עמוד הבית » מלון וולדורף – ההיסטוריה מצטרפת לצלחת

מלון וולדורף – ההיסטוריה מצטרפת לצלחת

וולדורף אסטוריה, מבט פנימי של המלון, צילום: נעמה משיח כהן
ירושלים, עיר קסומה ששזורה בהיסטוריה עשירה מרתקת. הגעתי למלון וולדורף אסטוריה, אחד המלונות הנחשקים והמפוארים בעיר. בין כתליו המרשימים, מתקיים אירוע קולינרי מיוחד, ארוחת בוקר חגיגית BENEDICT (בין התאריכים 19.5 –31.5) המציעה את המנה המסורתית "בנדיקט".

המנה בנדיקט, שמקורה במלון וולדורף ניו יורק בשנת 1894, היא למעשה סיפור היסטורי משובח. לפי האגדה, היא נולדה כתוצאה מבקשתו של סמואל בנדיקט, איל הונגרי שביקש ארוחת בוקר משהו מיוחדת. השף המצוין של המלון, שארלס יסמלין, המציא את המנה המפורסמת – ביצים עלומות על פרוסת בריוש, עם סלומון  מעושן ורוטב הולנדזי חמוץ, כך המנה הומצאה במלון.

לובי המלון, צילום: פרטי

 

>>>סיור בעמק יזרעאל היפהפה שילוב בן היסטוריה, אמנות ואופנה

במלון וולדורף ירושלים, המסורת הזו נשמרת באדיקות. במהלך הפסטיבל, הקהל הרחב יכולים ליהנות מגרסאות שונות ומגוונות של בנדיקט, גרסאות כשרות ומודרניות. הטעמים המשכרים של הביצים העלומות, הסלומון והרטבים המשובחים, מתערבבים עם ההיסטוריה העשירה של המנה ומציינים את יום EGG'S BENEDICT ויוצרים חוויה קולינרית בלתי נשכחת. בין כותלי המלון, ההיסטוריה והטעמים נפגשים בהרמוניה מושלמת, המזמינים את האורחים לטעום מנות בנדיקט מסורתיות ומודרניות, ולחוות את הקסם הקולינרי שמאחורי המנה.

חדר אוכל במלון, צילום: פרטי

 

כבר בכניסה למלון וולדורף אסטוריה הנוכחות נשבית על ידי מרחבים עצומים ועיצוב אקלקטי ומהפנט. הלובי הגדול והמפואר מוקף בעמודים גבוהים וקשתות מרשימות, שמשדרות אווירה אצילית ויוקרתית. העיצוב הפנימי הוא שילוב מרהיב של סגנונות שונים  מהברוק המחודש ועד לאלמנטים ארט-דקו מסנוורים. גופי התאורה המעוטרים והריהוט האדריכלי יוצרים תחושה של חלל מלכותי, קריצה לעולם של יופי ואסתטיקה גבוהה. בנוסף לכל זאת, ניחוחות אירופאיים קלאסיים ממלאים את האוויר, המזכיר ניחוחות קינמון ותבלינים, המעוררים זיכרונות של בתי קפה ישנים בפריז או וינה. גם "הצלילים הקלאסיים" של המקום תורמים לאווירה הנוסטלגית והרומנטית.

מבט ראשון על המלון מעביר את האורח לעולם קסום ומלא יופי, בו ההיסטוריה והאסתטיקה האירופאית הקלאסית נפגשות לצד עיצוב מודרני ויוקרתי.  הרגע שהתיישבתי בחדר האוכל המפואר ידעתי שהבוקר הזה יהיה מיוחד. החלל הגדול והאלגנטי, עם התקרות הגבוהות והחלונות הענקיים, משרה אווירה של פאר ויוקרה קלאסית.

המלצר, לבוש במדים רשמיים, ניגש אליי בנימוס רב. הוא קירב את הכיסא בתנועה חלקה והציע לי את התפריט סגנונות הבנדיקט. בחרתי להתחיל עם כוס קפה הפוך, קלאסיקה איטלקית אמיתית. המלצר חייך והבטיח שהקפה יגיע בטמפרטורה המושלמת. אכן, כעבור דקות ספורות, הונחה לפני כוס קפה, מלאה בנוזל עשיר וריחני עם קצף מרשים המפיצים את הניחוח המענג בחלל.

קפה מושלם בארוחת בוקר, צילום: פרטי

 

לקחתי לגימה ראשונה ומתיקות עדינה שמשולבת להפליא עם טעם הקפה. רגע קסום של התרגשות עטף אותי. פשוט ישבתי שם, מביטה אל התקרה ומראה השמים הנשקף מלמעלה. חייכתי לעצמי חיוך רחב, הבוקר המפנק הזה התחיל בצורה מושלמת. מראה המפתה של הצלחות הגדולות הונחו על השולחן עם הביצה העלומה מונחת בצורה מושלמת ובאסתטיקה עילית לצד רכיבים איכותיים של הפרודוקטים. הצבעים והעיצוב נראו מדהימים וממש עוררו את החושי ועוד לפני שלקחתי את הביס הראשון. ואז כשנגעתי בביצה עם הכף והיא הייתה בדיוק בבישול המושלם כדי לשפוך את התכולה המופלאה על הצלחת – פשוט כמו גן עדן אמיתי! הטעמים הנימוחים והנפלאים התמזגו יחדיו.

איציק מזרחי ברק הוא האיש שעומד מאחורי הקלעים של החוויה הקולינרית הוא השף ראשי עם ניסיון של כעשור בניהול המסעדות במלון. מזרחי ברק לא נשען על זרי הדפנה מהעבר. הוא ממשיך ליצור ולחדש באופן קבוע עם "תפריטים מיוחדים" ו"עדכונים למנות" החדשים ביותר. השילוב בין המסורת הארוכה של מנות כמו הבנדיקט הקלאסי, לצד החידושים והעדכונים של מזרחי ברק, מה שהופך את החוויה הקולינרית במלון לכל-כך מיוחדת. האורחים נהנים מטעמים קלאסיים אהובים, אך עם טוויסט מודרני ומקורי.

מנת בנדיקט קלאסי, צילום: פרטי

 

פירוט המנות השונות של BENEDICT EGG'S  שמוצעים בפסטיבל הבראנץ'

ניו יורקית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בלגית ביצה עלומה וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, סלמון מעושון, ורוטב הולנדייז

ים תיכונית ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז

צרפתית ביצה עלומה , פרנץ' טוסט, בצל מקורמל, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

בריאה ביצה עלומה, לחם מחמצת כפרי, אבוקדו, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

מנות בנדיקט, צילום: אורטל חזן

 

 מתי ? מהיום ועד יום שישי 31.5 לצד תפריט א-לה קארט וגם ממזנון עשיר של המלון.

מחיר: 200 ש"ח לאדם.

לסיכום: חוויה קולינרית-תרבותית שאסור לפספס עבור כל חובב אוכל איכותי. זוהי הזדמנות נדירה להרגיש שאירופה ניצבת כאן, בירושלים, בתוך כתלי המלון המפואר.