עמוד הבית » הצגות מומלצות בישראל המבוססות על סרטים ידועים

הצגות מומלצות בישראל המבוססות על סרטים ידועים

צילום: רדי רובנשטיין
התיאטרון הישראלי מציג השנה מגוון גדול של הצגות מצוינות המבוססות על סרטים ידועים מישראל ומחו"ל. בכתבה הבאה נציג לכם כמה מן ההצגות המומלצות ביותר שמביאות עיבוד בימתי לסרטי קולנוע ידועים שכדאי מאוד ללכת ולראות אותן.

זוהי רשימה חלקית בלבד מתוך הרשימה המלאה של כל ההצגות המומלצות בישראל המופיעות באתר הבא.

ההצגה אביבה אהובתי

ההצגה "אביבה אהובתי" היא עיבוד בימתי חדש ומסקרן לסרטו המצליח והמרגש של הבמאי שמי זרחין. מדובר בהפקה משותפת של שני תיאטראות מובילים בישראל – תיאטרון חיפה ותיאטרון הבימה, המבטיחה חוויה אמנותית מעמיקה ואיכותית.

הסיפור עוקב אחר דמותה של אביבה, עקרת בית פשוטה מהפריפריה המשמשת כעמוד התווך של משפחתה. יום אחד, בהחלטה נועזת, היא מחליטה לממש את חלומה ולהגשים את עצמה דרך הכתיבה. המחזה מעלה שאלות מורכבות על זכותה של אישה לממש את שאיפותיה, על האתגרים שמציבה הפריפריה, ועל הדילמה שבין נאמנות למשפחה לבין מימוש עצמי.

הטקסט עובד לבמה בידי ארז דריגס, המביא פרשנות מקורית ורגישה לסיפור האהוב. הבימוי של משה קפטן מבטיח עומק וחדות, לצד מבט אנושי וחומל על הדמויות. צוות מרשים של שחקנים, הכולל את ענת מגן-שבו, הילה סעדה, רובי פורת-שובל ואחרים, מפיח חיים בדמויות המורכבות ומעניק להן נוכחות מרתקת על במת התיאטרון.

ההצגה נוגעת בנושאים מגוונים כמו יצירה, גניבה ספרותית, עוצמה נשית והחיים בפריפריה, ומזמנת לצופים חוויה מעוררת מחשבה ורגש. היא מציעה מבט מעמיק על המתחים והקרעים המלווים את המאמץ לשלב בין שאיפות אישיות למחויבות משפחתית.

זהו מפגש מרתק בין במה למסך, המציע התבוננות נוקבת ומלאת רגישות על החברה הישראלית ועל מאבקיו של הפרט, ובייחוד האישה, בתוכה. הצגה שמציבה את הצופה בפני דילמות אנושיות אוניברסליות, ומשאירה אותו עם מחשבות ותהיות הרבה לאחר ההפסקה.

ההצגה איש הגשם

ההצגה "איש הגשם" של תיאטרון הקאמרי היא עיבוד בימתי של הסרט המצליח והזוכה בפרס אוסקר באותו שם. ההצגה, שמופקת בשיתוף עם היכלי התרבות בפתח תקווה, כרמיאל וראשון לציון, מבטיחה חוויה קומית ומרגשת.

העלילה מתמקדת בצ'ארלי, שעם מות אביו מגלה שכל הונו הועבר למוסד בו מתגורר אחיו הגדול, ריימונד, הסובל מאוטיזם. כשצ'ארלי חוטף את ריימונד כדי לזכות בכסף ולהציל את עסקיו, השניים יוצאים למסע מטלטל ומשנה חיים, בו הם לומדים להכיר ולקבל זה את זה.

המחזה, מאת דן גורדון על פי תסריט מאת בארי מורו, מציע מבט אנושי ומלא הומור על יחסים משפחתיים מורכבים ועל הצרכים הייחודיים של כל פרט. הוא מעלה שאלות חשובות על קבלת השונה, אחריות ואהבה.

שני השחקנים הראשיים, דביר בנדק ודן שפירא, מגלמים בכישרון רב את צמד האחים וההתנגשות בין עולמותיהם. לצידם משתתפים גם ירדן ניקפהמה, הלנה ירלובה ואחרים. הבימוי של דפנה זילברג מבטיח הפקה מדויקת ורגישה, המשלבת רגעים של דרמה והומור בצורה מאוזנת ומרגשת. התפאורה של שני טור והתלבושות של ארנה ברנט שמעוני יוצרות הסביבה ויזואלית מושכת ואותנטית.

ההצגה מציעה לצופים הזדמנות להתחבר לדמויות ולסיפור האהוב מזווית חדשה ומפתיעה. היא מעבירה מסר חשוב על האנושיות המשותפת לכולנו, על אף ההבדלים והאתגרים. זהו מפגש מרגש ומצחיק בין שני עולמות שונים, שמזכיר לנו את הערך שבקבלת האחר והתגברות על דעות קדומות.

צילום: אוהד רומנו

 

המחזמר סוף העולם שמאלה

המחזמר "סוף העולם שמאלה" הוא הפקה חדשה ומרגשת של תיאטרון ארצי בשיתוף תיאטרון חיפה, המבוססת על סרטו המצליח של אבי נשר. המחזמר, שנמשך שעה ו-40 דקות, מביא לבמה סיפור על חברות, אהבה וגישור על פערים תרבותיים.

העלילה מתרחשת בעיירה דרומית מבודדת, בה חיות זו לצד זו שתי משפחות מהגרים – אחת ממרוקו והשנייה מהודו. למרות השוני והדעות הקדומות, שתי בנות מתבגרות מהמשפחות הופכות לחברות קרובות ומתמודדות יחד עם אתגרי הגיל והסביבה.

אודי גוטשלק אחראי על כתיבת המחזה והבימוי, ויוצר קומדיה מרגשת וסוחפת. המוסיקה, הכוללת פזמונים מאת נועם חורב ולחנים בניצוחם של אלעד פרץ ותומר רבינוביץ, מבוצעת על ידי תזמורת חיה על הבמה ומוסיפה עומק ועוצמה רגשית לחוויה.

צוות שחקנים מוכשר ומגוון, ובהם גל מלכה, שני ששון, אוולין הגואל ואחרים, מגלם את הדמויות הססגוניות ונותן להן חיים על הבמה. הכוריאוגרפיה של תומר יפרח מעניקה למחזמר אנרגיה קצבית ותנועה סוחפת.

ההפקה מרשימה גם מבחינה ויזואלית, עם תפאורה מרהיבה של בתיה ומיכאל פיק, וידאו ארט מרתק מאת סיוון פלסר וניתאי שלם, ותלבושות צבעוניות בעיצובו של זוהר אלמליח. עיצוב התאורה של מאיר אלון והפאות של אירנה סגל משלימים את האווירה הקסומה.

"סוף העולם שמאלה" מציע לצופים חוויה בימתית עוצמתית, המשלבת הומור, דרמה ומוסיקה מקורית. הוא מעביר מסר אוניברסלי על כוחה של חברות אמת לגשר על פערים ולהתגבר על דעות קדומות, ועל החלומות והתקוות המשותפים לכולנו.

צילום: עדי ברק