עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון: הומור זה קלף מנצח! וגם: התאמה מושלמת על הנייר לא תמיד מצליחה בחיים האמיתיים.

חתונה ממבט ראשון: הומור זה קלף מנצח! וגם: התאמה מושלמת על הנייר לא תמיד מצליחה בחיים האמיתיים.

צילום pexels
איזה חמוד מנו! מי האמין שהסטלן הזה שראינו בפרק בקודם, הוא בעצם בחור מצחיק, עם אינטיליגנציה רגשית גבוהה ובעל תובנות מדויקות?

האמת? בפרקים הקודמים די גיבשתי דעה עליו שהוא קצת נבלה שנטש את ניצן ברחבי הטינדר (עאלק רק מאץ'… לא אכלנו את הבולשיט הזה), ופתאום אתמול, הופיע לנו על המסך בחור עם חוש הומור מטורף (בחיי שבעצמי צחקתי מהבדיחות שלו!), יכולת אבחנה מדהימה, שקולט שלפני אינטימיות צריך אמון וצריך חברות ומחליט לבנות את זה, משתמש בהומור כדי להקליל את האווירה ולהעלים את המבוכה, לא עושה עניין מהערות חסרות טקט ("אתה נראה ערס") ואפילו מחמיא ("את ממש יפה")!

כמה שמחתי לראות שהתגמול למאמציו לא איחר להגיע. ניצן מעידה למצלמה שהיא מרגישה שהם מתקרבים בכל רגע שחולף, אנחנו רואים שהיא מתקרבת אליו פיזית ורגשית, המבוכה נעלמת כליל, היא אומרת שהיא מרגישה שהם שותפים לחוויה, אין שיחות עומק רציניות וכבדות על המצב שלהם, הם חווים ונהנים מהרגע ומהמקום ושניהם אומרים שהם לגמרי מבינים למה חיברו ביניהם. נראה שהם ממש נהנים יחד ואפילו נכנסים לישון יחד במיטה כאילו זה הדבר הכי טבעי בעולם ולא שינה לצידו של אדם זר.

לא יודעת אם היה ביניהם מאץ' או יותר, אבל למען האמת זה לא באמת חשוב. מה שחשוב הוא שאפשר ללמוד מזה שלא פעם אנחנו ממהרים לפסול מישהו (או מישהי) שיכולים ממש להתאים לנו, אם בגלל שהשארנו אותו כהתאמה בטינדר ולא עשינו עם זה שום דבר, או בגלל שמיהרנו לפסול היות שהיה נראה לנו שהוא לא עונה על איזה קריטריון שהצבנו.

אם זה באמת יצליח לטווח הארוך? נמשיך לצפות.

שי והדס –

כמו שזה נראה אתמול, שי והדס הם סוג של התאמה על הנייר שלא תצליח לצאת אל הפועל בחיים האמיתיים. על הנייר שניהם רוצים מאוד זוגיות, נמאס להם מהלבד ולדעתם הם גם בשלים לכך. שניהם עצמאיים, נאים, מצליחים, מחוזרים, עובדים בנדל"ן (ממתי עיסוק הוא קריטריון להצלחה זוגית?) ועוד.

מצד שני – שניהם בני 32 שמעידים על עצמם שלא באמת היו בזוגיות ארוכה ורצינית (אולי היו, לא מספרים לנו). שי מספר על עצמו שהוא גר איפה שהוא רוצה, יוצא לחופשות מתי שבא לו, עושה מה שמתחשק לו. הדס מתארת עת עצמה כעצמאית מאוד, שאוהבת את הספייס שלה.

הם מבינים איפה-שהוא בתוך תוכם שיצטרכו לוותר על חלק מזה עבור זוגיות. השאלה היא האם יהיו מוכנים לוותר על זה בעבור מישהו שהם לא מכירים/רק התחילו להכיר?

צילום pexels

הדס מתגלה כבחורה חכמה ומקסימה בכל מובן אפשרי, אבל כפי שזה נראה על המסך, אין לה באמת יכולת ליצור זוגיות. מעבר לכך שדיברה לא אחת על הספייס שהיא חייבת ועל השאלה האם תברח בחופה או לא, היא גדלה עם אם חד הורית, ואביה סוג של נטש אותה. גם כשהיא מתקשרת אליו (פעמיים) לבשר לו שהיא מתחתנת, הוא לא עונה. לא סתם הוא רשום לה בטלפון כ"הרברט" ולא אבא. היא גם אומרת שהיא לא מרגישה שהוא אבא שלה.

אמא שלה, שהיא מעידה שהיא מאוד קרובה אליה (וגם החברה טוענת כך), לא מגיעה לחתונה שלה. התירוץ הזה של "פרטיות" אמור להתבטל כשהבת היחידה שלך עושה מהלך כל כך גדול בחייה. בסופו של דבר היא השאירה אותה לבדה בחתונה. אין ספק שהדס נראתה כמי שהיתה ממש זקוקה לחיבוק מאמא שלה ברגעי החתונה.

לא סתם היא לימדה את עצמה להיות עצמאית בחיים שלה.

גם החברות שואלות אותה: "אם הוא יעצבן אותך – תברחי ישר? לא תתני לו הרבה אופציות? תסתגרי בתוך עצמך?" החברות לא שואלות סתם. הן מכירות אותה ואת ההתנהגות שלה בעבר, והן תוהות אם הפעם זה יהיה שונה.

היא מספרת לשי שהיא עשתה עבודה על עצמה, אבל כמו שזה נראה, זה לא באמת מספיק. עדיין קשה לי לדמיין איך היא מצליחה ליצור קשר זוגי קרוב עם מישהו. במקרה הזה עם שי.

ואז עולה עוד שאלה מהותית: גם אם הקשר הזה יצליח ברמה כלשהי, האם שי מוכן לעשות מעבר מגורים חזרה לישראל? אחרי שהוא כל כך מצליח בארה"ב? מצטערת, לא השתכנעתי. אולי חושב שהיא תבוא איתו, אבל איך היא תבוא איתו? היא, שאמא שלה ויתרה על הקשר עם אבא שלה בגלל שהוא חזר לחו"ל, גדלה בהתנחלות "עלי" (החברה שלה מציינת זאת כחלק מהזהות שלהן), גרה בירושלים ומחוברת בנשמה שלה לישראל, היא תעבור לחו"ל? קשה לי להאמין.

ואחרי כל זה, אני לא יכולה שלא להתחבר שוב למה שבן אמר לשדכנים (ולא מומחים, כי הם ממש לא מומחים כמו שרוצים להציג אותם), שאם אחרי 5 חודשים של מבחנים אינטנסיביים הם שידכו לו מישהי שכל כך לא מתאימה לו, אז הם לא למדו להכיר אותו בכלל.

אם אחרי 5 חודשים של מבחנים אינטנסיביים הם לא מאבחנים שלהדס אין באמת יכולת ליצור זוגיות אמיתית, והם מביאים אותה לתוכנית משום שהיא יפה ומצליחה ומקסימה עם לב ענק, אז משהו פה לא תקין. אלא אם כן זה למטרת רייטינג ואז זה מעולה, כי נראה הרבה קונפליקטים במהלך העונה.

והנה מגיע ערב החתונה, לאחר המשבר הרגשי של הדס בשל חסרונה של האמא שבחרה לשמור על פרטיותה ולא להגיע, היא נושמת, לובשת חיוך ומגיעה לחופה.

שי מתלהב בשנייה שהוא רואה אותה. נדלק!

הדס – לא. היא לא מסתכלת עליו, נושמת נשימות עמוקות כדי לנסות לשרוד, ונראית לחוצה. התחושה שנוצרת: "אני רוצה לברוח!" גם אחרי שבירת הכוס היא משדרת קרירות. למצלמה: שי מתלהב. הדס מגמגמת.

כשהם יושבים לדבר, הוא רוצה לדעת עליה הכל! היא רוצה לחזור לחברים שמחכים.

שי לא מספיק לדבר איתה יותר מדקה וכבר מצהיר: "היא בנאדם מרתק!" אולי באמת המסתורין הוא אקט מושך, כי היא לא אמרה כמעט מילה.

כשהם חוזרים ההורים המתלהבים שלו, והאבא שנרגש ברמת החתן, מצטופפים איתם לתמונה והדס נראית כמי שמייחלת שהאדמה שתיפער את פיה ותבלע אותה, או לפחות שמישהו יעיר אותה מחלום הבלהות הזה בו היא מצויה.

היא בורחת לחברות שלה בכל הזדמנות ("איזה מזל שאתן פה!")

כל דבר בה זועק "הצילו" בחתונה הזו. זה לא רק השוק של האירוע, זה יותר מזה: שי לא עשה לה את זה. מרוב שהוא מתלהב ממנה הוא לא קולט שהיא לא בעניין, גם לא זה שביקש קלילה ומטורפת וקיבל את ההפך המוחלט.

הוא מנסה להשרות עליה בטחון ומבהיר לה חד משמעית: "לא משנה מה יהיה וכמה זה מאתגר – אני אהיה שם" וזה בדיוק מה שהכי מלחיץ את הדס, שכל מה שיש לה בראש זה "הזיה! מה אני עושה פה?" ולמצלמה היא אומרת בכנות: "אין את הקליק הראשוני".

הפעם היחידה שהוקל לה במעט היתה כששי נפרד ממנה ב"נתראה מחר" ויצא מהחדר שלה. היא מנסה להיות אופטימית ואומרת: "אני אתמודד" אבל מיד מוסיפה: "לא ברור לי איך".

גם לנו לא ברור האמת.

 

ולסיום שלוש תהיות:

  • זה שמראים שבמבחני הדינמיקה הקבוצתית שי יושב באותה קבוצה עם מנו… ובפרק הראשון הראו לנו שקארין ומעיין היו יחד באותה קבוצה… האם זה מלמד שלא היו כמעט מועמדים לעונה הנוכחית? אולי בגלל זה רוב הזוגות לא נראים לנו באמת מתאימים? כי היו צריכים לעשות תוכנית, אז השתמש במה שיש?
  • שי איחר בעונה אחת. היה צריך להגיע בעונה הקודמת. היו משדכים לו את רוני.
  • אולי מספיק כבר עם הישראלים לשעבר מביאים לתוכנית? אין מספיק רווקים בישראל?

 

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel