עמוד הבית » קורס הכנה ללידה – פסטיבל עכו

קורס הכנה ללידה – פסטיבל עכו

קורס הכנה ללידה פסטיבל עכו. צילום: יוסי זקר
לכאורה שם רגיל. נו מה עוד כבר אפשר לספר למי שכבר ילדה פעם או לגברים שלא עברו את חוויית חדר הלידה. אורי לקינסקי, שכתבה ומופיעה עושה עבודה מרתקת, מצחיקה, יצירתית מאד והכי חשוב – באנגלית.  אורי לוקחת נושא כואב ומורכב ומטפלת בו בהומור ובקלילות.

היא פורשת את כל היריעה של הכנה ללידה לחלקים קצרים ומדוייקים, משתפת כבר מההתחלה את הקהל – שאלות ותשובות, שימוש באביזרים והפתעות, מתנדבים ומשחק תפקידים בשילוב הקהל ומתן מקום של כבוד מיוחד במינו וחשוב מאד לחלק המיסתורי שנקרא פלצנטה.

קורס הכנה ללידה מעולם אחר:

על הבמה חייזרית, שמדברת אנגלית, מלמדת קורס הכנה ללידה לחייזרים אחרים שיושבים מולה – הקהל. הקול שלה נשמע רובוטי משהו ולכל מילת מפתח יש תנועה מיוחדת. שימוש מושכל בחלל, בתנועה ובטקסט – שנשמע פשוט אך מכוון עמוק ומשמעותי. הקול הנעים של אורי, גזרתה הדקה ועיניה הכחולות היפות המאירות מתוך פניה, כמו משועשעות מהמעמד. קשה שלא לחייך אליה בחזרה. רק חבל שמבעד למסיכה אולי היא לא רואה עד כמה הקהל מחייך איתה. כל המופע מחולק לשיעורים שיעורים במהלך ההריון ועד ללידה.

קורס הכנה ללידה צילום:אפרת מזור

ההפתעה:

מתחת לכמה ממושבי הקהל, מסתתרת הפתעה. כל מי שמוצא – פותח נרתיק שחור ובתוכו 3 אביזרים. אני מהססת אם לגלות מאחר וזה חלק נפלא במופע. כתבתי בפרוטרוט ואז מחקתי. למה לעשות ספוילר למשהו כל כך חמוד? בשיתוף הקהל, שיעור נוסף ובו שאלות ותשובות, חלק מעורר פרצי צחוק בקהל. הכל כל כך חינני ונעים.

הפלצנטה:

על עגלת נירוסטה מיוחדת – הנראית לקוחה הישר מכתת מדעים – צנצנת גדולה עם מים ובתוכה מה שנראה כמו פלצנטה עם חבל טבור צף מעליה. הצנצנת מוארת באדום והפלצנטה מדברת בקול חם ורך ואמהי. העגלה שלאורך רוב המופע נמצאת בצד, בחלקו העיקרי בו עוסקים בה ובחשיבותה הרבה במהלך ההריון, העגלה ניצבת במרכז. הפלצנטה מספרת על תפקידה המאד מיוחד במהלך כל חודשי ההריון ועל הזלזול שנוהגים בה מיד עם הלידה. לפח או ליצירת מוצרי קוסמטיקה.

רגע הלידה:

משחק תפקידים קצר, בהשתתפות הקהל, אותו מנהלת אורי בפשטות וכולם מבינים מיד מה לעשות בכל שלב. וכן, אם שכחתם – עדיין הכל באנגלית.

הילדה עצמה בתוך בריכת מים של ילדים, השימוש במים בלתי נמנע. אורי שהיא גם רקדנית ופרפורמרית מעולה – רוקדת את הלידה – וכל הנשים שילדו באולם, איחלו לכל מכרותיהן שעתידות ללדת, לידה כל כך נפלאה.

מומלץ בחום לכל ההורים המנוסים והעתידיים. הכנה נהדרת ומחוייכת לאירוע כואב, מפחיד וגם מאד מרגש. הגשה מצויינת, כל המרכיבים עשויים היטב – תלבושות אביזרים, תאורה, הקלטה וסאונד – ומהווים מעשה מרכבה עדין ושלם.

תגובה

הוספת תגובה

  • אורי מהממת. גם אני ובעלי זכינו לראות את ההצגה בעכו. צחקנו והתרגשנו ודיברנו עליה מלא בדרך חזרה הביתה. מומלץ מאוד