עמוד הבית » תערוכה מוזיקלית על משפחת בנאי

תערוכה מוזיקלית על משפחת בנאי

יוסי בנאי צילום לנינו חנניה הרמן
מוזיאון מגדל דוד מכריז על פתיחת שערי המצודה לקהל הרחב עם תערוכת "הבנאים – זאת המנגינה שלנו" ומסלולי סיור חדשים.

מוזיאון מגדל דוד בירושלים יפתח מחדש את שערי המצודה לקהל הרחב ב- 17 ביוני, יום רביעי הבא, עם תערוכת "הבנאים – זאת המנגינה שלנו" – תערוכה מוזיקלית חדשה וייחודית המספרת את סיפורה של משפחת בנאי ושני מסלולי סיור חדשים במצודה: האחד בעקבות דגמים היסטוריים המציגים את ציר הזמן של ירושלים והשני בעקבות תעלומות ארכיאולוגיות בארמון הורדוס ובקישלה. המבקרים במוזיאון מוזמנים לבקר בתערוכה החדשה ובמסלולים השונים במרחב הפתוח של מצודת מגדל דוד עם המון פינות ישיבה מרווחות ומרחבי דשא מוצלים בחצר הארכיאולוגיות המטופחת.

יוסי בנאי
צילום לנינו חנניה הרמן

התערוכה, "הבנאים – זאת המנגינה שלנו", עוקבת אחר יצירתם של בני משפחת בנאי, יצירה ששורשיה בתרבות היהודית-פרסית בשיראז, אך היא עולה ומתגבשת בתוך הווי ירושלמי מתהווה. לאורך השנים וההיסטוריה, הפכה יצירתם של בני המשפחה לראי התרבות הישראלית, והיא בה עמוד תווך גם היום.

משפחת בנאי ונשיא המדינה יצחק נבון
צילום לארכיון התמונות יד יצחק בן צבי

התערוכה מציעה למבקרים חוויה מוזיקלית ייחודית של קולות, צלילים ומראות, המספרים את קורותיה של משפחת בנאי, שסיפורה הוא הסיפור של כולנו. הסיפור של משפחת בנאי מתחיל בפרס של סוף המאה ה-19, ממשיך אל שכונות שוק מחנה יהודה, משוטט בין נופי הילדות, במרחבי ההשראה, באירועים ההיסטוריים ובהווי המשפחתי חוצה הדורות.

על גג הבית ברחוב האגס 13
צילום לארכיון התמונות יד יצחק בן צבי

בנוסף, מופעי הלילה החיזיון הלילי הקלאסי ומופע המלך דוד, יוקרנו באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים פעמיים בשבוע לפי המועדים אשר מתעדכנים באתר האינטרנט של המוזיאון.

בכורה ומאיר בנאי עם בנם הבכור שמואל
צילום לארכיון התמונות יד יצחק בן צבי

כמו כן, המוזיאון מציע שני מסלולי סיור חדשים:

ירושלים ממעוף הציפור, מסלול סיור חדש בין דגמים היסטוריים מסלול סיור חדש בין דגמים היסטוריים המציגים את ציר הזמן של ירושלים. המסלול החדש, באוויר הפתוח של חצר המצודה רחבת הידיים, מזמין את המבקרים להכיר את ירושלים ולגלות כיצד השתנו פניה לאורך ההיסטוריה.

הסיור כולל דגמים היסטוריים ייחודיים של ירושלים המתארים את השינויים שחלו בירושלים לאורך אלפי שנים. בין הדגמים, דגם גדול ממדים, נדיר ומפורט של ירושלים במאה ה-19 הממוקם בתוך בור מים עתיק בן 1500 שנה. לאורך המסלול נקודות עניין רבות וממצאים מתקופות שונות בציר הזמן של ירושלים שהתגלו בחפירות ארכיאולוגיות במצודה. הממצאים הארכיאולוגיים והדגמים המפורטים משלימים את סיפור התפתחותה של העיר במהלך כ-3,000 שנות היסטוריה.

מסלול תעלומת ארמון הורדוס והקישלה שהינו מסלול סיור חדש נוסף, המזמין את המבקרים למסע מרתק אל עברה של העיר, אל האירועים הגדולים והסיפורים שעיצבו את פני ההיסטוריה; מסע שנפתח במתחם מצודת דוד וממשיך למתחם החפיר והקישלה. בשנת 1999 ביצעה רשות העתיקות חפירה ארכיאולוגית נרחבת בקישלה בה נחשפו סודותיה של העיר מימי בית המקדש הראשון ועד ימינו וכעת נפתח האתר לראשונה לביקורים עצמאיים. הסיור עובר דרך שרידי ארמון המלך הורדוס, מפעל יהודי מימי הביניים ובית המעצר שבקישלה, וכולל ממצאים נדירים, סיפורים ועדויות מרתקות. מארג הסיפורים והעדויות מתחבר יחדיו, ומציג את ציר הזמן רב האירועים וההתרחשויות בעיר העתיקה במשך 3,000 שנה – עד לימינו.

