עמוד הבית » איך נוכל להירדם יותר בקלות?

איך נוכל להירדם יותר בקלות?

צילום:pexels
עולם השינה הוא עולם מעניין וחשוב. המחיר של פגיעה בשינה או חוסר שינה איכותית יכול להיות גדול מאוד:

זה יכול לפגוע לנו בריכוז ובפוקוס היום יומי. זה פוגע במערכת החיסון ויכול להיות מחולל למחלות כרוניות. כשאנחנו חולים, זה פוגע ביכולת הריפוי של גופנו. זה יכול גם להחמיר כאבים ודלקות. שינה לא מספקת יכולה גם לגרום לעלייה במשקל. שינה לא מספקת יכולה להפוך אותנו לעצבניים ולפגוע בהנאה היומיומית שלנו.
יש המון סיבות לכך שקשה לנו להירדם, או לחזור לישון אחרי שאנחנו מתעוררים. כשאנחנו לא מצליחים להירדם, כדאי לשים לב מהן המחשבות והדאגות ה"רצות" אצלנו בראש לאורך היום, ובייחוד כשנכנסים למיטה. לרוב, קשה לנו לשחרר את המחשבות האלה, וכתוצאה ישירה – קשה לנו להירדם.

צילום:pexels

כדאי גם לבדוק את נושא "היגיינת השינה":

האם אנחנו הולכים לישון בשעות קבועות? או ששעת השינה משתנה כל הזמן? האם יש לנו טקס שינה? או שנרדמים כדרך אגב באופן לא מתוכנן?
מה אנחנו עושים לפני השינה? האם אנחנו מתכנסים לשינה? או בוהים מול מסכים? האם קשה לנו להירדם כי הגוף שלנו ערני? אם כן – מדוע?אני מזמינה אתכם לשנות את המחשבות שלכם ולאמץ קולות נעימים. חשוב לדעת שאפשר לשנות לבד את היגיינת השינה.

למי שחווה בעיות הירדמות או שינה בכלל רצוי לא להיות מול מסכים לפני השינה, כיוון שריצוד המסכים יכול לפגוע באיכות השינה. כמו כן, היו בררנים בתכנים בהם אתם צופים: בייחוד בעולם מלחיץ כמו שלנו, צפייה בסדרה מלחיצה יכולה לעורר חלומות מטרידים ולהפריע לנו לישון. יש מספיק סדרות חיוביות לצפות בהן.😊

צילום: pexels

עוד אפשרות היא לבחור מדיטציה לפני השינה ולשמוע אותה כשאתם שוכבים במיטה. מטרת המדיטציה היא "לנקות" מחשבות לא טובות ולהכניס אתכם למצב רגיעה. נסו ללכת לישון בשעה קבועה, עדיף לא יאוחר מ12 בלילה, ולישון לפחות 6-7 שעות. פעמים רבות השעה בה אנחנו הולכים לישון יכולה להשפיע לטובה או לרעה על איכות השינה שלנו.

אם אתם נוהגים לעסוק בפעילות ספורטיבית בשעות אחה"צ/ערב וחווים בעיות שינה – נסו להעביר אותה לשעות היום. האדרנלין המופרש בספורט יכול להפריע לאנשים מסוימים ובגילאים מסוימים לישון שינה טובה ורציפה. אל תשתו כמות גדולה לפני השינה, בייחוד אם אתם קמים לשירותים באמצע הלילה.

לא רק שתיה: המנעו גם מאכילה סמוך לשעת השינה או אכילת ארוחת ערב כבדה – הן יכולות לגרום לעירור המערכת והפרעות שינה.

לסיום: אשתף אתכם בכלי מנטלי מעולמות ה-NLP שיוכל לעזור לכם לשנות את המחשבות, ולאמץ מחשבות עם קול חיובי. אמנם מאתגר לעשות לבד, אבל זו יכולה להיות ממש עבודה שתטפל בבעיה מהשורש. זהו את הקול או המחשבה הנפוצה שגורמת לכם ללחץ או דאגה.
אלה יכולות להיות מחשבות כמו:

"אני חייב/ת לישון אחרת לא אתפקד מחר"

"אני לא יודע/ת איך אספיק לסיים את כל מה שיש לי מחר.."
"אני נמצא/ת בבעיה שאין לי מושג איך לפתור אותה.."
קשה לי עם ____..

שימו לב באיזה עוצמה ובאיזה קול אתם שומעים אותה. האם זהו קול נעים או קול שופט? קול של גבר או אשה? ראשית, בחרו קול חיובי/מחשבה חיובית  שהייתם רוצים לשמוע, ודמיינו את הטון שלו, הג'נדר שלו, ואיך יהיה לכם נעים לשמוע אותו. אפשר לבחור קול מוכר, או קול/מחשבה שאתם רוצים ליצור.
כעת, אחרי שבחרתם קול/מחשבה, כתבו אותם. שימו מוסיקה נעימה , בחרו מדיטציה קצרה לשינה ופשוט אימרו את המשפטים החיוביים לעצמכם לפני השינה.

צילום: pexels

לאלה הרוצים להעמיק את התרגיל:
דמיינו שאתם מוציאים את המחשבה הכי לא נעימה שלכם מהראש, מרחיקים אותה מכם רחוק רחוק עד שהיא יוצאת מהחלון החוצה, וקולה נחלש בהדרגה עד שהיא נעלמת. מאותו מקום, דמיינו שמגיע קול נעים ומרגיע, והוא מתקרב אליכם ומתחזק ומתחזק עד שנכנס וממלא את הראש שלכם.

 

מאת: אסתי מולא – מטפלת ב NLP , דיקור ועיסוי , לשחרור הגוף וחיזוק הכוח הנפשי. ג'ונו360