עמוד הבית » המדריך לטיפוח הפנים בימי הסגר

המדריך לטיפוח הפנים בימי הסגר

מרפאת קיתריה צילום יחצ
גם אם את לא דואגת לשגרת טיפוח ביום-יום, דווקא הסגר הוא הזדמנות מצוינת להתחיל, לבדוק ולהשתדרג. ד"ר אנה זנקוביץ' ממרפאת KYTERIA עם ההמלצות בנושא.

שגרת טיפוח, בייחוד בהתחלה, לרוב נשמעת כמעמסה. מספר המוצרים בשוק הוא אינסופי, ואני חושבת שכמעט כל אחת שואלת את עצמה: "האם אני באמת צריכה מיני רולר? האם אני באמת צריכה להשתמש במי פנים, בחלב פנים, בסרום, בקרם לחות ובקרם עיניים?". בכנות, זה נראה שיותר קל פשוט לדלג על כל העניין.

וזה בדיוק מה שקורה לנו במרוצת השנים: אנחנו מדלגות על שגרת הטיפוח, עד שאנחנו פוגשות את אותה חברה אמיתית וישירה, שמספרת לנו מה שאנחנו לא רוצות לשמוע: "מה זה, איך את נראית? ראית  את עצמך במראה לאחרונה?".

באותו הרגע נעלב (בצדק!), אבל אחרי שישקע אבק ההיעלבות אנחנו נבין שאולי החברה הלא מנומסת בעצם צודקת.

או אז, אנחנו מתחילות קצת לשאול חברות, לחקור בנות משפחה ולרגל אחרי בלוגריות יופי כדי שייעצו לנו בטיפים איך להתחיל.

התוצאה: חלקנו נכנסות לעניינים, בעוד שרובנו פשוט מרימות ידיים מריבוי המידע (וכמובן מנתקות קשר עם אותה חברה).

הרכבנו לכן שגרה פשוטה למדי, כדי שיהיה לכן קל להתחיל וליהנות מהשינוי.

  • בכל בוקר

בבוקר עדיף לשמור על זה כמה שיותר פשוט, משום שאנחנו כבר מתחילות את המרוץ, גם אם הוא בבית.

לשתות מים: כמישהי שמכורה למים, אני מיד רואה את השינוי לרעה בגוף וביובש העור כשאני שוכחת לשתות.

הדבר הבסיסי, הקל והחשוב ביותר להכניס לשגרת הטיפוח שלנו הוא שתיית מים: שתי כוסות מים מיד עם ההתעוררות הן רעיון מצוין. עדיף גם להתחיל את הבוקר עם כוס תה, מאשר עם כוס קפה, מפני שקפה מייבש את הגוף וישר פוגע בלחות העור.

התחדשו בבקבוק מים מהודר (או קשטו אחד עם הילדים) שיהיה לצדכן במשך היום, או שימו שעון מעורר שיזכיר לכן לשתות כוס מים. מהר מאוד תתרגלו לשתות מים בבוקר, גם כשלא חם, ותבחינו בשינוי המהיר.

מקדם הגנה SPF: לא משנה בכמה קרמים בעלי תכונות של אנטי אייג'ינג תשתמשו, אם מקדם הגנה הוא לא חלק מהשגרה שלכן, חבל על המאמץ. גם כשאנחנו לא יוצאות מחוץ לבית, חשוב להשתמש בקרם פנים עם מקדם הגנה SPF 15, מפני שגם ממכשירי המסכים נפלטת קרינה – אומנם נמוכה, אך עדיין משפיעה מספיק בשביל שנגן על העור.

למי מאיתנו שדואגת ממעבר של שגרה ללא מוצרים ליותר מדי מוצרי טיפוח, אפשר להתחיל ממקדם הגנה לעור רגיש.

  • בכל לילה

הלילה הוא הזמן שבו צריך להשתמש במוצרים בעלי יכולת חידוש עם מרכיבים פעילים של אנטי אייג'ינג.

אף פעם לא להירדם עם איפור: ללכת לישון מבלי להסיר איפור הוא בהחלט אחד הנזקים שאנחנו גורמות לעור שלנו.

שינה עם איפור גורמת להגדלת הנקבוביות, מייבשת את העור, גורמת לשבירת ריסים ומה לא.

זה בהחלט אחד ההרגלים שאנחנו חייבות לזרוק לפח. מגבונים להסרת איפור בהחלט עושים עבודה מצוינת בהסרת איפור, אבל הם גם מיוצרים בדרך כלל עם אלכוהול שפוגע בעור, ורובם גם משאירים שכבת חומרים לא בריאים על העור במקום לנקות אותו. השתמשי במי פנים או בחלב פנים שומני לניקוי האיפור והפנים כאחד.

השתמשי בסרום: הזמן שאנו ישנות זה הזמן הכי חשוב להשתמש במוצרי טיפוח פעילים, ולמרות מה שחושבים עליו, סרום הוא אחד המוצרים החשובים בארסנל הטיפוח שלנו.

ניתן  למצוא בסרומים השונים חומרים מומלצים כגון: רטינול, ויטמין E וויטמין C, גורמי גדילה כמו קינטין וציטוקין, חומצה היאלורונית, חומצה סליצילית, חומצות ושמנים טבעיים מצמחים, חומצות אמינו, פפטידים, והרשימה עוד ארוכה, אשר חשובים לפעילות הלילית של העור, עוזרים לנקות אותו, להבהיר אותו ולהגביר את ייצור הקולגן.

את השינוי והזוהר אפשר לראות כבר מהשימוש הראשון.

ו… קרם לחות: כן, מסתבר שצריך גם סרום וגם קרם לחות. השתמשי בקרם לחות טוב שמותאם לסוג עורך לאחר השימוש בסרום. אם את עוד לא מוכנה להשתדרג לקרם לחות ליום וקרם לחות ללילה, תמיד תוודאי שיש בו גם הגנת SPF.

לא לשכוח את השפתיים: שפתיים יבשות הן לפעמים גם סדוקות, ומאוד רחוקות מהמראה החיוני שאנו מייחלות לו.

אחד הטרנדים הלוהטים, ובצדק, הוא מסכה לשפתיים: מריחה קטנה לפני השינה, והשפתיים חוזרות להיות לחות יפות ונעימות, ונשמרות כך גם למשך היום.

 פעם בשבוע

סבון פילינג לפנים: נכון שההמלצה היא להשתמש בו בין 2 ל-3 פעמים בשבוע, אבל לשם התחלה פעם אחת זה גם מצוין. סבון הפילינג מוריד את השכבה של התאים המתים ושל שכבות החומרים שנאגרות על העור ומונעת מחומרים לחדור ולחדש אותו.

     אל תשכחי : – אין פתרון אחד לכולן: 

  • להתחיל עם הרגלים ושגרה חדשה זה לא פשוט, אבל זמן ההסתגרות והבידוד הוא זמן מצוין להתחיל. לפעמים זה גם עניין של ניסוי וטעיה, ולהבין ולהתאים את המוצרים השונים אשר מתאימים לך. לא להרים ידיים! צריך להבין שלכולנו יש עור שונה, ולפעמים נצטרך יותר זמן בשביל להגיע לתוצאה של עור זורח ורענן.

אגב, אם יש לך עור שמנוני, יש לך אפשרות להשתמש בחומצות בריכוז יותר גבוה ולשלב רטינול בשגרת טיפוח הלילה שלך. במידה ולעור יש נטייה ליובש או רגישות, עדיף להתחיל לשלב מוצרים אחד אחד ובשלבים בשביל למנוע גירוי יתר.

דר אנה זנקוביץ
צילום יניר סלע

הכתבה באדיבות  ד"ר אנה זנקוביץ'  מנהלת הרפואית ברשת מרפאות האסתטיקה הבינלאומית KYTERIA

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה