך על מנת להיראות ולהרגיש טוב .

שותים טוב- שתיה מספקת של מים (8 כוסות מים ליום? מעט מידי), הגוף שלנו מורכב ברובו מנוזלים , והעור זה האיבר הכי גדול שיש לנו , במידה ולא נשתה את כמות המים הדרושה לנו העור יתייבש ויאבד מחיוניותו. 12-16 כוסות מים ליום (לפחות!, קפה לא נחשב..).

תוספי תזונה התומכים בבניית קולגן -חשוב לתת לגוף את ההזדמנות לבנות את הקולגן לתפקוד תאי תקין.

ובכל זאת- מה יש לנו במטבח שיעזור למזער נזקים?

כפית, קרח ומים- בכוס רגילה יש לשים קוביית קרח ומעט מים קרים , להכניס את הכפית לתוך הכוס ל 5 דק ולאחר מכן את החלק החיצוני של הכפית להצמיד לקו הריסים התחתון ולכסות בעצם את כל האזור של הנפיחות. לתת לזה בין 3 ל5 דק. השוק של הקור גורם להתכווצות של העור ולאפקט של מתיחה, התוצאות נראות מיידית (וגם מקפיץ לנו את הבוקר).זוהי הקלה זמנית בלבד, יש לחזור על התהליך כל בוקר.

קמומיל ומרווה- הכינו חליטה משני צמחים אלה (ללא סוכר! במינון של כף צמח על כמות של 250 מ"ל מים) , תנו לה להתקרר ומזגו לתוך תבנית קוביות קרח .

לאחר שהנוזל קפא להוציא קובייה, לתת לה רגע – לא להצמיד ישר לעור,  ובתנועות סיבוביות (חצי ירח) לעסות בעדינות יתרה עד להתמוססות.

הקמומיל הינו צמח מרגיע מאוד , המרווה עוזרת בהזרמת דם והתנועה הספציפית עוזרת לנקז עודפי נוזלים ובהפחתת הנפיחות. אם יש לך נטייה לקום במצב דביבוני בבוקר- 3 עיסויים עדינים ביום יעזרו לשפר את המצב תוך מספר ימים.

מה קרה? תפוח אדמה!

תפוח אדמה זו פחמימה נהדרת וטעימה ומעבר לכך יש לה יכולות נפלאות לספוח נוזלים.

ישנן 2 דרכים לנצל את הפחמימה:

מכינות קציצות ירק? נהדר! גררו תפוח אדמה ותסחטו את הנוזלים לכלי קטן ,הוסיפו כף מים על כמות של תפוח אדמה בינוני(את התפוח אדמה המגורד הכניסו לתערובת הקציצות), את הנוזל שסחטתן תכניסו למקרר . בזמן שהילדים יושבים לאכול טבלו צמר גפן בנוזל הקריר והניחו על הנפיחות, עשו לעצמכן הפסקת יופי של 10 דק.

מקלפות תפוחי אדמה לפירה? שמרו מס קליפות בצד , טפטפו טיפת לימון (שלא ישחיר) והכניסו למקרר לכמה רגעים, בזמן שתפוחי האדמה על האש – הניחו פד גזה או שכבה בודדת של נייר טואלט (הפרידו שכבה ) ואת הקליפות על הפד ועל העיניים ושבו לנוח 10 דק. הקלה במצב הנפיחות נרגיש באופן מידי, בטיפול לאורך זמן האזור גם יתבהר .

יש לשטוף את הפנים במים קרים לאחר הטיפולים, רצוי למרוח קרם לחות ייעודי לאחר שטיפת הפנים.

באדיבות : אנה בלסקי, הרבליסטית N.D נטורופתית בקבוצת מורז צמחי מרפא.

*כל הכתוב בגדר המלצה בלבד.