עמוד הבית » איך לבחור היילייטר מתאים בדיוק עבורך?

איך לבחור היילייטר מתאים בדיוק עבורך?

צילום: FREEPIK
היילייטר נחשב כבר תקופה לפריט איפור מבוקש ופופולארי במיוחד, אולם תתפלאו אבל לא רבות בהכרח המשתמשות שיודעות להגדיר במדויק ובצורה ברורה ונכונה את ייעודו לפנים שלנו. אנחנו כאן בכדי לנסות לעשות מעט סדר בעניין וגם לסייע לך לבחור בדגם המתאים ביותר בשבילך.

אז בשונה ממרבית מוצרי האיפור והטיפוח שתכליתם די ברורה כמו למשל מייק אפ שנועד לספק כיסוי לפגמים וליצור מראה וגוון אחיד לעור, ליפסטיק להענקת צבע עשיר וברק לשפתיים, מסקרה לעיבוי והדגשת הריסים או אייליינר טוש למסגרת העיניים – ההיילייטר אינו מיועד בהכרח לחלק ספציפי בפנים והשימושים בו לעתים רבים ושונים.

ככלל היילייטר הוא כלי שנועד לטובת הדגשה, הארה והצללה, ותוצאותיו משתנות בהתאם לשימוש בו, למבנה הפנים ולמרקם העור. שימוש נכון ומדויק בהיילייטר מאפשר ליצור שינויים אופטיים "אשלייתיים" בכל הנוגע למבנה הפנים. למעשה, היילייטר יכול לסייע בעיצוב וחיטוב הפנים באמצעות תכשיר איפור בלבד, ללא טיפולים קוסמטיים וצורך בהזרקות יקרות ויש שיגידו גם מיותרות. כדי לפשט את הדברים, בואי נפרק ונפרט רגע את השימושים שנחשבים למובילים הבולטים כיום במוצר כחלק מתיק האיפור:

  1. הדגשת עצמות לחיים עצמות הלחיים הן עצמות אשר אחראיות בפועל על מראה פנים מורם ומוצק, כאשר עצמות לחיים גבוהות יוצרות מראה צעיר יותר ומבנה פנים אופטימלי. השימוש בשימר להדגשת עצמות הלחיים מתבצע לרוב בעזרת מריחה ומשיכה של ההיילייטר מחלקה הפנימי של העצם כלפי מעלה והחוצה, ויוצר מראה של עצמות לחיים מוארכות ומודגשות, בשילוב נגיעות זוהר וברק טבעי.
  2. עיצוב האף – האף שלנו מצוי לרוב במרכז הפנים והשפעתו על המראה הכללי גדולה. השימוש בהיילייטר לעיצוב ולחיטוב האף נועד להדגשת אף סולד ומעוצב, כמו גם לתיקון פגמים מבניים עבור אלו שפחות שפר עליהן מזלן וזכו לאף שקוע מעט, בעל עצם מרכזית בולטת או שקועה או ליקוי סימטרי אחר. משיחת ההיילייטר לאורך עצם האף כלפי מעלה יביא להדגשה ומראה עצם ארוכה והרמונית, להסתרת שקעים ופגעי סימטריה. מריחת שימר בקצה האף תיצור מראה סולד ותשפר גימור טבעי, ואילו מריחה של היילייטר מצדי האף תיצור אשליה של דחיקת הנחיריים פנימה והקטנה של האף.
  3. אזור העיניים – שימוש בהיילייטר באזור העיניים נועד לצורך מריחה תחת הגבות לטובת יצירת מראה עיניים גדולות ומוארות יותר. השימוש בהיילייטר בצידי העיניים יביא לטשטוש קמטוטי ההבעה הדקיקים המאפיינים אזור זה וליצירת מראה עיניים מוארכות וחתוליות, ואילו מריחה עדינה של היילייטר בסגנון מט ובגוון בהיר תחת העיניים, יסייע במילוי שקעים וטשטוש של כהויות ועיגולים שחורים תחת העין.
  4. מעל השפתיים – מריחת היילייטר מעל החלק העליון של השפתיים, באזור שבין השפתיים לחיבור האף, ניתן ליישום נקודתי במרכז השפה, בשקע שמעל השפה, או בצורה מוארכת, בהתאם למבנה השפתיים והפנים. שימוש זה ייצור מראה מחמיא של הצללה ואף של עיבוי השפתיים ויצירת אור טבעי הנוגע בהם.

אז איך תבחרי לך היילייטר מתאים?

מרבית דגמי ההיילייטר המובילים מגיעים בשלושה מרקמים בולטים, כאשר בהיבט הזה כל אחת מאיתנו נוטה להעדפה האישית שלה מבחינת מרקם:

א. היילייטר נוזלי – שפורפרת מרוכזת של חומר במרקם נוזלי עשיר למריחה ידנית מדויקת ועמידות גבוהה.

ב. היילייטר פודרה – תכשיר במרקם אבקתי ליישום רחב יחסית, מתחת לשכבות סומק וגוונים אחרים.

ג. היילייטר סטיק מוצר במראה ובמרקם של ליפסטיק המיועד לשימוש נקודתי ומיושם מעל שכבת מייק אפ, סומק או כל בסיס איפור אחר. בכל הנוגע לסטיקים אנחנו בהחלט יכולות להמליץ על מוצר בשם MIAMI B***H! Stick Highlighter היילייטר סטיק חדש מבית נטע אלחמיסטר שמבטיח אפקט הארה תלת מימד מהפנט וזוכה בשבועות האחרונים ללא מעט ביקורות חיוביות ברשת.

בעוד שמרקם ההיילייטר די מתבסס כאמור על בחירה והעדפה אישית, בבחירת הגוון להשקיע מחשבה כאשר במרבית המקרים הגוון האופטימלי הוא גוון אחד מעל גוון המייקאפ הקבוע, ליצירת הצללה ואשליה אופטימלית, אך במקרים מסוימים אחרים, לדוגמה עם הצורך בטשטוש פגם בולט, ניתן לבחור בגוון דומיננטי יותר. בנוסף ישנם כיום מגוון דגמי היילייטר מסוג מט או כאלו במרקם זוהר יותר כאשר מטבע הדברים הגוון הזוהר יעניק מראה מושקע ומטופח יותר ועל כן השימוש בו מומלץ באיפור ערב ובבחירת לוק איפור מחייב, לעומת היילייטר מט שמתאים יותר לשימוש יום-יומי.