עמוד הבית » "סיגריה אחרונה" מאת אביגיל רובין ויואב ברתל

"סיגריה אחרונה" מאת אביגיל רובין ויואב ברתל

סיגריה אחרונה, צילום: ארהלה הצמצם הבוער
פרפרזה על שירו של בוב דילן, "כוס קפה אחרונה לפני שאלך", יוצרי סיגריה אחרונה (אביגיל רובין ויואב ברתל  ) מציגים מופע מחול תאטרלי תזזיתי על יוצר תיאטרון המתעורר מחלום בעתה, המנבא את ירידת הצגתו האחרונה מהבמה. משל החיים הם הצגה וההצגה היא החיים, כל החיים הם במה.  

המופע של רובין וברתל מפגיש אותנו עם תחושות תסכול ובלבול של היוצר שמבחינתו קץ חייו התיאטרליים על הבמה מבשרים אולי גם את חייו הפיסיים. "איש אחד חלם שהוא מת, התעורר וגילה שזו אמת". אשתו היא בעצם גם הקופאית של התיאטרון שמתנהלת עם תחתונים, חזיה וביריות שחורים בלבד. היא מצליחה למכור להצגה רק כרטיס יחיד למלצר מתוסבך.

צילום: ארהלה הצמצם הבוער

המלצר הוא בעצם גם סניטר וגם מי שחותם על תעודות פטירה במוסד הרפואי שבו אושפז היוצר. הדמיון שמשחק עם המציאות ולהיפך, והכל עטוף בחרדה קיומית של סוף היצירה של חיינו. מה נשאיר אחרינו אם ממילא הכל נאסף בסוף לתוך שקיות אשפה שחורות, על פי הוראות הנהלת התיאטרון של היוצר בהצגה.

ההצגה מינימליסטית, לא ארוכה במיוחד, והתפאורה כמו שלושת השחקנים, לבושים בשחור. למרות הנושא הכבד שבו היא עוסקת, "סיגריה אחרונה" מצליחה להיות גם מופע צעיר, אנרגטי, מרענן וגם להתמודד מזווית מקורית עם נושא כבד ומורכב.

צילום: ארהלה הצמצם הבוער

שחקנים: אמיר גולדמן אביגיל רובין ויואב ברתל. תיאטרון תמונע.

לכו לראות.

מאת: ד"ר אשר ויטורי