עמוד הבית » מליאונרדו דה וינצי ועד סילבסטר סטאלון

מליאונרדו דה וינצי ועד סילבסטר סטאלון

בית אמרגד, צילום:אלמוג ברנע
מספרים על סילבסטר סטלון שהיה שחקן אנונימי וכושל, שאף סוכן לא הסכים לייצג. ערב אחד לאחר שצפה בקרב איגרוף, היתה לו השראה ליצור סרט על מתאגרף כושל שמוזמן להתחרות בזירה עם אלוף העולם. התסריט לסרט "רוקי" נולד.

אך תלאותיו של סילבסטר המשיכו. כאשר מצא סוף סוף חברת הפקות שהאמינה בתסריט, התנאי של המנהלים היה שסילבסטר לא ישחק את רוקי בסרט, "אתה תסריטאי לא שחקן" הם אמרו לו. סילבסטר סירב למכור להם את התסריט אם הוא אינו משחק את התפקיד הראשי וזאת למרות שכלכלית מצבו היה כל כך גרוע שהוא נאלץ למכור את הכלב שלו לעובר אורח ברחוב על מנת שהכלב לא ימות ברעב. כפי שכולנו יודעים, בסופו של דבר, הסרט רוקי הופק בתקציב דל כשסילבסטר סטאלון משחק את התפקיד הראשי. הסרט זכה באוסקר והפך להצלחה קופתית מדהימה. סילבסטר הפך לאחד מהכוכבים הנוצצים, המצליחים, העסוקים והעשירים בהוליווד.

אנו נוטים לראות את העולם בשחור ולבן, או שאתה שחקן או תסריטאי, או שאתה פועל בניין או שאתה אינטלקטואל (האיש בעל ה IQ הגבוה בעולם, היה רוב ימיו פועל בניין). קשה לנו לקבל גם וגם, למרות שגאונים רבים לאורך ההיסטוריה היו גם וגם, לאונרדו דה וינצי, הוא אולי הדוגמה המפורסמת מכל: אדריכל, מהנדס, צייר, פסל ומדען, הכל באיש אחד.

גם וגם באומנות

עו"ד אבי ברנע הוא איש של גם וגם. ברנע הוא  גם אוצר אומנות, גם עורך דין, גם איש עסקים וגם אומן בעצמו. ברנע  ערך ערב מוזיקלי מרגש, לרגל פתיחתה של תערוכה מיוחדת. תערוכה של אומנים שהם גם וגם: סופרים, משוררים ואמנים המשלבים בין המילה לתמונה. התערוכה ששמה "מילים ואומנות", מתקיימת בגלריית בית אמרגד בפתח תקווה והכניסה חופשית.

צילום: אלמוג ברנע

 

>>>מסעדת פטרה אשדוד – כבוד גאורגי עם חוצפה ישראלית

צילום: אלמוג ברנע

הגם וגם שינה את חיי בני הבכור עידו לפני כשנתיים. עידו, על הרצף האוטיסטי, הוא צלם מחונן. תערוכת היחיד הראשונה שלו, נערכה בביתו של הפעיל החברתי הכפר-סבאי משה גרומב, שייסד את עמותת 'זינוק לדרך חדשה' יחד עם אנשים מדהימים נוספים, בניהם רון קוגמן, שכיהן בין היתר כסמנכ"ל עריית כפר-סבא ורמת-גן.

צילום: אלמוג ברנע

 

צילום: אלמוג ברנע

 

באחד הימים לפני פתיחת התערוכה של עידו, הגיעה עו"ד רויטל לן כהן, יו"ר קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ופעילה חברתית לקידום חקיקה ומדיניות ציבורית בתחום המוגבלויות. "הצילומים נהדרים, אבל חסרה לי המילה הכתובה, האם עידו יכול לעשות גם וגם?". הסתבר שעידו יכול, ומעבר ליכולת הצילום המופלאה, הוא העלה על הכתב תיאורים מרגשים ומלאי עומק, שמשתלבים עם התמונות, והופכים כל תמונה ליצירת אומנות של גם וגם.

צילום: אלמוג ברנע
יפית סרנגה, צילום: אלמוג ברנע

 

בזכות השילוב של הצילום עם המילה הכתובה, זוכות עבודותיו של עידו להצלחה רבה, ובין היתר הן מוצגות באוניברסיטת תל-אביב בתערוכת יחיד. שלוש מעבודותיו יוצגו גם בתערוכה "מילים ואומנות" שמקיים ברנע, שמזמין את הציבור הרחב לערב פתיחת התערוכה, לחוויה שהיא גם וגם.

שיהיה לכולנו גם וגם בכל תחומי החיים.

מאת ליאור עילם