עמוד הבית » החלטתם לפתוח עסק? הנה עצה אחת ששווה המון זמן פנוי ובעיקר כסף…

החלטתם לפתוח עסק? הנה עצה אחת ששווה המון זמן פנוי ובעיקר כסף…

צילום: באדיבות אורי עזרא
אז יש לכם חלום לפתוח עסק עצמאי, חשבתם ותכננתם אותו זמן רב, מצוין! עכשיו זה הזמן לבחון 2 נושאים חשובים, בראש ובראשונה, בחינת כלכליות העסק, לא כל עסק שנשמע טוב, בקונספט חדש וססגוני או אולי אפילו יחיד מסוגו בארץ הוא עסק רווחי. אחרי שסידרנו לנו בראש ובכתובים איך ומה אנחנו רוצים שיהיה בעסק זה הזמן לרכז גם את העלויות הצפויות, אם קשה לכם לאסוף את המספרים ניתן להתייעץ עם איש מקצוע.

מאת: אבי רוזנפלד

זאת הסיבה לכך שפגשתי את רואה החשבון שלי, הפעם לצורך הראיון וגם לצורך התחקיר על אפליקציה "מטורפת" שהם מספקים ללקוחות שלהם (גם לי, בא לי להשוויץ…)

רו"ח אורי עזרא, הוא רואה החשבון שלי והוא גם יועץ עסקי/כלכלי

אורי אומר ש…  "לדעתי כל אדם שרוצה לפתוח עסק חייב לדעת באיזו רמת הכנסה שעתית/יומית/חודשית הוא צריך, על מנת לכסות לו את ההוצאות כמובן בהתחשב בשכר של בעל העסק, לדוגמה, אם את קוסמטיקאית אז כמה מה הפדיון שלך ליום ואז לבחון זאת לפי ערך של שעות, בהתאם לרמות הביקוש ולעשות הערכה עם סוגי הטיפולים שנערכים והאם ראלי לבצע את העבודה בפרק הזמן אשר נדרש להכנסות".

עוד מוסיף רואה חשבון אורי עזרא: "לאחר שעשינו את הבחינה הכלכלית, הנושא השני הוא בחינת סוג העסק ברשויות המס, חשוב לבחון היטב איזה סוג עסק פותחים, ישנם 3 סוגים: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ. לכל אחת מהאפשרויות יש היתרונות וחסרונות בהתאם לסוג העסק, סוגי הלקוחות ולתוכנית העסקית."

לאחר שפתחנו את העסק ברשויות המס, ההתנהלות הכלכלית והחשבונאית חשובה לא פחות מההתנהלות של העסק עצמו, לשם כך רואה החשבון אורי עזרא, עובד עם אפליקציה ייחודית אשר מאפשרת לכל בעל עסק להפיק חשבוניות הכנסות דרך האפליקציה, לצלם את ההוצאות מהנייד או אם התקבלה חשבונית במייל ופשוט ללחוץ על מקש "העבר", כל הוצאות מגיעות למערכת הנהלת החשבונות של רואה החשבון אורי עזרא והיא מעדכנת את כל ההוצאות, לאחר עדכון ההוצאות אתם יכולים לראות בכל זמן נתון את כל נתוני העסק כגון: הכנסות, הוצאות, תשלומי מיסים צפויים וכו' כך שאין לכם הפתעות בסכומי המס, יש לכם מידע זמין 24/7, שקיפות מלאה וכו'.

מיצוי הזכויות שלנו כעצמאיים הינה קריטית ליכולת שלנו לשרוד את הקושי הכלכלי היומיומי ולכן המלצתי היא לשים לב שהנכם מזדכים על כל ההוצאות כחוק. שכיחת חשבונית קטנה של 1,170 ₪ משפיעה על תשלום יתר לרשויות המס ב- 170 ₪ למע"מ, 178 ₪ לביטוח לאומי וכ- 300 ₪ למס הכנסה, זה לא פחות ממטורף!.

לכן אני ממליץ לכם לפנות לרואה החשבון שלי לבחינה הכלכלית והחשבונאית של העסק שלכם.

אורי עזרא – רואה חשבון – קופרברג, עזרא ושות',  טלפון- 03-6131490, נייד- 050-6721399

ori@kuperberg.co.il  www.kuperberg.co.il