עמוד הבית » חתונה ממבט ראשון – סופשבוע זוגות – חלק ראשון

חתונה ממבט ראשון – סופשבוע זוגות – חלק ראשון

צילום pexels
בפרק הקודם היה נראה שעמרי ומעיין הגיעו למבוי סתום. כשהם מספרים לדני על החוויות האחרונות מהקשר שלהם, דני מאבחן שהם צריכים לתרגל זוגיות. לדבריו, הם לא יודעים איך להתמודד ואיך לפתור בעיות בזוגיות. הוא צודק.

זה בדיוק מה שראינו בפרק הקודם. שניהם מתנהגים כמו רווקים שמרוכזים בעצמם ובזווית הראיה שלהם ואינם רואים את הצד השני.כמעט באותה נשימה מסביר דני שהפתרון מצוי בסופ"ש הזוגות. האמנם? סופ"ש הזוגות נועד לבחון את הקשר שלהם לעומת הקשרים האחרים שנרקמו באותם תנאים. איך זה יעזור להם להתעלות מהמצב הגרוע שבהו הם נמצאים? האם יעזור להם לראות זוג שנמצא במצב גרוע יותר משלהם? או טוב יותר? ממש לא.

סופ"ש הזוגות נועד לשים להם מראה מול הפרצוף, אבל מעין ועמרי לא נמצאים כרגע במצב שבו הם יכולים להתמודד עם מה שישתקף להם במראה הזאת. העניין הוא, שדני צריך שהם ייסעו לסופ"ש זוגות ולכן הוא יעשה הכל כדי להפיח בהם תקוות שהקשר שלהם עדיין אפשרי. יעל אפילו מחזקת אותו כשהיא קובעת כשהם נכנסים למלון: "זוג עם פוטנציאל עצום שלא מתממש". והם אולי צודקים, אבל כשהם לא נותנים לזוג הזה כלים להתמודד עם האתגרים הללו, איך הם חושבים שהבעיות תפתרנה?

בחדר, במהלך שיחה ביניהם, מעין מסבירה לעמרי: "הבנתי שאני לא אקבל את כל מה שאני רוצה. שזה לא יהיה האביר על הסוס הלבן" שזו תובנה בוגרת וחשובה מאין כמוה. תובנה שתגרום לה בעתיד למצוא גבר מתאים ולבנות איתו זוגיות. נראה שמעיין מתפכחת מהאשלייה, אבל הדרך והעיתוי שבחרה לומר זאת לעמרי נשמעת לא טוב. מהצד שלו, שומע עמרי שהיא מתפשרת עליו. מי מאיתנו רוצה לשמוע שהוא פשרה? זה אמנם לא קשור אליו, אבל כפי שהיא אומרת את זה לא פלא שזה נתקע לו בגרון.

כצופה, קצת קשה לי להאמין שאחרי שיחה כזו יצא מפה משהו טוב, אבל עמרי נוקט בגישה שכלתנית ונכונה, ומחליט לעשות עוד ניסיון, לשים את הכל בצד ולעשות מאמץ נוסף לזוגיות. את ההחלטות הוא יקבל אחר כך.

במפגש הזוגות אנחנו רואים את מעיין כנה ואמיתית. עמרי פחות. הוא עדיין בשלב שהוא מעדיף לברוח מהשיחות העמוקות בעיקר משום שהוא לא נמצא במקום טוב מבחינתו, ולכן מעדיף לא לעסוק בזה כרגע. הזוגות האחרים מבחינים שהזוגיות שלהם לא במיטבה, אם בכלל קיימת.

קארין ואיתמר –

קארין ואיתמר מגיעים לסופ"ש הזוגות כשהוא מרגיש מחוזק אחרי הריב שהיה להם, כאילו הוא אחרי אימון טוב, וקארין מרגישה מוחלשת. בעיני איתמר כאמור כעס מוציא רגש החוצה ומקרב, ובעיני קארין הוא מרחיק.

מכל הזוגות, מי שעשה הכי הרבה תיאומים לקראת המפגש עם שאר הזוגות היו קארין ואיתמר, שכללו בין היתר את הכלל  לא להסתלבט על קארין (מילים יפות ל"לא להקטין"), ומבחן סופי לקארין לפני שיוצאים מהחדר: "מה את מאחלת לנו ליומיים הקרובים? מה אנחנו צריכים לעשות כדי שיהיה לנו כיף?"

מרוב שהם עשו חזרות, הם לא נראים אמיתיים וההצגה שלהם לא משכנעת אף אחד בחדר. זה נראה כמעט פתטי, במיוחד כשמנו וניתן מכחכחים בגרון אחד לשני ומתפוצצים מצחוק, ובתגובה קארין ואיתמר ממהרים להציג כביכול בדיחה פרטית ביניהם כשהם צוחקים לעצמם בפני כולם.

הם מנסים לשדר לכולם שהאהבה ביניהם פורחת, אבל כשקארין מדברת עם הבנות היא מספרת להן שאין לה רגש כלפיו. שהיא מנסה ומנסה וזה לא מתפתח. שאמרה ליעל: "עזבי פרפרים, תביאי פרפר, גולם, כנף. משהו" ובה בעת – מחזיקה לאיתמר את היד וגם מנשקת אותו. למה הבנות אמורות להאמין? בשנייה שקארין שומעת שעינת ולירון מספרים למנו וניצן שהם בוחנים את הזוגות לפי מי יושב קרוב למי, היא ממהרת לבקש מאיתמר שישב קרוב יותר אליה.ואז היא שוב מדברת עם הבנות ומספרת להם שהיא מנסה להתאהב בו אבל זה לא קורה.ובמקביל כל הזמן נשיקות וחיבוקים.

צילום:unsplash

איך זה בדיוק אמור לעבוד יחד?

זה עובד יחד עם הקביעה שלה בפרק הקודם שהיא לא מתכוונת לפתוח שום דבר עם אף אחד מהאנשים בסופ"ש זוגות, כי זה לא עניינו של אף אחד מה באמת קורה ביניהם. אז היא סוגרת את כל מה שהיא לא רוצה שיראו, ומראה רק את מה שמתאים לה שיראו.

הקשר בין זה למציאות? מקרי בהחלט.

ההפרדה שלה – מה לספר לבין מה שקרה פותחת גם לנו הצופים את האפשרות להבין שמה שהיא חשפה בפנינו כל העונה לא משקף את מי שהיא באמת. התוצאה היא שהיא יוצאת עקום, לא אמינה, ואפילו מגוחכת עד כדי פתטית בעיני שאר המשתתפים. כך גם נראית הזוגיות שלה על המסך כל העונה.

 

דני ושני –

לא הבנתי את הרעיון של השקר. הרי המצלמות ליוו את הזוגות כל העונה. האם הם שכחו את זה? איך הם הגיעו למחשבה שהם ישקרו וזה יעבור טוב אצל הצופה בבית שישב וראה את כל העונה? הם כנראה לא חשבו. בעיקר שני לא חשבה. או שאולי היא חשבה שהצופה יקבל את זה בהבנה, כי מה שקורה בבית – שומרים בבית. אבל זה לא באמת קורה בבית ויכול להישמר בבית. ברגע שהמצלמות נכנסו אליך הביתה, האופציה הזאת נמחקה.

ודווקא שני, שהיתה אולי המשתתפת הכי אותנטית ופתוחה, יושבת על הספה ומספרת לשאר המשתתפים שהכל הלך אצלם חלק. בלי שום בעיות. לא היו שום דרמות בהתחלה. לא היו שום מריבות. הכל היה קל.

באמת?? כאילו שכחה מה היה בירח הדבש, מה קרה אחר כך, מה היה רק לפני שבוע, וכמה דמעות היא הזילה בחודש האחרון… ואז כשהיא שומעת זוג אחר שמספר על הזוגיות הטובה שלו, היא מגלגלת עיניים, ולא מאמינה… וכשמנסים לשאול אותה עוד שאלות, היא פוטרת במילה וחצי ואומרת שהכל זרם. דווקא דני קצת חושף שבהתחלה הוא היה עם חרדות, אבל כשהוא רואה ששני לא מספרת מילה, הוא מיישר איתה קו ושותק.

בין שני לדני יש זוגיות אמיתית, והמצב שבו הם נמצאים כרגע הוא מעולה, אבל זה לא תמיד היה ככה. נדרשה הרבה עבודה כדי להגיע לשם. שני יכולה להיות גאה בעצמה שהגיעה לשם, רק חבל שהיא מחביאה את הכל תחת מצג שווא.

ואולי המצג שווא הזה הוא הדבר הכי גרוע שיכול להיות כי הוא מעביר מסר שזוגיות צריכה להיות קלה. היא יכולה להיות, אבל ברוב המקרים היא לא.

הדס ושי

הדס מגיעה עם האמת שלה. לזכותה יאמר שמהיום הראשון היתה אמיתית עד כאב כמעט. מעולם לא ניסתה לייפות את המצב, גם כשידעה שהיא פוגעת ומאכזבת את שי והצטערה על כך, אבל היא דבקה וממשיכה באותו קו.

"אני מרגישה שאנחנו מתקדמים בקצב שלנו ואין טעם להשוות לזוגות אחרים" היא מסבירה, ולמעשה זה הסבר של אישה שלא נמשכת לגבר שלה. היא יודעת מראש שההשוואה לא תעשה לה טוב, אז היא מבטלת מראש את ההשוואה.

מרגע החופה להדס היתה מטרה אחת: לשרוד את ה-42 יום, והנה הגיע סופ"ש הזוגות שהוא הסמן הימני לקו הסיום המתקרב והיא מתחילה להרגיש שעוד שנייה היא חוזרת לנשום: "לא חשבתי שאני בכלל אגיע ליום הזה, והנה הוא הגיע!" היא אומרת בחיוך ובגאווה עצמית.בסיכום טרום מפגש הזוגות מסכמים השניים שלא מדברים על המשיכה ביניהם ושיהיה כיף.

בטח שיהיה כיף, סוף סוף הדס תהיה עם עוד אנשים שהם לא שי. קצת אוויר לנשימה מבחינתה. אבל רגע לפני האוויר לנשימה, כששי שואל אותה מה יקרה אם תצטרך לישון איתו באותה מיטה, היא כמעט מתעלפת ומחווירה. "טוב, אני אשתה קצת יין וארדם טוב טוב" היא מנסה  לעשות דמיון מודרך כדי להינצל מהסיטואציה המבעיתה.

שי מתגלה שוב כגבר מקסים עם לב גדול כשהוא מפרגן לסיפורי הזוגיות של דני ושני ללא שמץ של קנאה או צרות עין. הוא די בהלם כשהוא שומע את החיבורים שנוצרו בין הזוגות האחרים, ולדעתי רק עניין של זמן עד שהוא יבין כמה המצב שבו הוא נמצא חמור וחסר סיכוי (אלא אם הדס תשנה כיוון ב-180 מעלות כמו שהראו לנו בפרומואים. אנחנו עדיין מחכים).

 

מנו וניצן –

יעל מעלה את החשש שמנו, בשל היותו חיה חברתית, יזניח את ניצן. ניצן גם חוששת מזה ולכן מנהלת איתו שיחה מקדימה בדיוק בנושא הזה בטרם הגעתם לקיסריה.כתבתי את זה בעבר, ואני אכתוב זאת שוב – מנו וניצן חברים מאוד טובים, אבל אין ביניהם זוגיות. מכיוון שהם רוצים להציג את עצמם במקום טוב יותר, הם הולכים יד ביד אל עבר חדר המפגש, אבל בשנייה שהם קולטים שהם נמצאים שם לבד, הם עוזבים את אחיזת הידיים.זו בדיוק הסיבה שעינת לא מצליחה לגמרי לקלוט האם הם זוג או לא. כי החיבור ביניהם קצת יותר מורכב.

היכולת של ניצן ושל מנו לקלוט סיטואציות ולקרוא אנשים באה לידי ביטוי גם בערב הזוגות, כשהם מיד קולטים את הזיוף של האנשים, ובעיקר את קארין ואיתמר מנסים ליצור מצג שווא. זה כל כך בולט בעיניהם שהם לא מצליחים לכבוש את הצחוק שלהם על כך.

 

עינת ולירון –

הזוג שכולם רטנו שהם המשעממים של העונה, שעוד שנייה מישהו מהם יתפכח ויתעורר ויבין שזה לא, מוכיח לכולם שהוא הזוג הכי יציב והכי חזק בעונה הזו. דווקא הילדים הצעירים עם האהבה הילדותית נראים הזוג היחיד האמיתי.

עינת מספרת שלירון רצה להציג אותם כאילו הם במצב קשה ומתפוצצת מצחוק. האמת? גם אני צחקתי. "לא, הוא בלתי!" ממשיכה עינת לצחוק מול המצלמה.

תוך שנייה היא קולטת את ההצגות והפייק של כל זוג וזוג. אולי הזוגות האחרים שכחו, אבל הם נפגשים עם אנשים שעברו בדיוק את מה שהם עברו, ולכן הפייק הזה לא עובר.

גם בשיחות האישיות עינת מספרת את האמת. שמההתחלה היה קליק. מהרגע שהחזיק לה את היד בחופה. כששאולים אותה מה היא למדה על הזוגיות מההשתתפות בתכנית היא עונה מיד: "שזוגיות יכולה להיות קלה". והיא צודקת. כשאת נמצאת עם האדם הנכון, הזוגיות יכולה להיות קלה. לפעמים זה פשוט זורם בכיוון הנכון ולא צריך לעבוד על הכל כדי שיצליח.

הפרק מסתיים בלחשושים שלהם אחד לשנייה, במשפט שלא פלא שהגיע לפרומו: "מרתק מה שקורה פה" ו"אני לא מצליח לעקוב".יהיה בהחלט מעניין לראות איך המומחים מפוצצים את הבועה שנוצרה כאן.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel