עמוד הבית » אסתר לחמן בעלת חברת טיפוח קוסמטי "ערוגות" הכי קרוב לטבע

אסתר לחמן בעלת חברת טיפוח קוסמטי "ערוגות" הכי קרוב לטבע

אסתר לחמן צילום: באדיבות ערוגות
"הטבע משאיר את האדם בקצב הנכון וגורם לו לריפוי פנימי עמוק. האיום האמיתי על חיי האנשים הוא אורח החיים המערבי: המסכים, הניתוק שלנו מהגוף שלנו, התזונה הלקויה. הם הקובעים את איכות החיים ולא גאדג'ט כזה או אחר".

אסתר לחמן ספרי לי על עצמך, ילדותך ?

אני אסתר לחמן, אמא ל 5 מתוקים נשואה לאיתי יוסף ובעלת מותג טיפוח טבעי- ערוגות. את ערוגות הקמתי אחרי שנים של חיים קרובים לטבע, חיפוש אחרי בריאות ואיכות חיים אלטרנטיבית אני מאמינה שנשים צריכות לתת לגוף ולרוח את הטוב ביותר-בצורת החיים, במוצרי טיפוח בתזונה,בתנועה. ערוגות היא מותג לייפסטייל ירוק שהוא עבורי גם מהפיכה להעצמת נשים באופן יומיומי…ערוגות היא בית, קהילת נשים והשראה לאורח חיים בריא, טהור ואיכותי באמת, מותג נשי לאיכות חיים יומיומית.

צילום: באדיבות ערוגות

לפני 10 שנים טסתי לחו"ל, שם נחשפתי לתרבויות בהן אין רופא זמין, והאם לומדת לטפל במשפחה באמצעות צמחי מרפא (חתכים, כוויות, חום וכו'). לאחר מכן המשכתי לארה"ב, שם למדתי רוקחות טבעית עם התמחות ממושכת בצמחי מרפא ובתמציות ארומטיות. כשחזרתי לארץ ונולד בני הבכור, התחלתי להסתכל על רשימת הרכיבים של המוצרים השגרתיים שיש לנו בבית וראיתי שיש שם חומרים המסכנים אותי ואת הפעוט שלי שרק נולד. התחלתי לרקוח לבד בבית, ולאט לאט חילקתי לשכנים ולמשפחה, מה שהפך עם הזמן לעסק. היום ערוגות היא מותג הקוסמטיקה האורגני המוביל בישראל, מותג בעל סטנדרט גבוה – את צמחי המרפא שלנו אנחנו מגדלים בחוות צמחי המרפא שלנו משם הם עוברים למפעל באופקים שם אנו רוקחות עבורכן מוצרי גורמה מושלמים

הכן גדלת, אך השפיעה עליך ילדותך למה שבנית היום?

כילדה וכנערה הייתי עוסקת הרבה במלאכות יד. אמא לימדה אותי לתפור, סבתא לימדה אותי לסרוג. היה לי קשה בבית הספר, היום בטח הייתי מאובחנת כבעלת הפרעת קשב. בשיעורים הייתי מכינה צמידים ואחר כך מוכרת אותם בחנות היודאיקה של סבתי בעיר העתיקה. הייתי קשורה מאוד לסבתי. לאחר שנפטרה, הקמתי על שמה יחד עם אחותי את 'הגלריה של רוזי'. אנחנו מוכרות תכשיטים עתיקים. את ההשראה לכך קיבלנו ממגשי תכשיטים שלקחנו מהחנות של סבתא לאחר פטירתה. יחד אנחנו נוסעות לשווקים באירופה ומחפשות אחר תכשיטים עתיקים ומיוחדים.

צילום: באדיבות ערוגות

אחר הצבא יצאתי לטיול ארוך בעקבות מלאכות קדומות: קליעת סלים, ליווד, אריגה. חיפשתי את החורים הכי נידחים בכל מקום שאליו הגעתי: מלטה, טורקיה, צרפת, בלגיה, סקוטלנד. חיפשתי אומנים במלאכתם ומצאתי את קולעת הסלים בהודו, אומן שעוסק בליווד בטורקיה, אומני תחרה בגוזו (אי קטן ליד מלטה – ה"צ) ועוד. במהלך הטיול גיליתי גם את עולם צמחי המרפא. גיליתי שצמחי מרפא הם חומרי הניקוי, הטיפוח והתרופות במקומות רבים בעולם. זה ידע שעובר מאם לבת. בכל מקום שבו ביקרתי השתדלתי ללמוד את הידע העתיק הזה מהנשים שפגשתי.

מדובר בידע שנמצא סביבנו בשפע ואנחנו לא מודעים לכך. בכל התרבויות הללו יש אורח חיים מאוד פשוט, שפוי ומלא חיוניות. החיים שלהם נתפסים בעינינו כחיי דלות, אבל אני תמיד מצאתי שם שפע: המזווה מלא ריבות ואוכל תוצרת בית, הפרה בחצר נותנת חלב, הכול נמצא מסביב ובהישג יד. זו איכות חיים שמאוד קסמה לי. בזמן שהיה מחסור בביצים בתחילת תקופת הקורונה, בכל בוקר איתי הביא הביתה 50 ביצים מהתרנגולות בחווה. חילקנו ביצים וחלב עיזים לכל הסביבה. יש בזה משהו מאוד יהודי בעיניי. הטבע משאיר את האדם בקצב הנכון וגורם לו לריפוי פנימי עמוק. האיום האמיתי על חיי האנשים הוא אורח החיים המערבי: המסכים, הניתוק שלנו מהגוף שלנו, התזונה הלקויה. הם הקובעים את איכות החיים ולא גאדג'ט כזה או אחר

את אם ובעלת משפחה בעלת עסק מצליח אך את מצליחה לשלב קריירה ומשפחה?

סדרי עדיפות. האנרגיה הפיזית והנפשית שלך הם המשאב הכי יקר. בימים אלה אני מקימה את בית הספר הישראלי לצמחי מרפא, שמתי אותו בראש סדר היום, כל בוקר מרעננת מה חשוב לי לאותו רגע.

מה בעינך קוסמטיקה טבעית, אך פיתחת חברה משגשגת ?

אני מאמינה שבממלכת הטבע נמצאים כל הכוחות להביא את הגוף ליופי בריאות וחיוניות מקסימלית, פשוט על ידי שימוש יומיומי בפלא הזה! אני מאמינה שבריאות ויופי הולכים יד ביד עטופים בשפע טבע טהור ומזין באמת . את המוצרים שלנו התחלתי לרקוח כאמא שרוצה את הטוב ביותר לילדים שלה, פיתחתי מוצרים איכותיים מתוך הנאה לגלות יופי בחומרי גלם הבריאים והטהורים ביותר. המוצרים שלנו נוצרו מתוך החיים עצמם, מתוך הכרות עמוקה עם צמחי-מרפא ועם הכוח הנשי, מתוך רצון להגיש חומרי גלם טהורים ושלמים, חוויית הניחוחות המרפאים והטקסטורות העשירות במוצרים שלנו מדברים בעד עצמן- להכניס טבע טהור לגוף, להכיר יופי וחיוניות אמתיים בתוכך, לחזק את הקשר העמוק בינינו לבין הסביבה ובנינו לבין עצמנו.

מהכן השאיפות?

ערוגות היא חלום יומיומי בשבילי, היכולת להיות קרובה לממלכת הצמחים מצד אחד ולהשפיע על נשים מצד שני והיכולת להפוך דבר פשוט ושימושי כמו קוסמטיקה למשהו שבאמת עושה שינוי ונוגע לבריאות והעצמת נשים, זו מתנה ענקית. לקום כל בוקר עם כל האתגרים שיש ולדעת שיש לכל זה משמעות עמוקה יותר לי ולנשים אחרות, זהו חסד גדול.

אסתר, מה מייחד את החברה?

