עמוד הבית » מהיום נשים מגיל 45 יוכולות לשקול לבקש בדיקת ממוגרפיה

מהיום נשים מגיל 45 יוכולות לשקול לבקש בדיקת ממוגרפיה

ממוגרפיה מגיל 45 צילום:באדיבות קמפיין האגודה למלחמה בסרטן
קמפיין חדש יעודד נשים לשקול בדיקת ממוגרפיה בהתייעצות עם הרופא החל מגיל 45.

ההמלצות הבריאותיות בקמפיין היצירתי שהגו בהתנדבות משרד הפרסום גיתם, הן בהתאם להנחיות החדשות משרד הבריאות אשר קובעות כי לצד התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד הכוללת בדיקת סקר יזומה אחת לשנתיים מגיל 50, יוכלו נשים המעוניינות בכך לבצע את הבדיקה כבר מגיל 45 ולאחר בקשה והתייעצות עם רופא המשפחה.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הסביר כי: "בכל שנה בחודש אוקטובר, אנו יוצאים בקמפיין המדגיש את חשיבות האיבחון המוקדם של סרטן השד שבכוחו להציל חיים. השנה, אנו מתייחסים לביצוע ממוגרפיה בכל שנתיים מגיל 50 ובחרנו להדגיש את זכותה של כל אישה לפנות לרופא שלה ולבקש לבצע ממוגרפיה כבר מגיל 45 בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות".

סרטן שד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. לכן מאז הקמתה משקיעה האגודה למלחמה בסרטן משאבים רבים בתחום המאבק בסרטן השד, יוזמת ומקיימת פעילויות מגוונות בקרב נשים בראיות, חולות ומחלימות, החל בתמיכה, ליווי, מידע וסיוע וכלה בפעילויות הסברה לעידוד המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם. האגודה למלחמה בסרטן היא ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור בלבד. למידע נרחב אודות שירותי התמיכה והמידע בנושא סרטן השד.