עמוד הבית » מדוע אתם חייבים לעשות SEO (קידום אתרים) לאתר האי-קומרס שלכם

מדוע אתם חייבים לעשות SEO (קידום אתרים) לאתר האי-קומרס שלכם

צילום: unsplash
קידום אתרים (SEO) היה ונשאר אחד מאפיקי השיווק הרלבנטיים ביותר עבור מי שרוצה להקים אתר מכירות אונליין (אתר אי-קומרס).

נכון, חלק גדול מהגולשים היום מבלים זמן רב בפייסבוק, טיק-טוק ואינסטגרם. ועדיין, האפשרות לרכוש ישירות ברשתות החברתיות היא מוגבלת מאוד, לפחות בארץ.

יתרה מזאת, בעוד הגולש ברשת החברתית הוא פסיבי ואנחנו בדרך כלל חייבים "לדחוף" אליו את המוצר (Push), בגוגל הגולש הוא יותר אקטיבי והוא זה שמחפש את המוצר ולמעשה "מושך" אותנו אליו (Pull) כאשר הוא לוחץ על הקישור אלינו בדף התוצאות.

וכשהגולש יודע בדיוק מה הוא רוצה או לפחות את הקטגוריה הכללית אותה הוא מחפש, הרבה יותר קל לנו למכור לו. באתר אנחנו יכולים להציג את הקטלוג המלא, לשים דגש על מוצרים חדשים ובעיקר לבחור בשיטת החיוב בה תתבצע העברת התשלום (טרנזקציה) מתוך מגוון האפשרויות שקיימות בשוק הישראלי (ויעבדו לרוב גם עבור גולשים מחו"ל).

אז איך מביאים יותר גולשים לאתר האי-קומרס שלנו?

כפי שאמרנו, הדרך הטובה ביותר להביא אלינו גולשים עוברת דרך גוגל. יש כמה דרכים לעשות זאת:

1.ניתן לשלם ישירות לגוגל דרך מודעה ממומנת במסלול שבו כל לחיצה עולה לנו כסף ומביאה את הגולש לדף מכירה כללי או דף מוצר ספציפי. ערוץ זה נקרא PPC או "קידום ממומן".

2.קידום אתרים (אורגני) – באמצעות קידום אתרים אנחנו דוחפים את האתר שלנו במעלה התוצאות האורגניות של גוגל.

3.קידום אתרים מקומי – למעשה דחיפת החנות שלנו על גבי המפה של גוגל. מתאים בעיקר לחנויות שיש להן גם נוכחות פיזית.

SEO מול PPC לאיקומרס – מהם ההבדלים ולמה בעצם SEO עדיף?

ההבדל המרכזי בין PPC לבין קידום אורגני בהקשר של אי-קומרס (וגם עבור סוגי אתרים אחרים) נעוץ בכך ש-PPC יעיל יותר לטווח הקצר ואילו קידום אתרים אורגני יעיל יותר לטווח הרחוק.

למה הכוונה? כאשר אנחנו מפרסמים באמצעות קידום ממומן בגוגל, המודעה שלנו יכולה להופיע מיד, אבל אין טעימות חינם, וכל עוד אנחנו רוצים שהמודעה שלנו תמשיך להופיע, נצטרך לשלם על כל לחיצה לגוגל.

כמו כן, וזוהי דבר שחשוב מאוד לדעת: מכיוון שבהתחלה האלגוריתם הממומן של גוגל לא יכול לדעת עד כמה המודעות שלנו אטרקטיביות, נצטרך לשלם הרבה על כל לחיצה. המשמעות היא שייקח זמן עד שההשקעה שלנו תחזיר את עצמה והמחירים לכל לחיצה יתחילו לרדת, וזה עוד בלי לדבר על תשלום לחברה שמתחילה לפרסם עבורנו באופן מקצועי ומנהלת את הקמפיין.

מעבר לכך מחירי הלחיצות יכולים עדיין לעלות ולרדת על פי התנודתיות בשוק.

לעומת זאת, קידום אתרים אורגני (סעיף 2) דומה יותר לריצה למרחקים ארוכים: לוקח קצת זמן עד שכל העסק מתחיל להתניע ונכנסת תנועת גולשים לאתר בנפח משמעותי, אבל אם יודעים איך לעשות את זה נכון, התנועה רק תמשיך לגדול בלי שנצטרך לדאוג להגדיל את התקציב באופן משמעותי. .

למה זה קורה? לאלגוריתם הדירוג של גוגל לוקח זמן להכיר את האתר שלנו, גם אם הוא שמר את הדפים מהאתר באינדקס שלו. לכן דפים איכותיים עולים לאט לאט לראש התוצאות בהנחה שמתבצע קידום טוב בלי סיכונים מיותרים. וכאשר הדפים עולים במעלה התוצאות, גם התנועה גדלה.

יש אומנם פעולות שחייבים להמשיך לבצע מחודש לחודש כמו למשל בניית קישורים וכמובן הוספת מוצרים חדשים, אבל באופן כללי תקציב הקידום נשאר פחות או יותר קבוע. לכל חודש יש דגשים אחרים שעליהם מחליטים על פי הביצועים בחודש הקודם והמגמה שרואים.

למעשה, גם בתקופה קשה שבה יש צורך לצמצם את תקציב הקידום, האתר לא "יתרסק" בדירוגים (אלא אם כן נזניח אותה לאורך תקופה ארוכה מאוד).

ולבסוף, יש את הקידום מקומי שנמצא איפשהו בין הטווח הארוך לטווח הקצר: החנות שלנו יכולה להופיע על גבי המפה די מהר, אבל כדי להביא את הרשומה שלה (ליסטינג) למקומות גבוהים גם ברדיוס יחסית רחב, נצטרך ליצור לה נוכחות באתרים מקומיים ולחזק אותה באמצעות ביקורות חיוביות. זה עניין טיפה טריקי, אבל שווה להשקיע בו אם יש את הזמן והמשאבים (ובאופן כללי הוא פחות מסובך).

אחרי שעשינו את ההשוואה הזו, קל להבין מדוע העלות – תועלת של ערוץ ה-SEO הוא עדיין הגבוה ביותר מבין כל הערוצים.

איך בכלל עושים קידום אתרים לחנות מסחר אלקטרוני – כמה טיפים

קידום אתרים לחנויות אי-קומרס הוא לא מאוד שונה מקידום אתרים קלאסי לאתרי תדמית (שהם רוב האתרים המסחריים האחרים). ובכל זאת יש כמה דגשים שכדאי לכם כמנהלי האתר להכיר גם אם אתם נעזרים בחברת קידום.

תכנון המבנה של האתר ונוחות השימוש: תכנון המבנה של האתר חשוב מאוד על מנת שהגולשים יוכלו לנווט בו ולהגיע לעמוד המוצר בקלות כדי להכניס אותו לעגלה. החלוקה צריכה להיות לקטגוריות הגיוניות או תת קטגוריות. יחד עם זאת, לא כדאי להכניס יותר מדי מוצרים לאותה הקטגוריה מכיוון שזה עשוי לבלבל את הגולש.

דפי המוצרים – רצוי מאוד שדפי המוצרים יהיו מלאים בתוכן רלוונטי ולא פשוט Copy Paste של קטלוג היצרן. זו עשויה להיות משימה מתישה, אבל גם שינוי של כמה רכיבים כמו למשל הוספת תמונות מקוריות, עיבוי התיאור או הוספת שאלות נפוצות וטבלאות רלוונטיות (כמו מידות של בגדים) יכול לעזור ולהפוך את הדף לאטרקטיבי יותר בעיני גוגל.

עיצוב – לעיצוב של האתר יש חשיבות עצומה בכל מה שקשור להגדלת המכירות, במיוחד אם מדובר על מוצרי פרימיום ייחודים או מוצרים בהתאמה אישית.

לדוגמה, אם אתם מוכרים אביזרים מעוצבים למטבח, חשוב לבחור בצבעים שיתאימו לאווירה שאותה אתם רוצים ליצור ולהקפיד על אסתטיקה והסידור הוויזואלי של המוצרים.

המנוע שמפעיל את האתר (פלטפורמה) – יש עשרות פלטפורמות שונות להקמת אתרי ecommerce, כך שלא נוכל לפרט על כולן, אבל כדאי לדעת פלטפורמות טובות יותר וטובות פחות עבור אופטימיזציה לגוגל, כך שמומלץ להתייעץ עם חברת SEO ששמתם עליה עין עוד לפני שהחלטתם באיזו פלטפורמה לבחור.

בכל אופן, הפלטפורמה חייבת להיות מהירה, לאפשר לאתר להיראות היטב גם במכשירים ניידים ובאופן כללי להיות מותאמת לגודל החנות שאתם רוצים לפתוח כדי להימנע מכל מיני הפתעות לא נעימות, במיוחד אם תרצו להרחיב את הפעילות שלה בעתיד

קישורים – קישורים מאתרים אחרים מעלים את רמת האמון של האתר בעיני גוגל ולכן משפיעים באופן ישיר על המיקומים שלו. אסטרטגיית בניית קישורים נכונה היא עניין למומחים ועדיף להשאיר אותה לחברת ה-SEO. לעיתים ייתכן שיהיה צורך להוסיף דפי תוכן כמו מאמרים על קבוצות מוצרים או מדריכים כדי להפוך את ההשפעה של הקישורים לאפקטיבית יותר.

לסיכום

לסיכום, מבין כל הערוצים לשיווק והגדלת המכירות של חנויות אי-קומרס באינטרנט, SEO היה ונשאר הערוץ האפקטיבי ביותר לטווח הרחוק ובסופו של דבר יביא לכם את הערך הגבוה ביותר. לכן גם אם אתם משתמשים בערוצים אחרים כגון רשתות חברתיות או קידום ממומן, ממש לא כדאי לכם לוותר עליו.

המאמר בשיתוף: https://www.seo-rush.co.il/