עמוד הבית » משבר הריפוי – תובנות מפתיעות

משבר הריפוי – תובנות מפתיעות

צילום unsplash

המאמר "מה באמת גורם למחלות?" מראה שמרבית המחלות נגרמות כתוצאה מקונפליקטים ביולוגיים שאצל בני אדם הם מתבטאים בעיקר כקונפליקטים רגשיים.

המאמר "מהי מחלה" מראה שמחלה היא למעשה ביטוי של תוכנית ביולוגית מיוחדת אשר הופעלה ע"י קונפליקט ביולוגי, והיא נועדה לעזור לנו להתמודד עם השפעות הקונפליקט.

המאמר "לכל מחלה יש שני שלבים" מראה שתמיד בשלב האקטיבי של הקונפליקט נגרמים לגוף נזקים כלשהם (בהתאם לסוג ועוצמת הקונפליקט) וכאשר הקונפליקט נפתר מתחיל שלב הריפוי בו הגוף משקם את הנזקים שנגרמו לו.

מאמר זה מביא את ההסבר של הרפואה הגרמנית החדשה לתופעה שנקראת משבר הריפוי –  תופעה טבעית וקריטית הקורית באמצע שלב הריפוי של כמעט כל סוג מחלה.

הופעת הקונפליקט גורמת לפגיעה גם במוח

ברגע שאדם חווה קונפליקט ביולוגי קורה תוך חלקיקי שניה תהליך מעניין ומורכב:

הפסייכי, שהוא מרכיב אנרגטי חשוב אשר קשור למוח, לתת-המודע ולמערכת הרגשית שלנו, מזהה מהו סוג הקונפליקט ושולח מיידית סיגנלים חשמליים לאותו מרכז במוח שצריך להפעיל את התוכנית הביולוגית הרלוונטית לסוג הקונפליקט.

המוח שולח מיידית פקודות להפעלת התוכנית הביולוגית ברקמה, איבר או מערכת בגוף אשר רלוונטית לקונפליקט.במרכז או הממסר הספציפי במוח שנפגע מהקונפליקט מופיע ה-HH – זו הצורה של מעגלים קונצנטריים שניתן לראותה בצילום CT של המוח.

מה שקורה בפועל הוא שישנה פגיעה מסויימת בנוירונים של אותו מרכז במוח. פגיעה זו נועדה להפעיל את התוכנית הביולוגית המיוחדת שאמורה לעזור לאותו אדם להתמודד עם הקונפליקט הספציפי.

לערוץ הפייסבוק לחץ כאן

מה קורה במוח בשלב הריפוי

כל עוד הקונפליקט פעיל האדם נמצא תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הסימפתטית. זה מצב שנקרא סימפתיקוטוניה ולמעשה זהו מצב של סטרס.ברגע שהקונפליקט נפתר מתחיל שלב הריפוי אשר קורה תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הפארא-סימפתטית. זה מצב שנקרא ווגוטוניה.מלבד הרקמה, האיבר או המערכת בגוף שצריכה להשתקם בשלב הריפוי יש צורך לשקם גם את הנזקים שנגרמו לנוירונים במוח, באותו מרכז שנפגע, שהוא האזור במוח בו הפיע ה-HH.

בחלק הראשון של שלב הריפוי המוח מייצר בכוונה בצקת מקומית באזור שנפגע. תפקיד הבצקת (עודף נוזלים) הזמנית שנוצרה באותו אזור הוא לאפשר הולכה יותר מהירה של חומרי בניה והוצאת חומרי פסולת.חלק זה עשוי להימשך בין מספר ימים למספר חודשים, בהתאם לסוג הקונפליקט, עוצמת הקונפליקט וכמה זמן הקונפליקט היה פעיל לפני שנפתר.ככל שהקונפליקט היה יותר חזק ויותר ממושך, תהיה הבצקת במוח בשלב הריפוי יותר גדולה. וככל שהבצקת במוח יותר גדולה, כך יש יותר סיכוי שהיא תגרום ללחץ יותר חזק בתוך הראש.

