עמוד הבית » פנטזיות ועוררות מינית

פנטזיות ועוררות מינית

צילום:pexels
פנטזיה היא דימוי או דפוס מחשבה שמעורר מינית. נושא מאד מדליק ומרגש מצד אחד. ומאידך אנשים כל כך מדחיקים את הפנטזיות שלהם כי לפעמים זה מרגיש מביך, מלוכלך, מבייש ולא מתאים לערכים של האני הגבוה שלהם.

אז תכירו את הספר הגאוני "המוח האירוטי" של ג'ק מורין. הוא אומר שכדי שנתעורר מינית אנחנו צריכים לחוש שילוב של משיכה יחד עם מכשול. המכשול צריך להגיע אבל להיות במינון קל, משהו שניתן לגשר עליו. חרדה מופרזת תהרוס לנו את התשוקה, (למשל קורונה) אבל במיקום ובמינון הנכון, חרדה, אשמה ופחד יכולים, לפעול כמעוררים של החשק מיני.

הנה 4 הארכיטיפים או המנועים לפנטזיה ועוררות המינית…
1. כמיהה, געגוע וציפייה – כמעט לקבל את מה שאני רוצה אבל לא ממש. הגבר או האשה הלא מושג/ת, להתאהב במי שלא רוצה אותנו. הציפיה הערגה יוצרות אצל חלק מהאנשים משיכה ארוטית.

מכירים את זה?….
2. לעבור על החוקים והאיסורים –מעשה שעובר על חוקי מוסר חברתיים או פנימיים זה אחד המנועים הנפוצים ביותר והכי מעורר אשמה ובושה. למשל: סקס במקום ציבורי (הפחד להיתפס), בגידה או משיכה למישהו "אסור", אפילו צפייה בפורנו (אם זה לא מוסרי בעיניכם).
מוכר לכם?….
3. משחקים של כוח –מצבים של פערי כוח, מעמד, גיל, כניעה או שליטה – כשדינמיקה לא סימטרית מעלה בכם ריגוש כגון יחסי מעביד-עובדת, הבדלי מעמד, יחסים שיש בהם משחקים של כוח ושליטה BDSM.. שני המנועים 2 ו – 3 תורמים לריגוש אירוטי גם בגלל הפחד להיתפס או להתגלות…
4. להתגבר על אמביוולנטיות כלפי מושא התשוקה שכשיש בתוכי דחייה כלפי אדם ואני בוחרת להתגבר על כך וללכת על זה. למשל פמיניסטית שנמשכת לשוביניסט, או משיכה לריח שמגעיל אותי אבל גם מגרה אותי, או סקס עם האקס או סקס אחרי ריב וכד'. משיכה לאנשים שנחשבים פרטנרים לא מתאימים לסקס עבורכם או על ידי המעגל החברתי שאתם שייכות אליו.

צילום: pexels

האם אתם מוצאים את עצמכם בלפחות אחד מארבעת המנועים?
אלו רגשות עולים בכם כשאתם מבינים מה מפעיל אתכם?
ואיך מתוך ההבנה הזו אתם יכולים להעיר את תשוקתכם?
אז מה המנוע הארוטי שלכם הכי חזק שלכם?

הרבה פעמים התשוקות הכי גדולות שלנו הן ניסיון לרפא פצעים ישנים מהילדות . לדוגמא, לעבור על איסורים – למה זה מעורר אותנו?
כילדים הרגשנו חסרי אונים מול המבוגרים, החוקים וההגבלות, או שהרגשנו ריגוש כשעברנו על גבולות וביחד עם זאת הרגשנו גם אשמה.
מנוע ארוטי כזה הוא לדוגמא לעשות אהבה במקומות ציבוריים אסורים שיכולים לתפוס אותנו.

צילום: pexels

תחשבו אלו חוויות מיניות עוררו אתכם בעבר, ואיך אתם יכולה להכניס חלקים מתוכם לתוך חיי המין הנוכחיים שלכם?
נגיד אם את יודעת שאת נמשכת למשחקי שליטה שבן הזוג "לוקח" אותך בחוזקה, או אם אתה אוהב לשלוט ולקחת שליטה במעשה האהבה, אז אתם יכולים להגיד שזה מה שמעורר אתכם ולבנות ביחד סצנות מרגשות מעוררות תשוקה (מין חזק, קשירות, כיסוי עיניים, ללחוש באוזן מילים גסות, ועוד) כל הרעיון לחקור ולהבין מה עורר אתכם בעבר, ועם משחקיות שובבות הומור וסקרנות ולייצר ולהיפתח מתוך בחירה לעולם של הנאה ואהבה עצמית במיטה הזוגית שלכם.

מוזמנים להכניס פנטזיות, שובבות ומשחקיות לחדר המיטות שלכם כדי להעלות את הריגוש והחשק המיני.

מאת: שרה נגה ברהום – מנחה להתפתחות אישית דרך מיניות מודעת, ומלווה אנשים לחידוש התשוקה, שמחה ואהבה עצמית.