עמוד הבית » טיפים לחלונות בסגנון מודרני

טיפים לחלונות בסגנון מודרני

צילום: unsplash.
בעידן המודרני, הבית הוא מרכז החיים, והוא משקף במידה רבה את עקרונות החיים שלנו, את הסגנון האישי ואת ההעדפות העיצוביות שלנו. אחת המגמות המרכזיות, כיאה לעידן המודרני, היא עיצוב הבית בסגנון עכשווי, טרנדי ונקי, והמגמה הזו חלה גם על חלונות הבית

אחת המגמות המרכזיות, כיאה לעידן המודרני, היא עיצוב הבית בסגנון עכשווי, טרנדי ונקי, והמגמה הזו חלה גם על חלונות הבית. אם אתם מעצבים מטבח מודרני ורוצים לדעת כיצד לשלב את החלונות בהרמוניה בחלל, משפצים את הסלון או רוצים לדעת כיצד מתפקדים חלונות מודרניים בעולם המודרני, לפניכם מספר טיפים שימושיים שיסייעו לכם להחיל את  הסגנון המודרני בחלונות הבית, כמו גם להבין את העקרונות המנחים לכך.

מודרני על קצה המזלג

העקרונות הבסיסיים של העיצוב המודרני משלבים בין פשטות עיצובית, מינימליזם ופרקטיות, כשהמשמעות בפועל היא שימוש בקווים ישרים, טקסטורות טבעיות וצבעים ניטרליים. כשאתם בוחרים לעצב את החלונות בחלל בסגנון מודרני אתם לא רק גורמים לעין להימשך אל העיצוב הנקי והפשוט, אלא גם מוסיפים כמה יתרונות פרקטיים להפליא.

טיפים לשילוב חלונות מודרניים בחלל

  1. הכירו את סגנונות העיצוב הבולטים

חלונות פתח בעלי צירים צדדיים, נחשבים לאחת הבחירות הפופולריות ביותר עבור חלונות מודרניים. סגנון זה מספק קווי ראייה פתוחים, מאפשר לאור הטבעי לחדור פנימה וגם מוסיף אוורור נעים וטבעי לחלל.

בחירה פופולרית נוספת היא חלון גדול בצורת קשת, ללא פיתוחים או קישוטים נוספים. בחירה בעיצוב זה תספק אשליה של גודל בחלל. גם חלונות הזזה נחשבים לאפשרות רווחת, שכן הם מציעים שילוב בין הכנסת אור טבעי לחלל, עם פונקציונליות מנצחת שאינה תופסת מקום נוסף בחלל, גם בזמן שהחלונות פתוחים.

  1. כמה שיותר אור טבעי

בשימוש נכון, אור טבעי החודר דרך החלונות מסוגל לשנות באופן דרמטי את עיצוב הפנים בחלל – גם אם לא הזזתם ולו רהיט אחד. בעיצוב המודרני האור הטבעי משחק תפקיד חשוב, ולכן נעדיף למקם את החלונות (ככל שהדבר תלוי בנו) באזור שיכניס את האור הטבעי פנימה.

  1. אוורור טבעי ונעים לבית

כשאנחנו בוחרים בחלונות המעוצבים בסגנון מודרני, אנחנו לא בוחרים רק בעיצוב כי אם גם, כאמור, בפונקציונליות מנצחת. לכן מומלץ ליצור חלונות הפועלים יחד בהרמוניה כדי לאוורר את הבית בצורה נכונה. לשם כך נוסיף חלונות גם באזורים הפונים לכיוונים שונים ואם הדבר מתאפשר – גם בגג. כך תיווצר סירקולציה בריאה ואוורור טבעי לבית.

  1. הרמוניה בין החוץ לפנים

יש לכם נוף נהדר מחוץ לבית? גינה מרהיבה שאתם רוצים להכניס אל תוך הבית – מבלי לעשות זאת באופן ממשי? שילוב של חלונות מודרניים באזורים אסטרטגיים בבית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת. מקמו את החלונות מול הנוף וצרו מוקד טבעי לחלל. תוכלו לעשות זאת באמצעות הקצאת חלון גדול ומרכזי או מספר חלונות קטנים יותר. באופן זה פנים הבית מתחבר עם הסביבה הקרובה והתוצאה הרמונית, עכשווית וגם ביתית להפליא.

  1. החלון הוא המרכז

במידה רבה, חלונות מודרניים מהווים את מרכז הבית ואף מכתיבים את הפרישה העיצובית סביבם. אחד הטרנדים המרכזיים בתחום הוא יצירת חלון אחד גדול ומרכזי המשתרע על הקיר כולו, מהרצפה ועד התקרה. באופן זה אנו מממשים את העקרון העיקרי של החלון המודרני – הכנסת האור הטבעי פנימה. נסו, ככל הניתן, לבחור בחלונות בעלי קווים נקיים הכוללים מסגרות מינימליסטיות.

  1. פונקציות נוספות

במידת הצורך, שקלו להוסיף פונקציות נוספות לחלון המודרני שבחרתם, דוגמת שכבת בידוד נוספת המגנה מפני רעשים מן החוץ או ציפוי זכוכית כדי למזער את האור המזיק של השמש.