עמוד הבית » הסערה שבפנים – כיצד אנחנו יוצרים במו ידינו הפרעת שינה

הסערה שבפנים – כיצד אנחנו יוצרים במו ידינו הפרעת שינה

צילום:pexels
יוצרים במו ידינו הפרעת שינה? למה? איך? כן, יש דבר כזה. לרוב זה לא מודע ואנחנו לא ערים לכך,תרתי משמע, שזה למעשה מה שקורה לנו. ניתן לראות את זה במצבי חיים מאתגרים. כאשר טראומות שונות פוגעות בנו חזק בילדות או בנעורים. אבדן קשה, תאונות מסוגים שונים ועוד אירועים המאיימים על עלינו או על היקרים לליבנו.

חלק ד'

שכול הוא אחד הגורמים כבדי המשקל שמכבידים עלינו כבני אדם. למרות שהמוות הוא חלק בלתי נפרד מחיינו אנחנו מכחישים את קיומו. למרות שקשיים וטראומות הם חלק בלתי נפרד מחיינו אנחנו נוטים להניח שזה קורה רק לאחרים. אנחנו לא יודעים, כי לא לימדו אותנו, כיצד להתמודד איתם כשהם קורים לנו ועלינו.

הדיכאון שמלווה טראומות:

ניתן לראות שקיים דיכאון קשה אחרי אירועי חיים כאלה. זה טבעי וברור מאד. דיכאון הוא ביטוי של חוסר יכולת להתמודד עם האירועים הקשים שהתרחשו. למרבית האנשים, הנותרים בחיים לאחר אובדן, לא ברור איך זה יתכן שהעולם ממשיך להסתובב והחיים ממשיכים במסלולם כרגיל. איך השמש עדיין זורחת והשמים כאלה כחולים? מאחר ולא למדנו להתמודד עם המוות מחלות קשות ושיבושים בסדרי החיים, והם תופסים אותנו בהפתעה, התגובה הטבעית לחלוטין תהיה תחושת חוסר אונים ודיכאון שעוטף הכל כמו שמיכת פוך. רצון להיכנס למיטה ולא לצאת ממנה". פגשתי אנשים שלמעלה מ – 10 שנים לא יצאו מהבית!

צילום: pexels

אלה גורמים שיכולים ליצור התנהגות שיוצרת הפרעת שינה:

כדי לחזור ל"שגרה" – אנחנו נוקטים בהסחות דעת למיניהן. שוקעים בעבודה או לימודים או פעילויות כאלה. אך אז מגיע הלילה ואתו המחשבות הכואבות, האבדן, הגעגועים, הציפיה שהסיוט הזה יגמר כבר והוא לא נגמר. אנשים מתחילים לפתח דרכים איך לא לישון, כדי לא להתמודד עם הכאב העצום.

מנגנוני ההגנה האלה כוללים גם שימוש בהסחות דעת בלילה. סרטוני יו טיוב, ספרים דיגיטליים, סרטים, שימוש במסך הקטן או הבינוני, כמפלט. לעיתים פשוט ייסורים והתהפכות מצד לצד כי "חייבים לישון" כדי לתפקד למחרת. לעיתים פשוט מבזבזים כסף בלי שום חשבון ושוקעים בחובות כבדים, יש מי שחושש מכל הפסקה במחויבויות ובהסחות הדעת כדי להימנע משקיעה בדיכאון. לעיתים נראה שימוש בחדר חשוך כך שבמשך 24 שעות ביממה חושך ואפשר להחליף יום בלילה.

צילום: pexels

נראה עצבנות וחוסר כוחות, נטייה לפתח כל מיני תסמינים שלמעשה הם שיחה של הגוף שלנו איתנו רק אנחנו לא קשובים. רוב הפרעות השינה למיניהן הן "שיחה בגוף ראשון", כמו שאני מכנה אותן, שמטרתה לומר: "היי יקירה, אני זקוקה לעזרתך. אני צריכה שתטפלי בנושא הכואב, במשך היום, כדי שנוכל לישון טוב בלילה". כאשר הנושא לא מטופל – הסימנים והשיחות נמשכות. לפעמים הבחירה תהיה בכדורי שינה שאינם פותרים את הבעיה אך לפחות "משתיקים לה את הפה". לעיתים עד שמתפתח מצב בריאות קיצוני – לא נבין. יתכן שאז זה עלול להיות כבר מאוחר מדי.

צילום: pexels

אוקיי, אז איך אפשר לעזור למי שכבר נמצא עם הקושי?

ביום שלישי – ה 15.2.22, יום אחרי חג האהבה, אני עולה לוובינר עוצמתי, מלא ערך המקדם שינה רצופה. ההרצאה מתארת את שבעת מרכיבי הבריאות, המשפיעים על חיינו ומה תפקידה של שינה רצופה ביניהם. שם הוובינר "שינה זה לחזקים". הוובינר הוא ללא עלות והתוכן ניתן באהבה ומתוך רצון אמתי לראות אנשים פועלים למען בריאותם במיטבה. תירשמי עכשיו כאן https://irit925.ravpage.co.il/sleepingWebinar  – ונפגש בשלישי. מי שלא יוכלו להיות אך מתעניינים – יש אפשרות לקבל הקלטה – אך רק למי שנרשמו מראש והביעו התעניינות. להתראות בשלישי.

הפי ולנטיינ'ס