עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – רוחות של שינוי

חתונה ממבט ראשון – רוחות של שינוי

צילום:pexels
כשאיתמר מבקר את החברים שלו, הוא אומר להם שגם אם התכנית היתה נגמרת היום הוא וקארין היו ממשיכים יחד. שזה משמח מאוד לשמוע, כי סוף-סוף בפרק הזה אנחנו שומעים אותו לראשונה מדבר בפתיחות על התחושות שלו כלפי קארין והקשר ביניהם.

אלא שאז נזכרתי שבפרק הקודם (שמבחינה כרונולוגית זה היה יום אחד לפני? יומיים?), בשיחה עם קארין באוטו, הוא אמר שאם הם היו בחיים האמיתיים, זה היה השלב שהוא היה חותך. אז למה אנחנו אמורים להאמין? ואם אני נוטה להאמין למה שהוא אמר לחברים שלו, בשביל מה הוא היה צריך להגיד לקארין את כל מה שאמר לה "בקטע טוב"?

אצל החברים, איתמר מפרגן מאוד לקארין ותומך בה. כשהוא מציין מספר נקודות לשיפור הוא ממהר להסביר שזה עניין של עבודה, ושהוא מוכן לעבוד על הקשר.החבר שלו מנסה להאיר לו נקודות פחות טובות בקשר, אבל נראה שעל איתמר זה לא ממש משפיע.

וזה מקסים! סוף סוף אנחנו רואים מה איתמר באמת מרגיש וחושב על קארין ועל הקשר ביניהם. הוא מדבר לא מעט למצלמה, מחמיא לה ברוב המקרים ומדבר על כמה שהוא מרוצה. גם בפניה הוא משבח אותה על מאמציה ומחמיא לה.

קארין מסתבר שמעה כל מילה שיעל אמרה לה, בצירוף מה שאיתמר אמר לה, ומיישמת. רואים שהיא רוצה שהקשר ביניהם יצליח ושהיא מבחינתה עושה כל מה שהיא יכולה כדי להגיע לשם. היא תלמידה מצטיינת ולכן כל מה שהיא עושה – פשוט מושלם. המחוות הקטנות והאישיות מתקבלות בצורה הרבה יותר טובה מהפרוייקטים הגדולים. גם אצל איתמר וגם אצל  הצופה.

איתמר מסביר לקארין שהוא מחפש תחושה של בית. שבישולים זה שם קוד לביתיות. קארין עונה לו שהיא לא באמת יודעת מה זה בית, אבל היא מוכנה ללמוד. לכן היא מבשלת לו, וקונה טרנינג. כאמור היא משקיעה מעצמה בתהליך, גם אם זה אומר לצאת מאזור הנוחות שלה (היא שונאת לבשל, לא אוכלת דגים וישנה מאופרת, עם מכנסיים, חגורה וחולצה מכופתרת). שאפו לקארין!

אבל האמת היא, שבית זה שם קוד לחום, אהבה, חיבוק, תמיכה, הקשבה, הכלה, סבלנות, נתינה. וזה מה שאיתמר מחפש. כל עוד הוא לא מרגיש שהוא מקבל את כל אלה מקארין, "היא לא זוכה בלב שלו" למרות שבישלה במיוחד עבורו דגים חריפים.

השאלה הגדולה היא כמה זמן קארין תהיה מוכנה להקריב את עצמה לטובת הזוגיות כפי שאיתמר מכתיב אותה, האם זה יגרום ללב של איתמר להיפתח כלפיה, מתי קארין העצמאית תתעורר מהתרדמת והאם איתמר יהיה מוכן לקבלה? התשובות לשאלות הללו הן התשובות לסיכויים שלהם לצלוח את התהליך ולהמשיך כזוג גם אחרי התכנית.

צילום:pexels

שני ודני 

זה היה הפרק הראשון שבו לא ראינו את דני הלחוץ. משהו בקשר ביניהם נפתח קצת והשתחרר. כבר לא חופרים על הקשר ביניהם, אלא פשוט חווים את הרגע, ונראה שזה עובד לא רע. כששני חולה דני מטפל בה במסירות, ואפילו נהנה לעשות את זה. שני מודה שעד היום אמא שלה טיפלה בה כאשר לא הרגישה טוב, ופתאום דני מקבל על עצמו את התפקיד. היא חווה תחושה נעימה ואומרת לו את זה ומחזקת אותו.

כשהם נפגשים עם החברים שלו, כולם עפים עליה ומחמיאים לה: "וואלה, היה לו מזל! הלוואי שהוא יראה את זה" הם אומרים לו ולמצלמה. לראשונה דני מתחיל להבין שאולי עד עכשיו הוא פספס. הלחץ השתחרר, הערפל מתחיל להתפוגג ושני מתחילה להתגלות מול עיניו.

מנו וניצן

העריכה מבליטה את הפער בין הדירה המקסימה, היפה והחדשנית שלירון ועינת עברו אליה מיד לאחר ירח הדבש, ולבין הדירה המעופשת, ישנה ומתפוררת של מנו.

מנו מוכן לעשות הכל בדירה לטובת ניצן, כל עוד זה לא נוגע לחברים שלו. הוא מוכן לעשות כל מה שלא מצריך ממנו שינוי מהותי בחיים הקודמים שלו טרם כניסתה של ניצן לחייו. קצת מנורות, עציצים או מראת גוף לא ישפיעו עליו. אבל חברים שלא יעשנו בסלון? עד כאן! אלא שחברים שמעשנים בסלון זה עניין גדול. הרבה יותר מעציצים ומנורות.

אהבתי את סבתא של ניצן, שמבינה שצריך לתת צ'אנס בזוגיות: "לא קמים והולכים לפני שיש כמה דייטים" שזה בדיוק המהות של התכנית שהנכדה שלה משתתפת בה. ההפקה לא יכולה היתה להביא מישהי יותר טובה שתגיד את זה. קצת הצחיק אותי שגם מנו הסכים איתה מיד, אחרי שלא נתן לניצן צ'אנס בטינדר… יש לי תחושה שבחיים האמיתיים מנו לא באמת נותן צ'אנס לנשים שהוא יוצא איתן, אלא ממהר לפסול ולעבור לבאה בתור.

עינת לירון 

אין באמת מה להגיד עליהם חוץ מאיזו נורת אזהרה קטנה שנקלטה בעדשה: חוסר הג'נטלמניות של לירון. מילא ג'נטלמניות, שזה זן שנמצא כבר שנים בשלבי היכחדות, אלא שההתנהגות שלו (בחר לעצמו את החדר מבלי לשאול, הכניס מיד את הבגדים והתיק לארון, השתלט על המגירה במקלחת) מעידה על סוג של אגואיסטיות קלה. זו התנהגות שמאפיינת אנשים שרגילים לחיות לבד, ואולי זה אפילו בסדר כי הוא בקושי שבוע בזוגיות ולוקח זמן לדברים לקרות, אבל כשעינת מעירה לו בעדינות על הנושא, הוא כמעט המום ובכלל לא מבין על מה היא מדברת, בטח שלא משנה את התנהגותו.

צילום:pexels

הייתי מצפה שיתנצל ויגיד שלא חשב על זה או לא שם לב, וישנה את ההתנהגות שלו, אבל הוא עושה הבעות פנים של "לא הבנתי מה את רוצה ממני ומה לא בסדר" וזה מרמז על היתכנות של קשיים עתידיים בקשר. אני מקווה שאני טועה ושהם ימשיכו להיות הזוג המתקתק והמשעמם של העונה.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel

 

תגובה

הוספת תגובה