עמוד הבית » טפטים לחדרי ילדים

טפטים לחדרי ילדים

צילום: FREEPIK
אם כבר מצאתם את הזמן והפנאי לחשוב איך לקשט את החדר של הילדים שלכם ולגרום להיראות מיוחד ונעים ישנם דרכים רבות ומגוונת כיצד לעשות זאת, אך במאמר זה אנחנו רוצים להתייחס לפיתרון אחד אפשרי מעניין ומגוון של טפטים לחדרי ילדים.

החדר של הילד משקף את האישיות שלו ומאפשר לו מרחב מחיה בריא לגדול בו

כפי שכל הורה יודע, חדרי ילדים צריכים להיות גם פונקציונליים וגם מסוגננים. אחרי הכל, הם יבלו שם הרבה זמן, אז חשוב ליצור מרחב שמצד אחד הוא פונקציונאלי – כלומר הוא פרקטי ונוח להתנהל בו לילד – יש לו מקום לישון, מקום להכין שיעורי בית, מקום לשחק עם חברים שהוא מזמין לחדר ומקום שהוא הוא יכול פשוט להיות עם עצמו ולקרוא ספר בכיף.

יחד עם הפונקציונאליות, יש גם את הפן העיצובי והנפשי, הנראות של החדר משקפת את האישיות של הנמצא בו, או של מי שבחר איך ייראה החדר. באופן נוסף ומקביל – הנראות של החדר משפיעה על מי שנוכח בתוך החדר. ניקח לדוגמא חדר שהגוונים של הקירות שלו הם בצבעי מלחמה חמים של אדום כתום וצהוב, עם איורים של כוכבים מצוירים בעלי נשק לא קונבנציונלי – העיצוב יכול להשפיע על הילדים הנמצאים בחדר, ולחזק בנפשם את כוחות הגבורה ותעצומות הנפש המלחמתיים שבתוכם. חדר שעל קירותיו מופיעים צבעים כחולים, תכלת וירוק, איורים של מים וגלים עדינים – קרוב לוודאי שישפיע על הנמצאים בו אוירה של רוגע ושלווה. חדר של דמיות מסרטי ילדים מצוירים נותן נותן אוירה של שובבות ושמחת חיים פשוטה ונמרצת. כשזה מגיע לטפטים, יש אינסוף אפשרויות:  ישנם סוגים רבים ושונים כל כך של טפטים זמינים, כך שבטוח שאם תחפשו תוכלו למצוא משהו שמתאים לאישיות הילד שלכם.

טפטים בחדרי ילדים – למה זה טוב?

לטפט יש כמה יתרונות משלו. ראשית, הוא עמיד יותר מצבע, כך שהוא אידיאלי לילדים פעילים שעלולים בסופו של דבר להכניס כמה חבטות בקירות או להשתמש בקירות החדר כבלוק ציור מאולתר. על ידי בחירה של טפט מעוצב, יכול להיות הרבה יותר קל להסוות את הפגמים האלה של השקעים או הצבעים על קירות החדר. שנית, טפט הוא הרבה יותר זול מאשר לצבוע את הקיר באופן ידני או על ידי איש מקצוע. כל שכן שאם תרצו לצבוע את הקיר בדוגמאות תצטרכו לקרוא לאומן מנוסה בצביעה על הקירות – מה שעלול לעלות לכם הרבה מאוד כסף. טפט לעומת זאת היא דרך מצוינת, פשוטה וזולה כדי לגרום לקיר שלכם להיראות מעוצב וחדש.שלישית, קל מאד להדביק את הטפט – לא צריך מברשות, צבע ויום עבודה שלם או שניים כדי להדביק טפט בחדר הילדים שלכם, תוך פחות משעה – כל החדר של הילדים יכול להיראות כמו חדש.

איזה טפט לבחור? כמה אפשרויות שכדאי להכיר:

1.    כפי תחום ההתעניינות של הילד

אחת הדרכים להשתמש בטפט היא כקיר מבטא תחום עניין. זה יעיל במיוחד אם תבחרו בדוגמה שמתחברת לשאר עיצוב החדר. לדוגמה, אם לחדר של ילדכם יש נושא ימי, הוא עמוס בכל מיני סירות וספינות מיניאטוריות ותמונות של ספינות מחיל הים – תוכלו להשתמש בטפט עם מוטיב סירה או מגדלור. לחלופין, אם ילדכם אוהב דינוזאורים, תוכלו למצוא טפטים עם הדפס דינוזאורים. קירות מבטאי עניין הם דרך מצוינת להוסיף קצת עניין ויזואלי לחדר מבלי להגזים.

2.    טפטים כגבולות בלבד

אפשרות נוספת היא להשתמש בגבולות טפטים. אלה מגיעים בכל מיני עיצובים מהנים, מפרחים וחיות ועד דמויות מצוירות וצורות גיאומטריות. אתה יכול להשתמש בהם כדי למסגר חלונות או דלתות, או אפילו רק כדי להדגיש אזור מסוים בקיר. גבולות טפט הם דרך קלה להוסיף מגע של אישיות לכל חדר. מבלי לגרום לו להרגיש עמוס מדי.

3. משהו פרקטי

בחירת טפטים לחדרי ילדים יכולה להיות דרך מהנה ויצירתית להכניס אישיות לחלל. עם זאת, חשוב לזכור שחדרי ילדים הם אזורים עתירי תנועה ולכן הטפט צריך להיות עמיד וקל לניקוי. בעת בחירת העיצוב של הטפט, יש לשים לב ולבדוק האם הוא יהיה עמוס מדי עבור החלל הקטן של החדר. יש לזכור שגם שהטעם של הילדים יכול להשתנות במהירות, ולכן אולי יהיה חכם לבחור בעיצוב ניטרלי שניתן לעדכן בקלות עם גדילתם. עם קצת תכנון, תוכלו למצוא את הטפט המושלם ליצירת חלל מסוגנן ופונקציונלי שילדכם יהנה ממנו במשך שנים רבות.