עמוד הבית » הקשר שבין BDSM ליצירת אמון

הקשר שבין BDSM ליצירת אמון

צילום:pexels
לא מזמן, באחת מהשיחות שלי על הצגת הז'אנרים השונים במיניות של העידן החדש, נתקלתי באי נוחות רבה כשבאתי להסביר נושא הסאדו. אפילו נדרשו לי כמה דקות לשכנע את הקהל, מדוע בכל זאת כדאי לו לשמוע מה שיש לי לומר ולא לדלג לז'אנר הבא.

הז'אנר של שליטה וסאדו מאזו -'BDSM' בלעז, בהחלט יכול להיראות כמו מונח מפחיד עבור אלה מאיתנו שמעולם לא היו מעורבים בסוג התנסות כזה ורק קרא או נחשף לכך בחטף ממקורות אחרים.  הלא נודע תמיד קצת מפחיד, והגישה השמרנית והסולידית לא מאירה מספיק את הרעיון העמוק של הז'אנר הזה ובאפן שטחי מצטיירת בעיני רבים תמונה של דברים מוזרים ומסתוריים שמתרחשים במרתפים אפלים בין אנשים לבושים בחליפות לטקס, תלבושות עור מאיימות ומסיכות שחורות של מוציאים להורג.

אך אני הולך להפתיע אתכם. מאחורי כל העננה הזאת מסתתרת אמת שאולי תופתעו לגלות: הליבה האמתית של BDSM היא אמון, ואמון – כפי שכולנו יודעים – מוליד אינטימיות וקרבה בין בני זוג, והוא חיוני לפעולתו של אדם בריא ומאושר במערכת יחסים. אז מה אנחנו יכולים ללמוד על השפעת השליטה וBDSM ברובד העמוק על מערכת היחסים האינטימית?

צילום: pexels

נתחיל במקרה הקיצון ביותר. יש כאלה שהפכו את מערכת השולט והנשלט, למערכת יחסים קינקית שגרתית בהתנהלות יומיומית. זה בעיניי מקרה קיצון מדיי של ביטול האני העצמי שלנו והוא גובל בסוג של אובססיה הנגרמת מחסכים אישיים רבים, אך למרות זאת, עבור אנשים ברחבי העולם שיצרו לעצמם מערכות יחסים קינקיות מתמשכות, הקשר בין בן זוג דומיננטי לבן הזוג הכנוע שלהם היה אחד החזקים והאמינים ביותר. BDSM לוקח את פועליו למרחבים פסיכולוגיים עמוקים, ושיתוף החוויות הללו מקדם את הקשר.

אכוון את דבריי לסשנים מזדמנים בזוגיות ואני מדגיש, דווקא בזוגיות, אינני מדבר כאן על סשנים של מלכות/מלכי עבדים ושפחות בתשלום, או לכל המועדונים המספקים ריגוש רגעי ללא השלכה של חיבור רגשי בקשר. וכמובן לא לקשר קינקי מתמשך כדרך חיים. אי אפשר להתנסות ולתרגל BDSM, סשנים של שליטה וכניעה ממקום שלם ובטוח עם מישהו שאתה לא יכול לסמוך עליו. ביחסי השליטה יש דבר קסום בעומק הפסיכולוגי – שכל פעם שאתה נותן חלק מהכוח שלך למישהו והוא נוהג בכוח הזה בזהירות ובכבוד, הוא מוכיח לך שאתה יכול לסמוך עליו באופן בלתי מעורער.

צילום: pexels

לדוגמה, כשמשלבים את אלמנט הקשירה ביחסים מיניים, אפילו תוך כדי האקט הרגיל, מדובר על בן זוג שנתן אמון לסמוך על בן הזוג השני שישחרר אותו שוב. לא רק אחרי האקט, אלא גם במהלכו אם הוא פתאום ירגיש לא נעים או מפוחד. כאשר מישהו מקבל מכות או הצלפות, הוא סומך על בן/בת הזוג שיכבד את הגבולות שלו ואת סף הכאב שלו ולא יענה אותו. הוא גם מרגיש מספיק בנוח לבקש עוצמת כאב חזקה יותר בידיעה שגם אז, הצד השני לא מתכוון להזיק לו.

