עמוד הבית » אורלי סולומון – שיאנית גינס עולמית

אורלי סולומון – שיאנית גינס עולמית

צילום: Phlux
אורלי נולדה בארץ, אבל בפועל גדלה בפריז. המשפחה שלה מעידה שהחלה לשיר לפני שאפילו דיברה. בגיל שבע הצטרפה לתחרות שירה לילדים וזכתה במקום הראשון. מפיקים שהיו שם גילו אותה וכך נולד תקליטה הראשון. בגיל שמונה הפכה להיות מנחת טלוויזיה לתוכנית ילדים, מה זיכה אותה בכניסה לספר השיאים של גינס כ"מנחת הטלוויזיה הצעירה בעולם".

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?

אני הצעירה ביותר במשפחה של שבע ילדים. כולם היו עצמאים לפני. לאבא היה בית דפוס ואם רציתי להעביר זמן עמו, הייתי צריכה להתנדב בטיפוגרפיה ולשחק עם האותיות הקטנות. זה אחד הזיכרונות הקסומים ביותר בילדות שלי. אבא היה דוגמה ומופת לנחישות, עבודה קשה ומסירות מלאה למשפחתו. כולנו הלכנו אחריו והפכנו לעצמאים בתחום שמשך אותנו. חשוב לי לציין שאני האומנית הרשמית היחידה בין האחים.

מה משך אותך למקצוע?

להיות הקטנטונת בבית גרם לי לעבור מחדר לחדר ולשמוע כל מיני סגנונות מוזיקליים. ההורים שלי היו מזמינים חברים כדי לרקוד איתם בסלון ואהבתי לעלות על השולחן הקטן ולהשתמש בו כבמה. האמת היא שאהבתי לשמח אנשים, לראות חיוכים על פניהם ותמיד התרגשתי מהכפיים שלהם. נולדתי בשביל זה.

צילום:Phlux

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

אף פעם לא ניסיתי להיות אופנתית. להיות כמו… דומה ל… אני אוהבת את השונה. להעז, להמציא, ואז ליפול או לנצח. הבנתי מהר שבשני המקרים, למדתי והתקדמתי. אני מתעוררת כל בוקר עם רעיון חדש, אז אני חושבת עד כמה זה יכול לתרום לאנשים. לשים את עצמי בנעליים של האחרים תמיד היה מפתח לפיתוח הפרויקטים שלי.

נקודת המפנה שלך ?

שנים חשבתי שהקריירה שלי כילדת פלא הייתה כמו מעמסה ולא כמו משהו טוב שיכול לעזור לי בחיים. הייתה תקופה ארוכה בה איבדתי את הביטחון העצמי שלי. יום אחד הבנתי שכל ניסיון הוא לטובה, שכל רגע שחוויתי בעבר בנה את מי שאני היום. אז המשקל הפך להקלה והתחלתי להשתמש בזה כיתרון. בסוף, הנושא הרגיש הפך להיות ההצלחה שלי. ברגע הזה השלמתי עם הילדה שהייתי, והאישה שהפכתי להיות חיבקה אותה.

מהיכן התעוזה והאומץ ?

ההורים שלי הם פשוט השראה. עברו ממדינה למדינה, בתקופות הרבה יותר קשות מאשר עכשיו. תמיד חשבתי שאם הם הצליחו אז יש לי את זה בתוכי. לגבי תעוזה, לא ראיתי הרבה נשים כמו אמא שלי. ובזכות התמיכה של אבא, לא ויתרה על שום חלום שהיה לה. הם היו פשוט צוות של מעיזים.

צילום: Moisean Moise

הפחדים שבדרך?

מספר פעמים פחדתי לטעות, לא לקחת את ההחלטה הנכונה, לבזבז זמן חשוב. אבל הפחד הכי גדול הוא:  פגיעה שלא תפשר לי להמשיך לעבוד במקצוע שלי.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

זה הכי מאתגר בעולם. במיוחד כאם חד הורית. אבל למדתי לחלק את זמני, ובסוף, אני חושבת שאני הרבה יותר עם הבת שלי מאשר אימהות אחרות, פשוט בשעות אחרות. זה עניין של ארגון, רצון והרבה תקשורת בינינו. הבת שלי תמיד תהיה במקום הראשון בחיים שלי והיא מודעת לזה.

מה את עושה בימים אלה של הקורונה?

בכל תקופת הקורונה לא הפסקתי לעבוד. הייתי צריכה להיות יצירתית. השתמשתי בכל הכלים שלי. למשל התחלתי ללמד צרפתית וספרדית, ואפילו עברית לעולים חדשים מצרפת שסומכים על השיטה שלי ללימוד שפה חדשה. כתבתי הרצאות חדשות שאני מעבירה פרונטלי במידת האפשר או אונליין בזום. מבחינת קריירה הקורונה עשתה לי טוב. מהסלון שלי הופעתי בהרבה מדינות והגעתי לקהל רחב יותר. היום אני קוטפת את הפירות.

צילום: Vladay

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

לא לחכות עד שהפרויקט יהיה מושלם כדי להתחיל, תמיד אפשר להשתפר בדרך.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

כשאני מסיימת מופע או הרצאה ואנשים באים להגיד לי כמה אנרגיות טובות הם קיבלו וכמה תובנות לחיים שלהם ובכל הגילאים, אפילו בני שמונים, זה מרגש ביותר. להעביר מסר, להרגיש משמעותית, זו הנאה טהורה.

מה הערך שאת מביאה לשוק?

נקודת המבט הבינלאומית. חייתי וחוויתי בארבע מדינות ושלוש יבשות. למדתי הרבה מכל התרבויות. יש לי את המשהו השונה הזה ואת הדרך להכניס את האנשים אל תוך המסע שלי. איתי מטיילים בעולם בצורה מעמיקה וחיובית.

מה מרגש אותך?

האכפתיות של עם ישראל. הגעתי לארץ עם ילדה בת ארבע, 3000$ ושתי מזוודות. פגשתי "אנשים טובים באמצע הדרך". כל יום אני מתרגשת מחדש מהסביבה שלי.

מה סוד ההצלחה שלך?

להאמין ביכולות שלי. להיות מוקפת באנשים שמאחלים לי רק טוב. לתת את כל כוחותיי לכל פרויקט. לאהוב את השני כדי לרצות לגרום לו להנאה.

טיפ למתחילים?

תשוקה לפני הכל! אל תחפשו להיות מפורסמים או עשירים. חפשו קודם כל את התשוקה. זה מקצוע קשה, עם הרבה עליות וירידות, אבל אם זה בוער בפנים, אז תצליחו.

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה?

לאבד את האותנטיות שלי. לעשות דברים שלא מדברים אליי, שלא קשורים אליי. עשיתי את זה בעבר ולא אחזור לזה בחיים.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

עוד אתגר… יש לי חברים שאני רואה אולי רק פעם בשישה חודשים. תמיד כשמזמינים אותי לעשות משהו, אני עונה: "סליחה אני עובדת בערב הזה". אבל כך אני רואה מי באמת החברים שלי, אלה שמבינים ותומכים. זוגיות זה כבר נושא אחר… אבל אני בטוחה שגם זה יבוא בזמן הנכון. החיים מלאים בהפתעות.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

אני רואה את עצמי ממשיכה בדרך שלי אבל בקצב שונה, מעבירה ידע ותומכת בדור הבא של אומנים ומרצים. יש לי כל כך הרבה מה להעביר ולתת.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

שיש הרבה מעבר לדמות שעומדת על הבמה.

אורלי סולומון יוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין':https://www.womenspeakers.online/

 

תגובה

הוספת תגובה