עמוד הבית » מדוע גברים רק רוצים לישון אחרי סקס?

מדוע גברים רק רוצים לישון אחרי סקס?

צילום: קאנבה
מדוע גברים רק רוצים לישון אחרי סקס? שינה לאחר סקס היא דבר מצוי, היא אפילו חלק חשוב לא פחות מהאקט עצמו. הדרך שבה הולכים לישון לאחר סקס פעמים רבות מעידה על רמת החיבור שהסקס יצר. כלומר, אם עדיין יכולים להיות מחובקים ולהירדם יחד, כנראה שקרה כאן משהו טוב.

עייפות שאחרי הסקס היא תופעה הקיימת בעיקר אצל הגברים. סביר להניח שהיא קורית בגלל שחרור של חלק מההורמונים הקשורים לאורגזמה, וכן בשל העובדה שבמהלך יחסי המין, לחץ הדם וזרימת הדם עולים, ויש שחרור של אנדורפינים, תחושה המרגישה כמו אחרי אימון ספורט. כמו כן המוח משחרר אוקסיטוצין שמגביר את העוררות וההתרגשות וכשהיא מתפוגגת, זה יכול לגרום לאנשים להרגיש ממש עייפים. אם הגבר במצב בריאותי ירוד או סובל מתפקוד לוקה של לב וכלי דם, סקס יכול לעייף עוד יותר.

צילום: קאנבס

 

>>> בלעדי: יינות יקב מוניץ, החיבור לאדמה

נצרף את העובדה שיציאת הזרע לפי הרמב"ם וגם לפי מדע הטנטרה, כמוה באופן סימבולי ומעשי כחלק מיציאת חיות. הזרע הוא מקור פוטנציאלי לחיים, וכשהוא יוצא משהו מכוח הגוף יוצא אתו. בנוסף נצרף את העובדה שסקס הוא פעילות גופנית אינטנסיבית בעיקר מצד הגבר, המתרחשת לעתים קרובות בלילה ובמיטה שהם לא רק זמן שינה אלא גם אווירת שינה, כל אלה מגדילים את הסבירות להירדם אחרי האקט. אם הלילה הוא חותמו של יום עבודה קשה, או לחוץ, בכלל סתמנו את הגולל על השינה שאחרי.

נשים רבות יביעו את תסכולן על עייפות הגבר אחרי האקט, שהוא בדרך כלל נופל לתרדמת לאחר מפגש אינטימי או שהוא עייף מכדי להמשיך ולדבר על כמה טוב להם ביחד, אבל זה שגברים רוצים לישון אחרי סקס, לא בהכרח אומר שמדובר באקט אגואיסטי מצידם, והם ממש לא בהכרח קיבלו את מה שרצו והתנתקו.

התסכול הנשי נובע לרוב בשל העובדה שהנשים יוצאות מעצמן ומשליכות מהמצב הפיזי שהן מצויות בו לאחר סקס למצבו של הגבר. אבל ההבדל הוא מהותי, נשים לרוב רגישות יותר להשפעת האדרנלין ושאר הממריצים בגוף, וזו הסיבה שלפעמים לאחר אורגזמה עוצמתית, חלק מהנשים אפילו נמרצות ומעוררות יותר. בעוד שגבר שחווה אורגזמה אחת קרוב להתעלף, נשים יכולות לחוות כמה אורגזמות, עוצמתיות ככל שיהיו וברצף. הגבר לעומת האישה, נוטה יותר ליפול לתרדמת כי הוא עשוי להיות רגיש יותר להשפעות דמויות המורפיום (שהוא סוג של מאלחש/משכך כאבים בערפול) של האנדורפינים שהשתחררו בגופו.

צילום: קאנבס

 

נכניס גם את האלמנט הפסיכולוגי המשפיע על "שנת הגבר".

כשאנחנו נמצאים עם מישהו שאנחנו סומכים עליו, כשאנחנו מרגישים אתו אמון הדדי, אנחנו מכניסים את הגוף שלנו למצב רגוע ההולך וגובר, זהו מסר למוח שלנו שאנחנו לא צריכים להיות בכוננות, או להילחם או לברוח. זה אומר שאנחנו רגועים. בנוסף, סקס גם יכול לעזור לך להרגיש בטוח, ואם האקט היה ממש טוב, זה עוזר לך להרגיש מחובר, קרוב לבן הזוג שלך, וכל הדברים האלה מקלים על השינה מבחינת המחשבה שבמוח כדי להירדם בקלות בלי מחשבות טורדניות.

עצה חשובה לגברים שעדיין מרגישים ערניים וחזקים מספיק אחרי סקס – קחו קצת זמן להירגע! מומלץ מאד לא לקום ולחזור לסדר היום מייד, לא לרוץ לנקות ולסדר דברים ואפילו לא למהר ללבוש את התחתונים. לאחר יציאת הזרע מומלץ פשוט לשכב ולהירגע. ממש כמו לתת קצת זמן של הרפיה לשרירים לאחר אימון; כי כמו שהזכרנו בתחילת דברינו, הזרע הוא מקור חיים, וכרגע שמקור חיים נפרד מהגוף, הגוף עצמו צריך קצת זמן התאוששות.

צילום: קאנבס

 

בסופו של דבר, האיחוד שלאחר הסקס הוא רצוי ביותר. גבר שהולך לישון מחובק עם בת זוגתו לאחר האקט מעביר מסר ברור של שיתוף ושהסקס עצמו לא היה מטרה עבורו אלא אמצעי לחיזוק הקשר, והראייה שלא נפרדנו אחרי שזה נגמר. אמנם נכון שלא יהיה הוגן מצד האישה לבקש מהגבר שיחות עומק או עזרה בסידור הבית כשהסקס נגמר, אבל המינימום הלגיטימי המתבקש ביותר מצד הגבר הוא פשוט להירדם… לא לבד… אלא יחד איתה.