עמוד הבית » איך חוסר שינה בגיל המעבר מעלה שומן בטני?

איך חוסר שינה בגיל המעבר מעלה שומן בטני?

צילום: pexels
מה?! גם ככה קשה לנו בגיל המעבר, מה עכשיו? כן, נכון. זה באמת מורכב מאד! כולנו, כן, גם אני, מגלות כי בגיל המעבר וגם לאחריו יש נטייה טבעית, של הגוף לאגור יותר שומן בטני. ואוף, הוא עלול לרדת ממש לאט אם בכלל. התחושה שלהצטבר לו זה קורה בלי מאמץ. להוריד את הצמיג שנוצר? וואוו. קשה מחץ.

איך עושים סדר בבלגן הזה שנקרא גיל המעבר?

טבעי, טבעי  – אבל מעצבן ומוריד בטחון עצמי ודימוי גוף בשניות. וכן, זה שלב חיים שנראה די מבולגן, אך זה פשוט שינוי, שיוצר ישות חדשה מתוך המרכיבים הקודמים. אם לא יוצרים את היצירה החדשה הזו – האשה המדהימה ש"נולדת" – אנחנו נשארות עם אותה אשה של העבר, שכבר לא מכירה את עצמה, מפורקת מבפנים ולא יודעת איך לארגן את החלקים ככה שהם יסתדרו היטב.

נשמע לא ברור?

נכון. בדיוק ככה זה מרגיש מבפנים. כדי להבין יותר לפעמים כמה מילים בכתבה לא מספיקות. צריך למידה מסודרת ואפשר בהחלט לפנות ולבקש במייל שכותרתו "אני רוצה ייעוץ שינה לגיל המעבר" למייל: goldensleep21@gmail.com

אבל מה בדיוק קורה ואיך זה קשור לשינה רצופה?

שינה רצופה מטעינה את "הסוללה האנושית" שאנחנו באנרגיה טהורה – נקרא לה בהשאלה דלק סילוני. ברגע שלא ישנים מספיק ה"סוללה האנושית" שלנו זקוקה לדלק זמין מהיר ומיידי – וברירת המחדל היא מזון פיזי. חוסר שינה יוצר מצוקת אנרגיה בגוף ולכן מפעיל בחירום הורמון שנקרא גרלין – שתפקידו לאכול כל מה שקרא בדרכנו. מכירות את המצב של "רעב של שואב אבק" או אוכלים "כל מה שנראה כמו אוכל" ובעיקר אם יש בו סוכרים והוא זמין ואפילו קצת מנחם. הגרלין לוחץ בעוצמה על דוושת הגז של התיאבון ואין לו ברקסים. הוא לא יודע שובע.

ההורמון שאחראי לשובע נקרא לפטין – והוא פועל בהרמוניה עם שינה רצופה. הלפטין מייצר תחושת שובע ויושב על הברקסים של תחושת הרעב ועוצר אותה.

אוקיי, אבל מה קורה לי, בעצם?

מה שקורה בגיל המעבר אפילו מורכב יותר, כי לעיתים תכופות ישנן הפרעות שינה קשות, שבתורן לא מאפשרות טעינה של "דלק סילוני" ואז הגוף פונה לדלק ממקור של מזון פיזי. בהשוואה גסה הוא כמו סולר למטוס סילון! מאחר והגוף הקסום שלנו לא מתווכח, אלא נאמן לנו, הוא מאפשר לנו להמשיך לפעול לזמן לא מבוטל על "סולר" במקום על "דלק סילוני" – המעגל הזדוני הזה פועל בעוצמה, לפעמים שנים רבות. פחות שינה = פחות "דלק סילוני" = יותר "סולר" = פחות שינה וחוזר חלילה. ה"סולר" יוצר משקעים שומניים, שבגיל המעבר מצטברים באיזור הבטן וגרוע מכך מסביב לאיברים הפנימיים.

אירית, אז מה עושים?!

קודם כל יש להפוך את המעגל הזדוני למעגל תמיכה והחלמה. שומן בטני הוא רק תוצר לוואי שיעלם כאשר נגיע לשינה רצופה. החדשות הטובות הן שזה יכול להעלם בהדרגה בקלות, בשינה רצופה, בבית שלך, במיטה שלך, בפיג'מה ו… תוך כדי שינה!!!  יותר נעים, הרמוני ופשוט מזה לא יכול להיות. אז את תדאגי לשינה הרצופה שלך והגוף שלך כבר ידאג לך. אם את לא מצליחה וזקוקה לעזרה הנה שוב המייל: goldensleep21@gmail.com.

זה נשמע קצת יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי?

נכון. יש לנו נטייה לסבך דברים ולא לשים לב לפשטות. אפילו לזלזל בפשטות. לפעמים יש צורך ללמוד ולפתור את הפלונטרים של החיים. עברתי פלונטר אחד או יותר בחיי. בואי. קחי אחריות רק על הצעד הראשון. תכתבי אלי ונמצא דרך ביחד.