בימים אלו ולאור הנחיות משרד הבריאות חדרי תצוגת הקבע של המוזיאון סגורים לצורך חידוש התצוגה וייפתחו לקהל הרחב בהמשך.

מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד, אילת ליבר, מסרה: "מוזיאון מגדל דוד בכל מגוון פעילויותיו חושף ומאיר את ההיבטים הנדירים והייחודים של ירושלים. אנו שמחים ונרגשים לפתוח את מוזיאון מגדל דוד לציבור הרחב עם תערוכה חדשה "הבנאים – זאת המנגינה שלנו", תערוכה המביאה את סיפורם ויצירתם של בני משפחת בנאי, מנכסי התרבות המובילים של ארצנו. התערוכה מתמקדת, לראשונה, במוזיקה של ירושלים, עיר שהמורשת המוזיקלית שלה היא רחבה ומקיפה: ניגונים קדושים וחילוניים, ניגונים עתיקים וניגונים חדשניים וקובעי טרנדים. בתערוכה החדשה, הניגונים הירושלמיים מלווים את מסעה של משפחת בנאי במשך למעלה ממאה שנים של מסורת והיסטוריה אל לב התרבות הישראלית.

בנוסף, אנו משיקים שני מסלולי סיור חדשים: ירושלים ממעוף הציפור, מסלול ייחודי בין דגמים היסטוריים מרתקים ומסלול תעלומת ארמון הורדוס והקישלה שנפתח לסיורים עצמאיים זו הפעם הראשונה. נשמח לארח אתכם במרחבי המוזיאון וחצר המצודה שפתוחים לקהל הרחב על פי הנחיות משרד הבריאות."

אוצרת התערוכה, טל קובו, מסרה: "התערוכה במוזיאון מגדל דוד "הבנאים- זאת המנגינה שלנו" פורשת יריעה היסטורית רחבת הקיף. התערוכה מציגה דרמה משפחתית בין-דורית ובין-תרבותית, המתרחשת במרחב שבין שיראז שבפרס, לירושלים במאה ה-19 ועד לימינו.

התערוכה מציגה את קורותיה של משפחת בנאי הירושלמית, שהם למעשה סיפורה של עת יוצאת דופן בתולדות העיר, באמצעות מוזיקה, קולנוע ותיאטרון, ראי להתפתחותה של התרבות הישראלית בראשיתה.

התערוכה היא שיא של עבודת אוצרות ומחקר שארכו כשנתיים, עבודה שהתמקדה גם בפן ההיסטורי-תרבותי, וגם בהכרות מעמיקה עם בני המשפחה, שפתחו בפני את ביתם, ואת ליבם והפכו שותפים לדרך. בתערוכה מופעים תצלומים מהאלבומים המשפחתיים, לצד חפצים שעברו במשפחה מדור לדור, ומספרים, לא רק את סיפורה של המשפחה, אלא גם לוכדים רוח של תקופה חשובה בהתגבשותה של החברה הישראלית."

מחירי הכניסה למגדל דוד, לתערוכה "הבנאים – זאת המנגינה שלנו" ולמסלולי הסיור החדשים: 40 ₪ למבוגר, 18 ₪ לילד. מדריך קולי בעברית ובאנגלית כלול במחיר הכניסה.

שעות הכניסה: ימים ב'-ה' ושבת בין השעות 10:00-18:00 (כניסה אחרונה ב-18:00, ניתן לסייר עד 19:00).

ימי ו' בין השעות 10:00-14:00 (כניסה אחרונה ב-14:00, ניתן לסייר עד 15:00).

בימי א'- המוזיאון סגור.

מחירי הכניסה למופע החיזיון הלילי הקלאסי ומופע המלך דוד: 65 ₪ למבוגר, 55 ₪ לילד.

שימו לב:  מוזיאון מגדל דוד פועל תחת הנחיות התו הסגול ותוך התחייבות לכללי חיטוי וניקיון קפדניים.

הכניסה מגן דוד, הכניסה המערבית למגדל דוד הממוקמת בצמוד לרחבת שער יפו, בקצה קניון ממילא.

לפירוט בנושאי נגישות ניתן ליצור קשר עם מוקד ההזמנות 2884*

הזמנות, פרטים נוספים ושעות הכניסה העדכניות ניתן למצוא באתר המוזיאון

הוספת תגובה

הוספת תגובה