עמוד הבית » בואו נשבור מיתוסים

בואו נשבור מיתוסים

צילום pexels
במאמר שלפניכם אשתדל לשבור מיתוסים עתיקים הקשורים ליחסי מין. לא את כולם כתבתי כאן, ואת אלה שכן, יתכן שאת חלקם כבר שברתם בעצמכם.

הגודל קובע? – התשובה היא חד משמעית לא. אין קשר בין אורך הפין לבין ההנאה שהוא מסוגל להפיק. לפעמים הגודל אף עלול להכאיב במין שמבוצע בצורה אגרסיבית מידיי.

אם כבר דנים על גודל שיכול לגרום הנאה מרובה יותר, הוא בדרך כלל יהיה קשור לעובי האיבר ולא לאורכו. בדרך כלל איבר עבה יותר יכול למלאות ולגרות שטחי עצבים רבים יותר בפנים הנרתיק. אמנם גם הקביעה הזאת איננה מדויקת, משום שהנרתיק של האישה הוא גמיש ופועל על מנגנון של שרירים שמתרפים ומתחזקים כמו כל שריר הנפעל על פי פקודות המוח. כשהאישה מכווצת את הנרתיק, לפעמים אף מבלי שהיא התכוונה לכך, היא תרגיש כאב גם בחדירה של דבר דק מאד, וכשהיא רפויה ומכילה, היא תוכל להכיל גם איבר עבה מהממוצע, כי הנרתיק יתאים את עצמו לעובי בצורה טבעית. אל תשכחו שראש של תינוק יוצא בסופו של דבר מהנרתיק של האישה, ואינני חושב שאי פעם היה גבר עם עובי איבר בגודל ראש של תינוק.

לסיכום נראה לומר שלא גודל האיבר קובע כמו איכות הביצוע, לפעמים גבר עם תפיסה שיש לו איבר גדול במיוחד עלול לזלזל בכישורים ובביצוע בהנחה מוטעית שהאיבר הגדול יעשה בשבילו את העבודה. הביצועים האמורים הם לאו דווקא בהיבט הפיזי אלא גם ואולי בעיקר בהיבט הרגשי. הביצועים הפיזיים באים לידי ביטוי במהירות ובעומק, שהם אינדיווידואליים ומשתנים בין אישה לאישה.

אורגזמה של אישה צריכה להתבצע דווקא מחדירה – טעות יסודית! ההנאה המינית הפיסיולוגית של האישה בדרך כלל מוסבת מהאיבר שמהותו הנאה בלבד – הדגדגן! רוב הנשים גומרות בעקבות גירוי הדגדגן ומיעוטן גומרות מחדירה ממש. הדגדגן נמצא בכלל מחוץ למערכת הפנים נרתיקית, ורק בתנועות מסוימות במהלך חדירה, אפשר יהיה לחכך ולגרות אותו. ישנם זוגות רבים החווים תסכול מכך שאישה לא גומרת מחדירה ויש אף מפליגים לחשוב שמשהו בתפקוד המיני שלה לא בסדר. לאותם זוגות אני יכול לשלוח מסר מרגיע – זה נורמאלי לחלוטין. כמובן שאפשר לשאוף לשפר ולכבוש שיאים על ידי לימוד נכון ומפורט, אך לא מדובר בתופעה יוצאת דופן.

למרות שהדגדגן הינו נקודת הגירוי האורגזמית הנפוצה ביותר, עדיין ישנן נקודות גירוי פנים נרתיקיות הדורשות הכרה ואימון על מנת להפיק מהן הנאה. ישנה את נקודת הג'י, שחלקם מכנים אותה 'נקודה מסתורית' או 'נקודה קסומה', אמנם אפשר על ידי אימונים וקבלת מידע דיסקרטיים למצוא אותה, אך עדיין, רוב הנשים לא יגמרו מחדירה אלא רק אלו שהן בעלות מודעות יתירה. לפעמים הגמירה מחדירה תקרה בהפתעה, ללא הכנה ולמידה מראש. זה מתרחש בדרך כלל כשיש גירוי יוצא דופן ואהבה ואמון חזקים בין בני הזוג הגורמים להם לפתיחות ושחרור שיכול להשפיע לטובה ולגלות דברים מבלי לתכנן.

לגבי נקודת הג'י בהגדרה הסקסולוגית ישנה עדיין אי בהירות. יש הטוענים שזאת נקודת גירוי עצבית בפני עצמה ויש הטוענים שהיא קשורה לעצבי הדגדגן עצמו. כך או כך, מרבית קצות העצבים של נקודת הג'י והנרתיק עצמו, נמצאים בחלק הקדמי של הנרתיק, בחלקו העליון, כך שגם איבר קטן מהממוצע יכול לענג נרתיקית, ואולי יש לו אף סיכויים רבים יותר להצליח. תנוחות מסוימות יכולות יותר להשפיע על הופעת אורגזמה נרתיקית, אך זה כבר נושא אחר.

כאבים תדירים בעת קיום יחסים צריכים התערבות דחופה של גניקולוג/ית -לא בהכרח. אמנם נכון שישנם תופעות פיסיולוגיות הדורשות אבחון כגון פטריות או גירויים, אך לרוב החסמים והכאבים הם מחמת כיווץ נרתיקי, בין רצוני ובין שאינו רצוני, היושב על חסמים פסיכולוגיים ורגשיים. יעידו על כך זוגות רבים שפנו אל הגניקולוגים בגלל בעיה של כאבים בעת קיום יחסי מין וחזרו מתוסכלים לאחר שהגניקולוגית אמרה שאין שום בעיה השייכת לתחום הרפואה ושהווגינה של האישה, בריאה, ורדרדה ושגרתית במבנה. כדי לטפל ולזהות על מה יושבים בעיות של כאבים וגינליים, כדאי לפנות ליועץ מיני מוסמך שישאל את השאלות האמיתיות על מנת לאבחן את הבעיה הרגשית.

צילום pexels

גברים רוצים סקס יותר מנשים? – סיפורי אגדות. הגברים אולי חושבים על מין במהלך היום יותר מנשים באחוזים מסוימים, אך לגבי הרצון לקיים יחסים, כשמדובר בזוגיות טובה שמניבה אושר, יצר האישה לא נופל מיצרו של הגבר. גדולה מכך, רש"י בגמרא על המילים: "שלהן גדולה משלנו" – מפרש בפירוש שני, שייצרה המיני של האישה אף גדול משל הגבר. אז מדוע בכל זאת אנחנו עדים לכך שיותר גברים מתוסכלים בגלל חוסר תדירות המין הזוגי שלהם מאשר הנשים? בגלל שלגבי נשים, קל יותר לדכא את החשק המיני שלהן יותר מאשר הגברים. זאת משום שאצל הגברים הם עובדים יותר מבחינת יצרים נטו, מאשר הנשים שאצלן המצב הרגשי משפיע על הרצון והחשק. כשאישה מרגישה אמון וביטחון בגבר שלה, היא אוהבת אותו מאד, נמשכת אליו ורואה בו חבר, היא בדרך כלל תהיה מעוניינת לשכב אתו לפחות כמוהו, אם לא יותר, על מנת לחוות חוויה רגשית אתו תוך כדי קיום היחסים.

גברים לא יכולים לזייף אורגזמה? – זה יישמע אולי מפתיע, אך תופעת זיוף האורגזמות קיימת גם אצל הגברים. אמנם באחוזים מועטים יותר, אבל היא קיימת. לגבר לא קשה לזייף אורגזמה מהבחינה הפיזית של התנועות והגניחות. את החדירה הוא לא צריך לזייף אלא רק את מה שקורה 'כאילו' בסיומה. קצת מגבירים מהירות, קצת גונחים, עוצרים קמעא לבסוף ב'פוש' האחרון וזהו. הקושי הגדול יותר בזיוף האורגזמה הגברית היא הראייה המסגירה ביותר. הזרע שלו! היכן הוא בדיוק? אך גם על זה הזייפנים הגברים יוכלו להתגבר אם ירצו. אם היית רטובה מאד במהלך האקט, יתכן שהגבר המזייף ירצה שתתלי את הרטיבות שלך בזרע שלו (למרות שעם קצת הבחנה מדוקדקת תוכלי לעלות בקלות על התרמית). אם השתמשתם בנוזלי סיכה, בכלל יהיה לגבר קל יותר לזייף את הגמירה שלו משום שהמרקם של הרבה תכשירי סיכה קרוב למרקם הזרע הגברי.

לגברים המומחים יותר ישנה את 'טענת הטנטרה'. בסקס של ה'טנטרה' ישנה אמונה שהזרע הוא כוחו של גבר שצריך להישמר ולא להיפלט לעיתים תכופות, ולכן, גברים שאומנו מספיק יודעים בטנטרה לגמור ללא פליטה. יתכן שזה יהיה סיפור כיסוי טוב לגבר המזייף. אמנם גם אם תשמעי גבר שטוען שהוא יכול לגמור ללא פליטה, אל תחשבי שהוא בהכרח משקר. זה קיים. תוכלי למצוא על כך מאמרים רבים.

אבל מדוע בכלל שגברים ירצו לזייף אורגזמות? יש לכך כמה סיבות שונות שחלקן דומות לסיבות שנשים עצמן מזייפות אורגזמה מדי פעם. זה יכול להיות משום שקשה לו לגמור או שלוקח לו זמן לגמור, וכדי שהאגו הגברי שלו לא ייפגע (גבר שלא גומר…), הוא מזייף אורגזמה להראות עסקים כרגיל. לפעמים הוא לא יכול לגמור בגלל תרופות הפוגעות ביכולת הגמירה שלו ואז הוא נאלץ לזייף. לפעמים הגבר באמת עייף ולא בא לו על סקס כרגע, אז הוא יזייף כדי לסיים את האקט וללכת לישון. יש גברים שיש להם בעיה תפקודית של זקפה, אותה הם מאבדים מהר מאד, ולכן כל עוד שהזקפה קיימת הם יזייפו אורגזמה כדי להשלות שהכל בסדר. כשהזקפה ממילא תרד אחרי זה, הם יתרצו שזהו המצב הפיזיולוגי הטבעי שלאחר הגמירה.

אם לא הייתה לי אורגזמה במשך כל השנים (בתור אישה) אין סיכוי שכבר תהיה לי – לא נכון! אין גיל לעוררות המינית שיכולה לגרום לאישה אורגזמה, לפעמים מצב מסוים או קירבה יוצאת דופן, שחרור שמגיע לפתע או גילוי עצמי מחודש, יכולים לגרום לאורגזמה להופיע. זהו נושא ארוך שיש להרחיב עליו יותר, אך כדאי שתדענה, שעצם האמונה עצמה במיתוס הזה, היא בעצמה עלולה להשפיע על אותה אישה שמאמינה בה, שהיא אכן לא תחווה אורגזמה בפועל. האורגזמה הנשית מתחילה בראש ובלב ורק אחר כך מהווגינה.

אם היא לא גמרה היא לא נהנתה – לא בהכרח. האקט עצמו הוא מעשה של קירבה שיש בו הרבה רגש מעבר להנאה הפיזית. לרוב הגברים יוצאים מעצמם, ועושים העתק הדבק מחוויותיהם לחוויית בני המין השני. גבר שלא גומר בסיום האקט נשאר לרוב עם הלשון בחוץ, אצל הנשים זה לא בהכרח מחייב, חלקן יהנו מאקט מושקע, מלא התחשבות ורגש, גם בלי לגמור.