זהו כנראה אחד הגורמים העיקריים לכאבי ראש !

צילום unsplash

משבר הריפוי

ברגע שהמוח מזהה שכבר אין צורך בבצקת, הוא יוצר סיגנל חזק מאד של מערכת העצבים הסימפתטית. זה גורם (בין היתר) לכיווץ חזק של כלי הדם במוח. מטרתו של כיווץ חזק זה היא לדחוף החוצה מהמוח את הבצקת.סיגנל חזק זה של מערכת העצבים הסימפתטית הוא מה שיוצר את התופעה שנקראת משבר הריפוי. כמעט כל ההתקפים המוכרים ברפואה הם למעשה ביטוי של משבר ריפוי. סוג ההתקף תלוי בסוג הקונפליקט שממנו מתרפא האדם אשר חווה את ההתקף.

לדוגמא:

  • התקף אפילפטי – זהו משבר ריפוי מקונפליקט שהיו בו מרכיבים מוטוריים, כגון "אני מרגיש תקוע", "לא הצלחתי להגן על משפחתי", "לא הצלחתי לברוח בזמן" וכו'.
  • התקף לב שקשור לעורקים הכליליים – משבר ריפוי מקונפליקט של אובדן טריטוריאלי.
  • התקף לב שקשור לורידים הכליליים – משבר ריפוי מקונפליקט מיני.
  • התקף לב שקשור ישירות לשריר הלב בלי מעורבות של כלי הדם הכליליים – משבר ריפוי מקונפליקט של עודף סטרס שלילי שהאדם לא יכול היה להכיל.
  • התקף אסטמה – משבר ריפוי מקונפליקט של פחד בהקשר טריטוריאלי או מקונפליקט של פחד עם בהלה.
  • התקף של קרוהן – משבר ריפוי מקונפליקט של משהו שהיה קשה לעיכול. בד"כ כעסים שהיו קשים לעיכול.
  • התקף אולקוס – משבר ריפוי מקונפליקט של כעסים בהקשר טריטוריאלי.
  • אובדן הכרה – זה יכול לקרות בהרבה סוגים של קונפליקטים בהם הפגיעה היתה באחד המרכזים במוח שנמצאים בקורטקס הסנסורי, הפוסט סנסורי או הקורטקס הסנסורי הפרה-מוטורי.
    למשל: בקונפליקטים של פרידה, כעסים טריטוריאליים, פחד טריטוריאלי, פחד עם בהלה, אי יכולת לסמן את הטריטוריה, קונפליקטים מיניים, קונפליקט של זהות ועוד.

משבר הריפוי עלול להיות מסוכן רק במקרים קיצוניים שיפורטו אולי באחת הכתבות בעתיד.באותם מקרים קיצוניים, הבנת שלבי המחלה מאפשרת לרופאים ומטפלים לנקוט בחלק הראשון של שלב הריפוי בצעדים אשר יחלישו את משבר הריפוי ובכך יפחיתו בצורה משמעותית את הסכנה שעלולה להיות בהתקף.משבר הריפוי יכול להימשך מספר שניות, מספר דקות, מספר שעות ורק לעתים רחוקות יותר מיממה.

לאחר משבר הריפוי מתרחש החלק השני של שלב הריפוי. כדי להשלים את תהליך הריפוי במוח מרכז המוח כמות גדולה של תאי גליה באזור בו הופיע ה-HH. ריכוז זה של תאי גליה עלול להיות מאובחן ע"י הרופאים כגידול במוח, מה שמכניס ללחץ ופחדים גם את הרופאים וגם את המטופלים, למרות שגידולים אלה הם חלק מתהליך הריפוי.

פירוט ההבנות על גידולים במוח יהיה במאמר הבא בסדרה זו.

 

כתב: עידן סער

הוספת תגובה

הוספת תגובה