עמוד הבית » נסתרת בלב תל אביב – הקליניקה שתשאיר אתכם רגועים

נסתרת בלב תל אביב – הקליניקה שתשאיר אתכם רגועים

קליניקה קומה העליונה, צילום: נעמה משיח כהן
שדרה קטנטנה של שיחי פיקוס מסתירה בתוכה אוצר קטן, קליניקת עיסוי רפואי הממוקמת בקומת הקרקע של בניין ישן ברחוב בזל בתל אביב. הבניין עצמו אינו מיוחד במיוחד, אך מאחורי דלת הוויטראז' הצנועה מסתתר חלל אינטימי ומרגיע שמציע טיפולי עיסוי מקצועיים.

הקליניקה מתמחה בטיפולי עיסוי רפואיים להקלה בכאבי גב, כתפיים, צוואר וראש. המטפלים הם אנשי מקצוע מיומנים עם הכשרה רפואית שיודעים כיצד לזהות ולטפל בבעיות שריריות ושלדיות. הטיפולים משלבים טכניקות עיסוי מסורתיות יחד עם ידע רפואי מודרני.

אני פותחת בזהירות את דלת הוויטראז' הכבדה, ונחשפת בפניי סצנה מרהיבה. הקליניקה נראית כמו גלריית אומנות קטנה, עם תאורה עדינה המטילה אור וצל משחקי על הקירות. ריחות נעימים של שמנים ארומטיים ונרות ריחניים ממלאים את האוויר בתחושה של רוגע. על קירות חדר הטיפולים תלויות תעודות ההסמכה של ילנה לצד ציורים. בפתח החדר ישנו אח המשרה אוירה אינטימית התורם אף לאווירה, זהו מלאכת העיצוב המושלמת פרי יצירתה של ילנה גולדין. חדרי הטיפול מעוצבים בפשטות ובטעם טוב. נרות, מוזיקה רכה ותאורה עדינה. המטופל זוכה ליחס אישי, מקצועי ומכבד. לאחר הטיפול הלקוחות יוצאים מחויכים לצד הקלה משמעותית בכאבים ותחושת רוגע.

כניסה לקליניקה, צילום: באדיבות ילנה גולדין

 

מולי עומדת ילנה, בעלת הקליניקה, ומחייכת אליי בחמימות היא מושיטה לי את ידה בלחיצה רכה ואומרת "ברוכה הבאה, אני שמחה שהגעת אלינו". קולה עמוק ומרגיע. אני עוקבת אחריה, היא מלווה אותי במעלה המדרגות אל הגלריה שבקומה העליונה, החלל מואר באור שקט ורך, ובמרכזו עומדת מיטת טיפולים מזמינה אני מתיישבת על המיטה ומרגישה כיצד המתח נסוג מגופי. אני יודעת שאני הולכת ליהנות מטיפול מפנק שישחרר לחלוטין את שריריי הכואבים. לצד המיטה ישנה סאונה קטנה ואינטימית, חבית עץ גדולה סאונה רטובה וחמימה. ילנה מזמינה אותי להיכנס לסאונה ולהתרענן לקראת הטיפול. המים החמימים מרגיעים את שריריי ומכינים אותי לחוויה של רוגע עמוק.

ילנה גולדין, צילום: עצמי

ובשקט מופתי ילנה מגוללת את סיפורה על ילדותה. היא נולדה באוקראינה למשפחה של רופאים. הוריה עבדו בבית החולים המקומי וטיפלו בחולים רבים. היא הייתה מבלה עם הוריה וצפתה בהם המעניקים טיפולים לאנשים. היא מספרת לי על התאונה שעברה בגיל 17.במהלך טיפוס על עץ בחצר ביתה, ילנה החליקה ונפלה מגובה שתי קומות. היא שברה את עמוד השדרה ונאלצה להיות מאושפזת במשך חצי שנה בבית החולים שבו עבדה אמה.

תקופה זו הייתה מאתגרת עבורה, אך גם מעצבת. היא צפתה מקרוב בעבודת הרופאים והמטפלים, ואף התנסתה בעצמה בטיפולי פיזיותרפיה ושיקום. כבר אז היא התלהבה מהיכולת לרפא בעזרת המגע וגילתה שיש לה כישרון טבעי לתת מגע מרפא. לאחר שהחלימה וסיימה את לימודיה, היא חזרה לעבוד באותו בית חולים והתמחתה בטיפולי עיסוי ומסאז' לבעלי טראומות ופציעות אורתופדיות. ומצאה את קריאתה בעזרה לאחרים להחלים באמצעות כוח הידיים המרפאות שלה. עם הגיעה ארצה ילנה החלה בתהליך של לימוד השפה העברית. במקביל, היא הרחיבה את ידיעותיה בתחומי הטיפול השונים. למדה קוסמטיקה, עיסוי רפואי מתקדם, שילבה טכניקות עיסוי תאילנדיות והתמחתה בשימוש במכשירי פיזיותרפיה. הכולל טיפול בבעיות בעמוד השדרה, שלעיתים קשורות לבעיות שיווי משקל וסחרחורות כמו ורטיגו. כמו כן, היא למדה טיפולי אנרגיה וריפוי בעזרת קערות טיבטיות.

ילנה גולדין קערות טבטיות, צילום: עצמי

היא מקפידה להתעדכן בשיטות טיפול חדשניות תוך שמירה על שילוב הידע אותו רכשה במהלך השנים אפשר לה לפתח סגנון טיפול ייחודי המשלב טכניקות ממגוון מקורות להשגת תוצאה אופטימלית עבור כל מטופל. הקליניקה פועלת כבר 7 שנים בהצלחה רבה ועובד עימה אורתופד בעל ניסיון רב, המטפל בבעיות אורתופדיות מורכבות. כמו כן, אחיה הצעיר הצטרף לצוות המתמחה במתן עיסויים וטיפולים לספורטאים מקצועיים.

אחרי שיצאתי מהסאונה המרעננת, וילנה כיוונה אותי בעדינות לכיוון מיטת הטיפולים המזמינה. היא ביקשה ממני לשכב על הבטן והחלה למרוח את גבי בשמן בעל ריח מרענן. הסבירה שזה שמן מיוחד שרוקחת  היא בעצמה על בסיס צמחי מרפא. המרגיע את מערכת העצבים ומשחרר מתח שרירים. כשידיה החלו לעסות בעדינות את שרירי גבי, חשתי כיצד אני נכנסת יותר ויותר למצב של רוגע והרפיה עמוקה. השמן חימם את עורי והמגע של ידיה היה כה מדויק וממוקד. ככל שהטיפול התקדם, מצאתי את עצמי צוללת לתוך עולם פנימי של תחושות. הכאבים כמעט נעלמו לחלוטין.

בשלב מסוים בטיפול, היא זיהתה שאחד השרירים בגב התחתון שלי תפוס ומכווץ. גם לאחר עיסוי ממושך, השריר לא השתחרר לחלוטין. היא הסבירה שכדי לשחרר את השריר לגמרי, היא ממליצה לבצע דיקור קצר וממוקד בנקודות לחץ מסוימות. היא הרגיעה אותי שהדיקור כמעט ולא כואב, ויכול להיות מאוד יעיל במקרים של שרירים תפוסים ומכווצים.

עיסוי רפואי קליניקה צילום: עצמי

היא ביצעה מספר דקירות קלות ומהירות באזור השריר התפוס. תוך דקות ספורות הרגשתי כיצד השריר משתחרר והלחץ פוחת. הדיקור אכן לא היה כואב כלל, וסייע מאוד להשלים את הטיפול ולהרפות לחלוטין את כל שרירי גב. ונותרה רק תחושה של רוך ושקט נפשי. זה היה כאילו ושהיא ידעה בדיוק היכן ללחוץ ואיך לפרוק כל מתח והסטרס שהצטברו אצלי בגוף בתקופה האחרונה. בשל כישוריה היוצאי דופן, המטופלים החלו לכנות אותה בחיבה " ידי הזהב". כשפתחה את הקליניקה, היא החליטה לקרוא לעצמה "קליניקת ידי זהב".

לסיום, יצאתי מהעיסוי עם תחושת שלווה ורוגע פנימי. תחושת הכבדות בשרירים נמוג והרצון להתכרבל במיטה עם חיוך הם סימן נהדר שגופי הצליח להירגע לחלוטין.

קליניקת ידי זהב

כתובת : בזל 34 תל אביב

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה