עמוד הבית » חגיגת היין הירושלמית פותחת את שעריה – פסטיבל היין ה-20

חגיגת היין הירושלמית פותחת את שעריה – פסטיבל היין ה-20

צילום:ספארקס דיגיטל
היינות הישראליים ידועים בטעמם הייחודי והמעניין, השונה מזה של היינות האירופאים, בשל הטעם הייחודי של הגפנים אשר גדלים באקלים הארץ הישראלי החם - המספק תנאים מושלמים לגידולם ולייצור של יין בעל טעם עשיר ועמוק. טעם זה, מביא את היינות הישראלים ויקבעם המקומיים אל ראשי טבלאות המותגים ברחבי העולם, ומספק גאווה גדולה לתעשייה המקומית ולעוסקים במלאכה.

העיסוק ביינות באזור איננו חדש, וידוע כי עוד משחר ההיסטוריה א״י היוותה מקום מרכזי לגידול גפנים, כאשר הוא אף נחשב אחד משבעת המינים של א״י, ונהיה מותג של ממש אשר אפיין את חבל הארץ שלנו. אם נעשה קפיצה היסטורית, ניתן לראות כי תעשיית היין הישראלית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום התחילה לאורך המאות ה-19 וה-20, כאשר יקבים חדשים נפתחו, התחילו לגדל זנים חדשים ולהשתמש בטכנולוגיות חדשניות בתחום.

מדובר בהאצה תעשייתית אשר דורשת גם שינוי בחרתי וביקוש של קהל הלקוחות ליינות מתוחכמים ויוקרתיים, דרישה אשר אכן התקיימה – קיימת מגמה ניכרת של מעבר מצריכה של יינות חצי יבשים ליינות יבשים, ושל יינות קלים לכבדים יותר – תוך נטייה לרכישה יינות איכות אשר גוברת מאוד בשנים האחרונות. מעניין גם לדעת כי ישראל מייצאת כ-36 מיליון בקבוקי יין בשנה, כאשר הגפנים הישראלים גדלים על כ-48,000 דונם כרמים הפרוסים ברחבי הארץ.

צילום: ספארקס דיגיטל

אירוע היינות הגדול ביותר בישראל – פסטיבל היין הישראלי, אשר מתרחש זו השנה ה-20 במוזיאון ישראל שבירושלים, הינו הזדמנות נהדרת לחוות את היינות הישראלים, את היקבים המקומיים ולהרחיב אופקים אודות סוגי יינות חדשים, כמו גם לפגוש פנים מול פנים את העוסקים במלאכה  ולקבל הסבר על היינות מפי המגדלים ובעלי היקבים, אשר מספרים את הסיפור שלהם בעת שאתם לוגמים כוס יין קרירה באוויר הירושלמים הנעים. לצד היינות, ימכרו בדוכני מזון מנות המותאמות בדיוק לליווי יינות והופעות חיות אשר יתקיימו בגן המוזיאון. עצם הבחירה לקיים את הפסטיבל בשטח המוזיאון, מספקת אספק ייחודי לפסטיבל ומייצר אטמוספרה תרבותית ונינוחה שאין שנייה לה.

צילום: ספארקס דיגיטל

בכניסה לפסטיבל מקבלים המבקרים כוס יין, אותה יוכלו למלא בדוכני היקבים השונים ובכך לטעום ממגוון של יינות ללא הגבלה, לנסות יינות מסדרות ייחודיות ולקבל הסבר מפורט על כל אחד ואחד מסוגי היינות שיוצעו באירוע.

פסטיבל היין ה-20 יתקיים במוזיאון ישראל בירושלים (שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים), בין התאריכים 29.8-1.9.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה