עמוד הבית » נפרדים דרך האומנות בבניין בפנקס 11-13 בתל אביב

נפרדים דרך האומנות בבניין בפנקס 11-13 בתל אביב

צילום: נעמה משיח כהן
אתמול נפתחה תערוכת מוזאון הפופ אפ בשני בניינים ברחוב פנקס 11- ופנקס 13 בתל-אביב לקהל הרחב, בשיתוף חברת אנשי העיר וקבוצת רוטשטיין.

תערוכה מיוחדת במינה שהעיר תל אביב מציעה לקהל, כ- 100 אומנים הגיעו לשני בניינים לפני הריסתם ויצרו יצירות אומנות משובחים על 2 בניינים בני 4 קומות כל אחד ו-24 דירות. למשך עשרה ימים, והפכו את הבניינים למוזיאון זמני על כל חלליו וקירותיו, רגע לפני הריסתם כליל.

כאמור מדובר במנעד רחב של אומנים בעלי שפה מודרנית להביא לידי ביטוי את יצירתם המופלאה תוך כדי שימוש באלמנטים מהרחוב ומהבית ובטכנולוגיה עכשווית, הסטריט ארט, גרפיטי, ציירים, מאיירים, מעצבים גרפיים, ארט דירקטורים, מעצבי תפאורה, אדריכלים, אמני מיצב ומיצג.

שנכנסתי לבניין הראשון פנקס 11 עליתי לקומה הראשונה נכנסתי לחלל דירה והתחלתי לשוטט בבית תוך כדי התרשמות מהיצירות העוצמתיות שנחשפתי מולן. אם זה בחללי חדרי שינה, מטבח, סלון, שירותים נוכחות האומנות בעלת אמירה ומסר.

צילום: פרטי

יכולת  להרגיש את המועקה שהקורונה יצרה בליבם של האנשים וכאן במקום הייתה אפשרות להמחיש זאת, הריחוק החברתי, רכישת מוצרי אוכל ע"י שליחות, רכישת בגדי הלבשה דרך האינטרנט, מגרש משחקים לילדים שהוכנס לאחד הבתים, המון ציורי גרפיטי צמחיה ירוקה החוסר לצאת לרחובות  ולהסתובב.

צילום: פרטי

יש כאן רמיזות על ההרס שהקורונה גרמה באובדן של אנשים יקרים, למידה מרחוק, שתיית אלכוהול, התבודדות, אובססיה לניקיון, נערים ונערות שרחוקים מהקהילה. שיוון חברתי, פחד מהלא נודע סדר העולם השתנה עם זאת לצד האופטימיות והיופי חללים שיצרו ממלכות כמו בסיפורי אגדות.

צילום: פרטי

כל בניין התמקד בנושא אחר: בניין ראשון בעבר הקרוב וההווה בעידן החדש בתקופת הקורונה שינוי סדר העולמי וההשפעה על הפרט. הבניין השני עוסק בשאלת העתיד היציאה ממגפת הקורונה והשינוי שחל בנו כבני אדם וההשפעה שניכרת אצלנו במיקרו ובמקרו.

צילום: פרטי

לסיכום: זהו אחד הדברים הכי מרתקים וחזקים שחוויתי עם עצמי, תעצומה מרתקת והכרה במציאות שאנו חיים. בנוסף, מההיבט להיכנס לבניין ישן מאוד שסיפק במשך עשרות שנים מקום מגורים לאנשים שחיו בבית, בשמחה, עצב, אובדן, לידה, גדילה ולתת מקום ראוי על כך ולייצר במקום סיפור ולסגור את המעגל שהופך להיסטוריה. מההיבט השני להרגיש את היצירות המרשימות טעונות רגש ותובנות על החיים מסורת, פמיניסטיות, רוחניות, חילוניות המשאירות לצופה התפעמות. שאפו לאומנות הישראלית.

צילום: פרטי

האירוע מופק ע"י יערה זקס, יזמית ואמנית בתחום הלייף סטייל והחיים האורבניים, בשיתוף נוי שי, יזמית ואשת שיווק בתחום הנדל״ן.

תאריך נעילה: 11.02.2022

שעות פעילות התערוכה:

ימים א-ה 10:00-21:30 | יום ו׳ -09:30-15:30 | יום שבת- סגור

*מומלץ להגיע בשעות היום בכדי להימנע מתורים בכניסה.

הבניינים ברחוב פנקס 11- ופנקס 13, תל-אביב.

הכניסה חופשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הירוק