אנו מייצרים את המוצרים שלנו במפעל כחול-לבן, כל מוצרינו מכילים 100% טבע טהור, אורגני ובריא בתוך פורמולות מובילות בעולם היופי לטיפוח הפנים, הגוף והשיער. המוצרים שלנו מכילים שמנים אורגניים בכבישה קרה באיכות הגבוהה ביותר, אנו עובדים אך ורק עם שמנים אתריים אורגנים טהורים 100%! אנחנו משתמשים במוצרים שלנו במשמרים טבעיים מתמציות פרחים. המטרה שלנו היא לחבר בין עולם היופי לעולם הבריאות – אין סיבה להעמיס על הגוף כימיקלים ורעלים שהוכחו כמזיקים אם אפשר ליהנות ממוצרי גורמה טבעיים אורגניים ובריאים באמת!

צילום: באדיבות ערוגות

אחת התשוקות הגדולות שלנו היא לתת השראה ללמד ולשתף בידע שמשפר ומשדרג אורח חיים נשי טבעי. אנחנו עורכות ניקוי תזונתי לקהילת הנשים שלנו אחת לשנה, משתפות מתכונים וחולקות בידע עדכני ומרתק ברמה יומיומית עבורכן – אורח החיים שלכן מעניין אותנו ואנחנו אוהבות לקבל מכן פידבקים חמים וכמה ההכרות אתנו השפיעה על היומיום שלכן. בריאות היא המפתח להרגשה טובה לשפיות וליופי אמיתי.

בכל הזמנה שלך את תורמת לנשים במעגל האלימות, ומחזקת אותן יום יום. ערוגות היא מותג נשי להעצמת נשים – אנו משקיעים באופן קבוע מההכנסות של החברה בתרומה חברתית להעצמת נשים ותרומה כספית לארגונים המסייעים לנשים שיצאו ממעגל האלימות. כמו כן, מרבית העובדים בחברה הן נשים ואנחנו מקפידים על העסקת נשים חד הוריות או נשים הזקוקות לעבודה מכילה המאפשרת לאם לעבוד ולגדל את ילדיה בכבוד. בנוסף, אנו מייצרים את המוצרים שלנו תוך שמירה על הסביבה, המוצרים שלנו לא נוסו על בע"ח ועשויים מ-100% חומרים מן הצומח.

אך את שומרת על רלוונטיות בעולם של חשיפת חומרים שמפתחים במעבדות?

אני תמיד מלמדת את העוקבות שלי ללמוד ולבדוק על המוצרים שהן מכניסות לפה או מורחות על הגוף. לבדוק שאין בהם רכיבים שעלולים להזיק כפי שיש במוצרים שמפתחים במעבדות.

יש משל נחמד שאני תמיד מספרת בסיורים שמגיעים אלינו לחנות הבית בנתיבות:אם תיקחי תינוק או גם אדם מבוגר ותשפשפי בעדינות חתיכת שום בכף הרגל, תוך מספר דקות תריחי ריח שום יוצא מפיו. זה מראה לנו שגם שאנחנו מורחים קרם חיצונית זה עובר את כל מערכת הגוף שלנו ונכנס גם לאיברים הפנימיים שלנו.

צילום: באדיבות ערוגות

מה את עושה בבוקר לפני שמגיעה לעבודה?

לוקחת כמה רגעים לעצמי, מתחילה את הבוקר עם כוס מים וכמה טיפות מהדיטוקס שלנו.

מה העצה הכי טובה לבניית עסק?

להיצמד לתשוקה. היומיום עלול להפוך לשוחק ומשכיח. תזכירי לך כל תחילת שבוע למה בעצם יזמת או בחרת בתחום הזה מה התשוקה האמתית שלך בתוך מרק המשימות. בנוסף, משפחה. יותר בשבילך מאשר בשביל כל אחד, משפחה היא העוגן והמצפן ולפעמים גם המצפון מתי הפרזת ואת צריכה להיות עם יד על הדופק.

מה הכי ריגש אותך?

להקים את בית הספר הישראלי לצמחי מרפא – האהבה האמיתית שלי היא לחבר אנשים לעצמם ולטבע לבריאות לצמחי מרפא, באוקטובר הקרוב נפתחת שנת הלימודים בחווה שלנו וזה לגמרי מרגש

מה השאיפות הלאה ?

להוציא ליין בשמים עם ריחות מהטבע.