עמוד הבית » יום הזיכרון, חולקים כבוד לנופלים "מרוץ האנדרטאות"

יום הזיכרון, חולקים כבוד לנופלים "מרוץ האנדרטאות"

מירוץ האנדרטאות, צילום רוני אלוש
בשעות המיוחדות שבין עצב ושמחה, בין יום הזיכרון ליום העצמאות, מצאו "רצי הגולן" דרך מיוחדת להנציח ולכבד את זיכרון הנופלים בגולן

תחילתו של המרוץ החל לפני שמונה שנים בקבוצה קטנה של אוהבי ריצה שראו דרך מיוחדת להנצחת הנופלים בגולן. דרך המשלבת את הנוף הגולני, אתרי ההנצחה, סיפורים אישיים ותרבות הספורט הגולנית.

קבוצת "רצי הגולן" שגדלה אף היא לאורך השנים, יזמה וארגנה את המרוץ לאורך השנים. הרצים עוצרים בארבע אנדרטאות ואתרי הנצחה ומקימים טקס לזכר הנופלים.

טרום הטקס יוצרים אנשי הקבוצה קשר עם משפחות הנופלים, מקבלים פרטים ושומעים את סיפורם של האנשים מאחורי השמות. החיבור המיוחד הזה, בין אנשי הגולן, החיים במקום, משפחות הנופלים ורצים המגיעים מרחבי הארץ, למרוץ, מייצר טקס הנצחה חריג באפיו ועוצמת הרגשות העולים בו.

צילום אפרת מוסקוביץ

לאורך השנים הצטרפו רצים רבים מרחבי הארץ-חלקם אף נלחם ואיבד חברים באזור. בגולן יותר ממאתיים אנדרטאות הפזורות ביישובים ומחוצה להם, באתרי הנצחה ובמקומות בהם נפלו חללים.

"בשנת 2019 רצו מעל 300 איש יחד ובשנה שעברה-שנת הקורונה 2020 לא וותרנו-אסור היה לרוץ כקבוצה אז כל אחד מהמשתתפים רץ לבד במסלול הנצחה שבחר. השנה אנו צופים כמות משתתפים גדולה ונערכים לכך" לדברי עמיחי זלינגר ממייסדי קבוצת "רצי הגולן".

חיים רוקח ראש המועצה מספר כי "הגולן היא ארץ אבותינו. נלחמנו למענה ואנו עוסקים ביישובה ובהפרחתה. הנצחת הנופלים חשובה מעין כמוה. הרעיון לקיים ריצה סביב האנדרטאות הוא רעיון ייחודי, מרגש ומחבק את משפחות הנופלים בדרך שונה מהרגיל".