עמוד הבית » בר מים מומלץ

בר מים מומלץ

צילום:pixabay
בר מים הפך לאחד המכשירים החיוניים ביותר בכל בית ומשרד בשנים האחרונות. אם גם אתם החלטתם להשתדרג, אך אינכם יודעים איזה בר מים מומלץ ומה כדאי לקנות, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

יותר ויותר אנשים בוחרים לקנות בר מים, בין אם בגלל שלא אוהבים את טעמם של מי הברז, בין אם יש במבנה המגורים צנרת ישנה, ובין אם אלו אנשים שלא מוותרים על אספקה קבועה ונוחה של מים קרים, חמים ואפילו של מי סודה במרחק לחיצת כפתור קטנה.

הביקוש הרב הוליד גם היצע נרחב ובין כל האפשרויות והדגמים שקיימים, לא כולם יודעים או יכולים להחליט בדיוק איזה בר מים מומלץ. באמצעות סקר שוק, השוואה בין הדגמים והמותגים השונים, והיכרות עמוקה עם הצרכים שלכם והתכונות שאתם מעדיפים, תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם, תוך שאתם נעזרים בשיקולים הבאים.

הסוגים השונים של ברי מים

יש לא מעט סוגים של ברי מים ומותגים אשר מייצרים אותם, חלקם מוכרים יותר ואחרים פחות. יחד עם זאת, לא תמיד הבחירה האוטומטית במותג מוכר שנמצא בחזית, תהיה המיטבית. כדי לבחור בבר מים מומלץ יש לבחון גם פרמטרים נוספים מלבד שם המותג כמו למשל ממשק משתמש, סוג הסינון, עיצוב המתקן, עלויות ודרישות תחזוקה וכדומה.

קחו בחשבון שחברות שונות מציעות מוצרים שונים. כך למשל ישנם דגמים עם כד מים, בעוד שאחרים מחוברים למי ברז שעוברים טיהור וסינון. יש מתקנים עצמאיים שעומדים על הרצפה ואחרים, קטנים יותר, שמונחים על השיש במטבח. כמו כן יש ברי מים עם סודה, אחרים עם מנגנון לשומרי שבת ועוד.

ההמלצה העיקרית בעת חיפוש בר מים היא לבחון את הסוגים השונים, להכיר את החברות שפועלות בענף, לבצע השוואה מחירים ושירותים, לקבל המלצות ורק לאחר מכן להגיע להחלטה, שכן בר מים מומלץ הוא כזה שיספק לכם את התמורה הטובה ביותר בעבור ההשקעה.

איך בוחרים בר מים?

בחירת בר מים כרוכה בהרבה שיקולים שאותם תצטרכו לשלב יחד. ישנם שיקולים ספציפיים שמקורם בדרישות ובצרכים שלכם, וישנם שיקולים יותר כלליים כמו למשל:

  • מחיר – קניית בר מים אינה מסתכמת רק בעלותו של המכשיר נטו, עליכם לקחת בחשבון גם את נושא התחזוקה הכוללת, לרבות החלפת פילטרים כל חצי שנה, ונורת UV כל שנה. לכן שקללו את כל העלויות לפני שאתם מחליטים.
  • עיצוב – בין אם אתם בוחרים ביחידה גדולה ובין אם ביחידה קומפקטית שנמצאת על השיש, זהו מכשיר בעל נוכחות ולכן העיצוב שלו מקבל משמעות. כדאי שתבחרו בר מים בעיצוב שמתאים לגודל המשטח ולצבעים במטבח שלכם.
  • סוג המים – ישנן חברות שהמתקנים שלהן מציעים מים מסוננים לעומת אחרות, שהמתקנים שלהן מציעים מים מינרליים. ברי המים המינרליים כוללים כדי מים שנשאבים ממעיינות בארץ, לעומת ברי המים המסוננים שמסננים את מי הברז.
  • בטיחות – בר המים שלכם צריך להיות בטיחותי ולהתאים לאופי השימוש, במיוחד אם הוא עתיד לשרת משפחה עם ילדים. מומלץ מאוד לבחור בבר מים אשר כולל מנגנון הגנה בעת השימוש במים רותחים.
  • אחריות – מכיוון שזהו מכשיר שעתיד לשמש אתכם לאורך זמן, עליכם לבדוק מהו טיב האחריות ומה היא כוללת. כמו כן בדקו כמה עולים חלקי חילוף של המכשיר והאם ביקור טכנאי כלול במסגרת האחריות.
  • תו תקן – פרמטר נוסף ולא פחות חשוב הוא עמידה בתו התקן הישראלי לברי מים 1505. עמידה בתו התקן מספקת שקט נפשי וידיעה שהמכשיר שבחרתם נבדק ועומד בדרישות של מכון התקנים הישראלי.
  • תכונות נוספות – לברי מים יש תכונות מתקדמות נוספות שיכולות לשמש אתכם כמו למשל הפעלת בר המים דרך אפליקציה, מי סודה, מנגנון שמירת שבת, תוספת של מקרר, צג מואר, ברז ביטחון כפתור EXTRA HOT וכדומה. עליכם לבחור תכונות ופונקציות שישמשו אתכם.

לסיום,

מתקן מים טוב יציע איכות בלתי מתפשרת ומכלול תכונות שיבטיחו לכם שימוש מיטבי ומי שתייה בריאים לאורך זמן! מכיוון שקניית מיני בר דורשת השקעה, וכל פונקציה מהווה תוספת למחיר, עליכם לעשות שיעורי בית ולבחור את המכשיר המתאים ביותר מתוך ההיצע הקיים.

ישנם סוגים שונים של ברי מים מומלצים, בעיצובים, דגמים, גדלים וטווח מחירים נרחב. לכן הקדישו לנושא מחשבה וזמן, ורק לאחר מכן הגיעו להחלטה.