עמוד הבית » איך לשמור על אסתטיקה והיגיינה בקיץ הישראלי?

איך לשמור על אסתטיקה והיגיינה בקיץ הישראלי?

צילום:shutterstock
השמש כבר לא רק מלטפת אלא חורכת, הלחות מטפסת וגם ימי השרב היבשים בדרך. כך נשמור על עצמנו מפני זיעת יתר, עור שזוף שהזדקן מהר מדי והתייבשות

הקיץ כבר כמעט כאן, וגם מי שחיכה לו אחרי החורף הארוך יחסית, לא יכול להכחיש שבישראל מדובר בעונה מאתגרת למדי. לצד הבגדים הקצרים שיוצאים סוף סוף מהארון, השמש ששוקעת בשעה מאוחרת והים והבריכה שחוזרים לחיינו – הקיץ מביא גם טמפרטורות גבוהות ולחות מרקיעת שחקים, שהופכות את השמירה על ההגיינה והאסתטיקה הפרטית שלנו לקשות יותר מתמיד.

כפות הרגליים והידיים, עור הפנים, בתי השחי, הפה, השפתיים ואפילו הקרקפת – כולם סובלים מהחום והלחות, ולעתים גם מיובש מוגבר, וזקוקים להגנה בעונה החמה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה, בלי להזיע יותר מדי.

הדיאודורנט הנכון

הראשון בארסנל הכלים שעוזרים לישראלי הממוצע להתמודד עם הקיץ, ולפעמים גם האביב והסתיו, הוא כמובן הדיאודורנט. כדי להבין איך הוא עובד, כדאי לדעת כי לזיעה עצמה אין ריח – אך לאחר שהיא מופרשת מבלוטות הזיעה, היא פוגשת חיידקים ויצורים מיקרוסקופיים שונים החיים על עורנו, ומהמפגש ביניהם נוצר ריח הזיעה האופייני. הדיאודורנט קוטל חיידקים, פטריות וכן הלאה, כדי להעלים את הגורם לריח, ולעתים גם כולל ריח משל עצמו – כבושם או תמצית ריח טבעית.

כיום יש על המדפים מגוון דיאודורנטים שמנסים לבדל את עצמם בהגדרות שונות – למשל, אנטי פרספירנט, או דיאודורנט ללא אלומיניום. למה הכוונה? דיאודורנט אנטי פרספירנט מכיל מלחי אלומיניום, שאמורים לעזור להפחית את כמויות הזיעה – ולכן מתאים בעיקר לאנשים הסובלים מהזעה מרובה. דיאודורנט ללא אלומיניום כשמו כן הוא, אינו מכיל חומר זה, שיש הטוענים כי הוא חוסם את בלוטות הזיעה ועלול לגרום לגרד ונפיחות.

לאלה מצטרפים הדיאודורנטים הטבעיים – שאינם מכילים בישום סינתטי, אלומיניום, פראבנים וכימיקלים – חומרים שעלולים לגרות את העור של אלה מאיתנו שרגישים יותר. במחלקה זו נמצא גם את "האבן המינרלית", מעין אבן נטולת צבע וריח. לתכשירים הללו יש גם חיסרון – הם פחות יעילים, ולכן דורשים שימוש תכוף יותר.

צילום: shutterstock

טיפול בהזעת יתר

ואם כבר מדברים על זיעה, זה המקום לדבר על הזעת יתר – כאשר דיאודורנטים לא מצליחים לשפר את המצב לאורך זמן, וכאשר הזיעה מגיעה בכמויות גדולות מאוד, גם כאשר מזג האוויר אינו חם ולח. התופעה יכולה לאפיין הזעה בבית השחי אך גם בכפות הידיים, הרגליים ואזורים אחרים.

ישנן כמה שיטות טיפול בהזעת יתר, כמו זריקות בוטוקס – המשתקות את בלוטות הזיעה, אך דורשות חזרה על הטיפול שוב ושוב. שיטה אחרת, היעילה לטווח ארוך, היא שימוש במכשיר טכנולוגי המעלים את בלוטות הזיעה בשני טיפולים בלבד – ללא צורך לחזור על הטיפול, וללא הזעה מפצה באזורים אחרים של הגוף.

לשמור על העור

עור הפנים העדין הוא המקום הראשון בו אנו רואים את פגעי הזמן ומזג האוויר. אף שבקיץ רבים מאיתנו נהנים להשתזף, על עור הפנים והצוואר רצוי דווקא להגן – בין היתר, מאחר שהשיזוף והחשיפה לשמש גורמים להזדקנות מוקדמת באזורים אלה. לכן, בקיץ רצוי להשתמש בקרם לחות נטול שומן, שלא יכביד על העור במהלך היום, ויכלול גם מקדם הגנה, לשמירה מפני קרינת השמש.

לעור הדקיק שסביב העיניים, ניתן להעניק טיפול משלו בקרם ייעודי, ובשעות הערב – לאחר השקיעה. את התכשירים עצמם רצוי לשמור בקירור, ולהימנע מהכנסת אצבעות מזיעות לתוכם – במקום זאת, השתמשו במקלון לצורך המריחה.

מתלבשים על זה

הנטייה הטבעית שלנו בקיץ היא לבחור בבגדים קצרים וחושפי עור, כדי לאוורר אותו – אך זו לא הדרך היחידה להגיע לתוצאה זו. בדים טבעיים כגון כותנה יאפשרו לנו להרגיש חופשיים ורעננים יותר גם בשרוולים או מכנסיים ארוכים, תוך שהם מהווים שכבה נוספת המגנה על עורנו מהשמש, וגם מהזעת יתר.

לא מתייבשים

בקיץ חשוב לשתות מים יותר מתמיד – כפי שכולנו כבר יודעים, אך לא תמיד מיישמים. אם גם אתם מתקשים לשתות 8-10 כוסות מים ביום, הוספה של פלח לימון לבקבוק מים קרירים, יכולה לסייע במשימה. גם התזונה הקיצית צריכה להיות שונה – קלילה יותר מאשר בחורף, עם הרבה פירות קיץ עסיסיים. צמצום כמויות הבשר והמזונות החריפים, יכול גם להקל על תופעת ההזעה.

בשורה התחתונה, הקיץ הוא תקופה מלאת בילויים, חופשות והנאה – אך גם כזו שמצריכה מאיתנו תשומת לב מיוחדת בשמירה על גופנו. צמצום כמויות הזיעה או מניעה שלה כליל, לצד הגנה על העור בפנים ובשאר חלקי הגוף, הקפדה על שתיית מים ותזונה מתאימה – יסייעו לנו לעבור את הקיץ בשלום, בדרך לשנה הבאה.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה