עמוד הבית » יום המוזאונים הבינלאומי ל"ג בעומר, 29/30 באפריל

יום המוזאונים הבינלאומי ל"ג בעומר, 29/30 באפריל

שיר הנדלסמן, Born, Never Asked. קצוות מראה הצבה, צילום אלעד שריג - Jerusalem Artists`s בית האמנים ירושלים-
לאחר שיום המוזיאונים 2020 התקיים בצורה מקוונת בלבד בשל מגפת הקורונה, איגוד המוזיאונים שמח לחגוג את יום המוזיאונים הבינלאומי בדרך החווייתית, המסורתית.

איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזאונים השונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר ללא תשלום. השנה יום המוזאונים הבין-לאומי יהיה בסימן “תיקון ובריאה מחדש". משבר הקורונה הביא לשינויים אדירים בעולם והאיץ תהליכים שונים, שנת 2021, שנה לאחר פרוץ המגפה, ניתן להתבונן בשינויים הדרמטיים הללו ולהתחיל לבחון מה עלינו לתקן בעולמנו ואיזו מציאות נרצה לברוא מחדש למען עולם טוב יותר.

במסגרת יום זה יתקיימו במוזיאונים השונים מגוון פעילויות ייחודיות בהשראת הנושא השנתי הנבחר. כמו כן, יתקיימו סיורים מיוחדים והדרכות, מפגשי שיח, חשיפה לתערוכות חדשות ולמיצגים מיוחדים, פעילויות לילדים, סדנאות יצירה ועוד.

מעשה פלאים. צילום מושון תמיר מדעטק-המוזיאון הלאומי למדע למדע טכנולוגיה וחלל חיפה

יו"ר איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל, נאוה קסלר: "זוהי חגיגה כפולה השנה, גם חגיגה של אומנות ותרבות וגם חגיגה של חזרה למוזאונים- לאחר ששעריהם של עשרות אלפי מוזיאונים בכל העולם ננעלו בשל משבר הקורונה והיו סגורים במשך תקופה ארוכה, אנו שמחים לחגוג שוב את יום המוזיאונים הבינלאומי לקבל בשעריהם את הציבור שמוזמן ליהנות משפע של סיורים, יצירה, סדנאות, הרצאות ופעילויות למשפחה.

צילום יחצ

החגיגה ברחבי העולם מהווה מטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות ומורשת התרבות – המוצגים במוזאונים.

רשימת המוזאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה והפעילויות השונות מפורסמת באתר איגוד המוזאונים הישראלי www.icom.org.il  ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

הוספת תגובה

הוספת תגובה