עמוד הבית » המיתוסים והאמונות המוטעים ביחסי זוגיות

המיתוסים והאמונות המוטעים ביחסי זוגיות

צילום:pexels
"אהוב אותי בכפות ידך, ככה לאט לאט...." אני חושבת על המיתוסים והאמונות המגבילות המוטעות סביב מיניות בתרבות שלנו.

מיתוס מוטעה מספר 1:
"התפקיד שלנו כנשים "לעבוד" בעינוג הגבר והמטרה היא אחת להביא אותו מהר לשיא לאורגזמה." – – האמנם?
כדי שיהיה "רגוע" ותוכלי סוף סוף ללכת לישון… כדי ש"לא יבגוד" בי עם אשה אחרת… כדי "להשיג/לקבל" ממנו את מה שאני צריכה. ואוו, שכשגוף שלנו נכנס למוד "אני צריכה לעבוד בלענג אותו" זה ממש נחווה כמו עוד מטלת בית. אין שם שום חדוות חקירה ויצירה, ההיפך, את עובדת בזה בתפלות ובשעמום. יש לך מושג מה שקורה לגוף שלך שהיא עושה משהו שהיא לא בתשוקה אליו… כן מתחיל תהליך של כיבוי וניתוק!!! פלא שעם השנים כבר אין לכם חשק מיני….
ובואי רגע נתבונן בצד השני, בן/בת הזוג שלך שגם הם בתפקיד במשוואה הזו, כמה ניתוק ובדידות יש שם בצד השני המקבל עונג ללא שמחה, אהבה ותשוקה…

צילום:pexels

מיתוס מוטעה מספר 2 :
"אחריותו של הגבר לעונג שלי כאשה – אני כאשה לא מחוברת לגוף שלי, לעונג שלי. הגבר שאיתי יודע אותי וחייב לענג אותי, ואני הפאסיבית מצפה ומחכה שהוא יענג אותי." – האמנם?
המסר הוא "תהיי פאסיבית במיטה", ושל אם את אשה מינית שחוגגת את המיניות שלה, ולוקחת אחריות על העונג שלה – את נחשבת אשה לא מוסרית ואפילו זנותית. אז את לא אקטיבית במיטה, והגבר הוא בתפקיד "מענג "- חובתו ואחריותו על ייצור והפעלת העונג שלך במיטה.
אני מאמינה שכל אחד ואחת צריכים לקחת בעלות ואחריות על העונג של עצמו, להכיר את עצמך ואת נקודות העונג שלך, אז תוכלי להתענג מתי שבא לך ולא להיות תלויה באיש, אז תוכלי לדעת איך לכוון אותו ולהביא אותך עונג, אז תוכלי לענג את עצמך מולו מתוך שחרור מבושה בחופש מלא.

מיתוס מוטעה מספר 3:
"סקס נחשב לסקס רק ואך אם היתה חדירה" – האמנם?
זו ממש אחת הטעויות המרכזיות בתפיסה המינית התרבותית שלנו.
אני מאד לא אוהבת את המילה "משחק מקדים" – משחק מקדים המשמעות שלו היא שכל מה שהיה לפני המטרה – החדירה, האורגזמה לא היה משמעותי ולא שווה כמו השיא.
בעיני אין משחק מקדים במעשה האהבה, כי סקס יכול להתחיל במבט הראשון! גם חיבוק אם הוא מיני זה סקס, נשיקה טובה יכולה להיות סקס מטריף ולהעביר עונג בכל הגוף.
אני מגלה שזוגות שאיבדו את התשוקה האחד לשניה עם השנים, נפגשים במיטה לכמה דקות, בלי להסתכל בעיניים בלי לתקשר במטרה אחת, להביא אחד את השנייה לאורגזמה וללכת לישון ללא אהבה, ללא אינטימיות, ללא סקרנות… גומרים, מתהפכים ונרדמים. כמה מכאני.

מזמינה אתכם להיפגש ולהסתכל בעיניים עמוק ארוך לאט, לנשום נשימות עמוקות שמעלות את האנרגיה המינית, להיפגש גוף לגוף, במגע חדש חוקר, לא המגע הקבוע והאוטומטי שלכם, לחקור ולהתנסות בסוגים שונים של מגע. מגע חזק, מגע מלטף מרפרף, מגע כואב, שורט. תנסו!!!
תחקרו ותגעו בכל הגוף לא רק באיברי המין מבלי להגיע למטרה, לאורגזמה, לשיא, רק להרים את האנרגיה המינית, להתבונן שוב ולנשום, להיזכר באשה או הגבר התשוקתיים שבכם. ואוו, איזו חוויה עילאית, חיבור לבבות, חיבור עיניים – והכי חשוב להאט!!!

לשחרר את המטרה, ולהינות מזמן של ביחד. העור הוא האיבר הסנסואלי הגדול ביותר בגוף שלנו, תחקרו נקודות עונג חדשות בכל הגוף, ליטוף איטי של הידיים, הרגלים, הגב, הבטן, השיער, העורף, ברכיים, ישבן. יש כל כך הרבה נקודות מרגשות בגוף שלנו שהן לא רק באיברי המין.

אז כדי לעורר את התשוקה שלפעמים איבדנו בדרך, אני ממליצה:
לשנות את המסלול והתסריט הקבוע שלכם כזוג, להכניס משחקיות ושובבות למעשה האהבה כמו בתחילת הקשר,לקבוע דייט-סקס בבוקר לא כשאתם עייפים בסוף היום,ליצור את המקדש שלכם, מוזיקה טובה, נרות ריחניים, מצעים מפנקים, תאורה נעימה, כיסוי עיניים, שמן ריחני, כל מה שמדליק אתכם.

שרה נגה ברהום צילום: ענת לוינסקי

נכון, לא היו לנו מדריכים שילמדו אותנו מיניות, אבל היום זה היום הראשון בחיים המיניים החדשים שלכם, מוזמנות/ים לחקור ללמוד ולחווט את הגוף והמוח למסלולים חדשים מיניים.
הללויה. וכך קורה!

מאת: שרה נגה ברהום – מנחה להתפתחות אישית דרך מיניות מודעת, ומלווה אנשים לחידוש התשוקה, שמחה ואהבה עצמית.