עמוד הבית » כולנו נמצאים בארון!

כולנו נמצאים בארון!

צילום:pexels
כן כן, אם נחשוב לרגע נסכים שלהיות בארון זה בעצם להסתיר, לשקר, לשמור סוד. כולנו מסתירים ההסתרה גובה מחיר יקר: אנרגטי רגשי והתנהגותי ולעיתים אנחנו כל כך עסוקים בלהסתיר ובאותה נשימה מתים שהסוד יתגלה כדי להשתחרר ממנו

אחד המחקרים שנעשו בנושא הסודות מצא שלאדם יש 13 סודות בממוצע, 5 מתוכם לא סופרו מעולם לאף אדם!

מהם מחירי הגילוי של הסודות? והאם אנחנו מוכנים לשלם את המחירים הללו?

שנייה לפני כן נברר מה אנחנו מסתירים בעצם: נטייה מינית, כמובן (זהו שם המאמר), אכילה לא מבוקרת, שופינג ללא גבולות, בדידות, בגידות, הפרעה נפשית, משקל, חוסר ביטחון עצמי, תלות ,  כל אלה ועוד הרבה יותר הם סודות.

לכולנו סודות ולכן כולנו בארון.

המחירים שנשלם על להיות בארון גדול. הוא כולל בתוכו לעיתים חיים כפולים, עייפות, חוסר אנרגיה, צורך בשליטה, אשמה, חשש מדחייה חברתית, בושה, שאלות כמו: האם יאהבו אותי אם ידעו? האם ירצו בקרבתי? ועוד שאלות סביב ערך עצמי שעלול להיפגע עם חשיפת הסוד.על אף המחירים הכבדים אנחנו נשארים בארון.

צילום:pexels

לצאת או לא לצאת?

יומרני יהיה מצדי לנקוט באמירה חדה לכאן או לכאן. הסודות וההסתרה יכולים להביא להרס אך גם החשיפה. לא כל סוד אפשר וכדאי לספר יחד עם זאת הגילוי יביא לתחושת שחרור והקלה. כמו שניתן להבין התשובה איננה חד משמעית, הסוד הוא סיפור שלא סופר, על האדם להבין מול עצמו האם המחירים שאני משלם על היותי נושא סוד גדולים מידי עבורי. לעיתים ניתן לחשוף חלק מהסוד ולא את כולו. לעיתים די בכך שנקבל החלטה מול מי לחשוף ומול מי להשאיר בגדר סוד. המקרים מורכבים וכל אירוע לגופו, דבר אחד וודאי : כולנו בארון.

תמיד ניתן להיעזר באיש מקצוע לפניי קבלת החלטה אם לצאת או לא לצאת מהארון הפרטי שלנו.אחד המשפטים המשמעותיים בעיניי בנושא סודות שייך לוויניקוט שאמר: " כיף להסתתר אבל טראגי שלא מוצאים אותנו"

מאת: סאמי אקשוטי מאמנת בכירה וסופרוויזרית

Simi.lifecoacher@gmail.com

תגיות

הוספת תגובה

הוספת תגובה