תרגילי אמון הם מרחיקי לכת, כמו התרגיל שחלק מהנשים אוהבות לעשות לאהובן – ליפול לאחור באוויר בידיעה שבן הזוג יתפוס אותן לפני שיפגעו בקרקע. נשים רבות ממש נהנות מהידיעה הזאת לפני, ובעיקר מהרגשת התפיסה שלהן באוויר. ככל שחקרתי והתעמקתי בנושא ושוחחתי עם זוגות שהיו אצלי שניהלו סשנים של שליטה מדי פעם נהניתי לגלות שאצל אותם שעסקו במימוש פנטזיות מהbdsm התפתח אמון הדדי עמוק, שלזוגות אחרים יהיה קשה יותר להשיג דרך יחסים מיניים 'נורמטיביים', שבהם יותר קרובים למעשה טכני שלא ממש בונה אמון. נכון שביחסים אינטימיים יש את ההשקעה והסבלנות שבני הזוג שלנו ייהנו באקט, יש כאן מעשים של הענקה והשקעה המביעים אהבה, אבל אין ממש סימנים מובהקים של נתינת אמון כמו בז'אנר של שליטה וכניעה.

בנוסף לעניין האמון, ישנו הכיף של לשחרר שליטה ולהתמסר. יש משהו מאד משחרר בהנחת האחריות בידי אחרים ולהיות מובל ולא מוביל. בפרט אצל אלו שיש להם סדר יום תובעני ואחראי במסגרת הטיפול הסיזיפי בתחזוקת החיים היומיומית. לאלו שרוצים להתנסות בחוויה הזאת על מנת להעצים את הזוגיות, אין צורך לדאוג ולחפש עכשיו בגדי איומים ומכשירי עינויים. ישנם דברים פשוטים שתוכלו לעשות על מנת לחוות את החוויה הזאת בקטן, ומשם, השמיים הם הגבול. המסתורין יוצר ריגוש. להיות מובל בחשיכה על ידי מישהו שמכיר את הדרך זאת נתינת אמון. כאן בא לידי ביטוי אקט פשוט של כיסוי עיניים.

צילום: pexels

תארו לעצמכם הנאה מינית אינטנסיבית בלי לראות ולדעת מה הולך להתרחש… אתה לא יודע בדיוק מה בן הזוג שלך הולך לעשות הלאה, ואתה מגלה שהתחושות הפיזיות מתגברות בזמן אובדן הראייה. זוהי חוויה אינטנסיבית מאוד עבור אנשים רבים, שיכולה לשנות לחלוטין את הדרך בה אתה מרגיש את המגע! כמעט כולם יכולים ליהנות מקצת מין עם כיסוי עיניים: זוהי דרך מצוינת להעמיק את תחושת האמון בין בני זוג.

בשביל לחוות חווית קשירה, אין צורך להשיג חבלים מסיביים ולהסתבך בקשר ספנים. אפשר לרכוש בקלות אזיקים או קולר דרך האינטרנט, בדיסקרטיות ובמשלוח מהיר ולחוות את החוויה הזאת, לתת את החירות שלכם בידי מי שאוהב אתכם. לפחדנים שביניכם יש אזיקים מצופי פרווה בצורת לבבות לאמיצים יותר יש גם אזיקי ברזל, שגם אותם אפשר לשבור בקלות אם קורית תקלה.

לגבי מכות, קראתי כמה מחקרים המדברים על כך שהן גורמות למוח לייצר אנדורפינים, כלומר אתה יכול לקבל את אותו סוג שיא אופוריה ממכה טובה כמו שאתה יכול לקבל מאימון טוב. כמובן שזה יכול לקרות רק כשמרכז הפחד והחרדה במוח מושבת, כי אם לא, תחושת ההנאה מתחלפת בתחושת סבל רגשי איומה. ואת זה אפשר למנוע רק כשנמצאים בסשן מרצון מתוך אהבה.

עד כמה שזה יישמע מוזר, מחקרים מגלים שמכות מסוימות הן פעילות אינטימית מאוד עבור שני בני הזוג וזו שיכולה לגרום להרגיש קרובים יותר זה לזו כשיסתיימו.כיף להכות מתוך מעשה אהבה, גהינום לחוות מכות ממקום של שנאה וכעס.לא משנה מה תבחרו לעשות, חשוב לזכור שאסור להילחץ ולנסות דווקא דברים שלא נוח לכם איתם. אמון וביטחון צריכים להיות בראש מעיינכם בכל עת, גם אם זה אומר לתת מקום לסירוב של בני הזוג שלכם.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה